Як діджіталізація допомагає девелоперам в умовах карантину

27.03.2020   |  Блоги

Олександр Горган

виконавчий директор SAGA Development


Ще не всі розуміють, скільки благ принесе коронавірус. Він зумовить колосальний, квантовий стрибок у розвитку технологій і суспільства в цілому. Це стосується й ринку девелопменту. Якщо раніше учасники нашої  екосистеми часто не розуміли нашого прагнення до діджиталізації та  інновацій, то зараз всі починають усвідомлювати, що це не наша примха, не дань моді чи якийсь карго-культ. Діджиталізація — це необхідність.

Давайте спробуємо уявити, як зміниться ринок за 2-3 місяці, коли закінчиться карантин і всі повернуться до звичної моделі роботи, і без яких діджитал-інструментів ми вже не зможемо обійтися.

BIM

Поява технології BIM у архітектури співмірна з появою в розрахунках Excel, який позбавив нас необхідності перераховувати всю таблицю при зміні даних в одній ячейці.

Ми давно працюємо над впровадженням BIM в наші проекти, й в умовах, коли більшість співробітників офісів працюють дистанційно, а будівельні роботи тривають відповідно до графіків, BIM-моделі допомагають відмовитися від передачі стосів паперу робочої документації від проектної організації до головного офісу чи на будмайданчик. Наразі ми усвідомили, що зможемо повністю відмовитися від видачі робочої документації в паперовому вигляді, як тільки це дозволить законодавство.

 Spider Project

Батько менеджменту Пітер Друкер казав, що головне завдання — знайти відповідь на питання «що робити» та як це зробити достатньо добре. Spider дає вичерпну відповідь на питання, що, коли робити й наскільки добре це треба робити.

Програмний комплекс для управління проектами та їхніми бюджетами дозволяє відслідковувати відповідність будівельних робіт графікам та цільове використання коштів. В залежності від рівня доступу програма дозволяє відкрити необхідну інформацію про стадії реалізації проекту партнерам, інвесторам чи покупцям квартир.

Вже понад рік ми працюємо над тим, щоб за допомогою можливостей цього програмного комплексу стати максимально прозорими для наших клієнтів та партнерів. Вже в квітні ми плануємо відкрити дані про окремі проекти, щоб кожен клієнт мав ту саму інформацію, якою володіють співробітники компанії. Адже радикальна прозорість — одна з найефективніших стратегій для девелоперів в умовах кризи.

Електронний документообіг

Раніше впровадження електронного документообігу було просто даниною часу, зараз це стає необхідністю. Створення шаблонів договорів інвестування, укладання та підписання їх за допомогою ЕЦП, укладання договорів з підрядниками, оплата рахунків за їхні послуги, бухгалтерська та фінансова звітність, єдина база проектної документації, доступна всім співробітникам компанії — все це дозволяє значно скоротити транзакційні витрати, заощадити час та ресурси.

Завдяки тому, що над різними аспектами електронного документообігу ми працювали від кількох місяців до кількох років, уже в перший день карантину ми змогли запропонувати клієнтам дистанційне підписання договорів за допомогою електронного цифрового підпису. Поки йдеться лише про підписання ненотаріальних договорів, однак вже зараз ми працюємо над розширенням функціоналу.

Клієнти сприймають таку можливість по-різному, однак більша частина договорів, укладених за минулі півтора тижні, підписані за допомогою ЕЦП.

Комунікаційні канали 

За півтора тижні ми не лише самі навчилися користуватися всіма можливостями ZOOM Meet та Google Meet, але й призвичаїли до них клієнтів. Ще два тижні тому головним завданням менеджера при першому контакті з клієнтом було запросити його до відділу продажів, а сьогодні презентація проекту, вибір планувань, обговорення умов договору та його підписання відбуваються в режимі онлайн.

При цьому надважливо полегшити онлайн-шлях клієнта. Сконтактувати з менеджером не має бути надскладним завданням — така можливість повинна бути при відкритті будь-якої сторінки сайту чи соціальних мереж.

У «мирний», так би мовити, час це може стати чудовою можливістю для клієнтів, які знають ціну часу та прагнуть від кожної хвилини отримати максимум, та тих, які перебувають за межами України. Ми давно працюємо над можливістю для клієнта обрати й придбати квартиру за допомогою кількох кліків у смартфоні. Досі лише невелика частка покупців була готова до цього. Карантин та його наслідки кардинально змінюють ситуацію.

ЖЕК у смартфоні

Це можливість комунікувати з управляючою компанією онлайн — поскаржитися, що щось не працює, замовити додаткові послуги, оплатити їх у мобільному додатку, дізнатися новини про свій будинок чи про те, як його прибирають в умовах карантину, запустити спільну ініціативу з сусідами, побачити, що відбувається в місцях загального користування на камерах та багато іншого.

Ні для кого не таємниця, що ще в 2017 році SAGA запустила власний мобільний додаток SFERA, за допомогою якого інвестори та мешканці можуть комунікувати з девелопером та управляючою компанією онлайн. Досі це сприймалося як додаткова опція, однак в умовах карантину для клієнтів стало надважливо регулярно та в режимі онлайн отримувати інформацію, якими засобами та як часто дезінфікуються місця загального користування, замовити послуги консьєрж-сервісу, професійного прибирання власної квартири чи дистанційно відкрити двері до будинку кур’єру.

Що далі?

Чи би ми не займалися, наше покоління точно пам'ятатиме світ до коронавірусу та після нього. Кожна девелоперська компанія буде змушена впровадити набір діджитал-інструментів, які будуть максимально спрощувати як управління проектами, так і комунікацію з клієнтом до, під час та після продажу.

Тож далі — тотальна діджиталізація.