Маркетинг нерухомості 2024: поведінкові тренди, попит і маркетингові тренди
Олександр Полторак,
бренд-менеджер компанії DIM
Поведінкові тренди покупців
За кількістю звернень клієнтів до відділів продажу 2024 рік мало відрізнявся від 2023-го, але настрої та поведінка покупців кардинально змінилися.
Розглянемо основні тренди:
«А давайте вже після…» — найчастіша фраза, яку чули наші менеджери від клієнтів упродовж усього року. На початку року люди чекали на схвалення пакета фінансової допомоги від ЄС і військової допомоги від США. Навесні — ефекту нового закону про мобілізацію, влітку — відновлення електропостачання після обстрілів, восени — результатів виборів у США.
Клієнти обирають ціну, а не цінність.
Проєкти з дизайнерськими лобі, ландшафтним дизайном і дорогими фасадними системами програють дешевшим і простішим будинкам при різниці у вартості квадратного метра в 8—12 тисяч гривень.
«Війна надовго, а квартира потрібна вже».
Це основна категорія покупців, які вірять в Україну і не хочуть відкладати життя на потім. Вони попри всі обставини купують квартири, зокрема й ті, що будуть здані в експлуатацію у 2026 році.
«Для себе, а не під інвестицію».
Тренд на інвестиційні покупки стабільно падає з 2022 року. Після пожвавлення минулого року цього року інвестори очікувано були стриманими, і близько 80% угод укладалися для особистого проживання.
«Переїзд туди, де безпечніше».
Важливий тренд 2024 року — люди з прифронтових міст шукають житло у Києві, обираючи будинки з підземними паркінгами та укриттями.
«Преміально припаркувати гроші».
У Києві залишилася категорія людей із високим доходом у гривні. Вони шукають ліквідні активи бізнес- і преміум-класу, щоб диверсифікувати свої вкладення і не тримати великі суми готівкою чи в банках.
Прогнози поведінкових трендів на 2025 рік
Вплив нового податкового законодавства
- Менше інвестиційних угод через підвищення податків
- Переуступка стане головним інвестиційним інструментом
- Частина власників квартир до 3-х років перейде в оренду
- Через зменшену пропозицію частина покупців прийде до девелоперів
Вплив високої інфляції
Якщо інфляція буде залишатися високою, інвестиція у нерухомість може бути привабливою для тих, хто має високий дохід у гривні. Для таких людей це можливість вберегти гроші від знецінювання. Наразі інфляція за листопад на 1,5% вища за річний прогноз і складає 11,2%.
Вплив державних пільгових програм
Фінансування «Укрфінжитла» на 25-й рік може мати фундаментальний вплив на ринок нерухомості. Якщо західні донори докапіталізують компанію, це збільшить придбання первинної нерухомості. Насамперед будівельні компанії зацікавлені в угодах по об'єктах, які ще будуються. А для клієнтів це буде можливість придбати квартири дешевше, ніж у вже готових будинках.
Вплив продовження/закінчення бойових дій
Важко прогнозований фактор. У разі закінчення бойових дій на прийнятних для України умовах, збільшиться доля інвестиційних угод та купівлі для життя. Драйвером ринку можуть бути військові, які будуть покращувати свої життєві умови.