Три речі, які дійсно допомагають девелоперам продавати квартири в новобудовах в умовах війни
Альона Піскунова,
концептологиня групи компаній DIM
Українські девелопери з початком повномасштабної війни зіткнулись з двома надскладними викликами на первинці. Перший — вистояти і зберегти команду, підтримати тих, хто пішов боронити країну у лавах ЗСУ, вчасно розморозити майданчики та не втратити темпи будівництва. Другий - вижити в умовах обмеженого попиту, а іноді й практично нульового інтересу до купівлі квартир.
Усі ми добре пам’ятаємо перше півріччя 2022 року, потім був період масових ракетних обстрілів - тоді обсяг попиту впав в рази, а кількість угод вимірювалась одиницями. Підвищити попит принаймні до десятків можна було лише якщо ти вчасно і швидко будуєш ліквідні проєкти, а концепти ЖК повністю задовольняють запит покупця сьогодні.
На щастя, з кінця травня поточного року, після завершення активного ракетного терору на Київ, для столичного ринку нерухомості розпочався період стриманого оптимізму: обсяг продажів в комфорт+ сегменті за умови активного будівництва проєкту зростає на 5-6% щомісяця. Нам, до прикладу, вдалося повернути понад 40% обсягів продажів довоєнного періоду.
Однак за цими цифрами, по факту, стоїть три речі. Передусім це помітна будівельна активність на майданчиках, яка зараз є одним із пріоритетних критеріїв вибору. Понад 95% покупців, опитані за останні пів року, називають будівельну активність і репутацію девелопера важливою для прийняття кінцевого вибору.
Другий принциповий момент - це ліквідність формату та комплексу. Людям принципово важливо бачити не уявні рендери, а концепцію житлового простору, де зонування і наповнення території функціями та інфраструктурою відповідає усім їхнім буденним запитам, а планувальні рішення є ергономічними та комфортними для життя.
Найбільш ліквідними стають такі формати як поліфункціональний кластер, екомісто та багатофункціональний комплекс із концепцією 15-хвилинного міста. Найбільш ходовими стають європланування від 45 до 85 кв.м, обов’язково велика кухня-вітальня від 20 кв. м, ізольовані спальні, наявність двох санвузлів для 2-3-кімнатних квартир.
Третій момент, що сприяє поступовому відновленню попиту, — готовність компанії йти на поступки і пропонувати гнучкі умови купівлі. Власне, сьогодні продажі в достатній кількості є у тих, хто завдяки стійкій фінансовий моделі може запропонувати тривалу програму розтермінування від 3 років і більше.
Розуміючи запит на фінансове плече від забудовника, ми розробили програму розтермінування на 7 років під 0%. При цьому, перші 12 місяців діє так званий «рік стабільності» із фіксованими мінімальними виплатами (300$/міс — за 1К квартири; 400$/міс — за 2К квартири; 600$/міс — за 3К квартири), а далі розстрочка без переплат до 4 років. Перший внесок від 30%.
Подібні програми стають фінансовим стимулом купівлі сьогодні і збільшують обсяги платоспроможного попиту. Для покупця це ще й сигнал про те, що фінансова модель девелопера стійка достатньо, щоб компанія була готова розділити навантаження з ним. Адже зрозуміло, що вигідніше продавати за 100% оплату і отримувати кошти тут і зараз. Складні часи вимагають непростих, проте вагомих рішень: сьогодні вкрай важливо підтримувати одне одного і бути в партнерстві з покупцем.