Маркетинг нерухомості 2024: поведінкові тренди, попит і маркетингові тренди

24.12.2024   |  Блоги

Олександр Полторак,

бренд-менеджер компанії DIM

Поведінкові тренди покупців

За кількістю звернень клієнтів до відділів продажу 2024 рік мало відрізнявся від 2023-го, але настрої та поведінка покупців кардинально змінилися.

Розглянемо основні тренди:
«А давайте вже після…» — найчастіша фраза, яку чули наші менеджери від клієнтів упродовж усього року. На початку року люди чекали на схвалення пакета фінансової допомоги від ЄС і військової допомоги від США. Навесні — ефекту нового закону про мобілізацію, влітку — відновлення електропостачання після обстрілів, восени — результатів виборів у США.

Клієнти обирають ціну, а не цінність.
Проєкти з дизайнерськими лобі, ландшафтним дизайном і дорогими фасадними системами програють дешевшим і простішим будинкам при різниці у вартості квадратного метра в 8—12 тисяч гривень.

«Війна надовго, а квартира потрібна вже».
Це основна категорія покупців, які вірять в Україну і не хочуть відкладати життя на потім. Вони попри всі обставини купують квартири, зокрема й ті, що будуть здані в експлуатацію у 2026 році.

«Для себе, а не під інвестицію».
Тренд на інвестиційні покупки стабільно падає з 2022 року. Після пожвавлення минулого року цього року інвестори очікувано були стриманими, і близько 80% угод укладалися для особистого проживання.

«Переїзд туди, де безпечніше».
Важливий тренд 2024 року — люди з прифронтових міст шукають житло у Києві, обираючи будинки з підземними паркінгами та укриттями.

«Преміально припаркувати гроші».
У Києві залишилася категорія людей із високим доходом у гривні. Вони шукають ліквідні активи бізнес- і преміум-класу, щоб диверсифікувати свої вкладення і не тримати великі суми готівкою чи в банках.

Прогнози поведінкових трендів на 2025 рік

Вплив нового податкового законодавства 

  • Менше інвестиційних угод через підвищення податків
  • Переуступка стане головним інвестиційним інструментом
  • Частина власників квартир до 3-х років перейде в оренду
  • Через зменшену пропозицію частина покупців прийде до девелоперів 

Вплив високої інфляції

Якщо інфляція буде залишатися високою, інвестиція у нерухомість може бути привабливою для тих, хто має високий дохід у гривні. Для таких людей це можливість вберегти гроші від знецінювання. Наразі інфляція за листопад на 1,5% вища за річний прогноз і складає 11,2%.

Вплив державних пільгових програм 

Фінансування «Укрфінжитла» на 25-й рік може мати фундаментальний вплив на ринок нерухомості. Якщо західні донори докапіталізують компанію, це збільшить придбання первинної нерухомості. Насамперед будівельні компанії зацікавлені в угодах по об'єктах, які ще будуються. А для клієнтів це буде можливість придбати квартири дешевше, ніж у вже готових будинках. 

Вплив продовження/закінчення бойових дій

Важко прогнозований фактор. У разі закінчення бойових дій на прийнятних для України умовах, збільшиться доля інвестиційних угод та купівлі для життя. Драйвером ринку можуть бути військові, які будуть покращувати свої життєві умови.