Chat GPT здатний трансформувати сферу девелопменту: чим корисний і відверто про ризики 

06.06.2025   |  Блоги

Авторка: Сусанна Караханян,

керівниця департаменту продажів Greenville Park і Greenville на Печерську

Chat GPT від компанії OpenAI з’явився у 2022 році і вже докорінно змінив світ навколо нас. Ви ще пам’ятаєте час, коли ми працювали, не використовуючи нейромережі? Написати маркетинговий текст, зібрати та структурувати інформацію, перефразувати технічне завдання, придумати варіанти неймінгу — все це робили вручну. Ось і у мене сформувалося відчуття, ніби GPT був з нами завжди. А тим часом ми лише на початку ери нейромереж. Ритейл, аналітика, фінанси, інвестиції, переклад, логістика, IT-сектор, освіта — майже всюди сьогодні використовують штучний інтелект в тій або іншій формі. Сфера девелопменту не виняток. 

Конкуренція в галузі нерухомості зростає, а ринок стає все більш динамічним, саме тому девелопери шукають інноваційні рішення для оптимізації бізнес-процесів. Chat GPT відіграє у цьому важливу роль, відкриваючи нові горизонти в управлінні проєктами, комунікації та аналітиці.

Отже, в яких напрямках чат-бот може посилити девелоперів і на які недоліки варто звернути увагу.  

Новий рівень управління бізнес-процесами

Згідно з даними Gartner, до 2030 року 80% завдань управління проєктами у сфері будівництва можуть бути автоматизовані за допомогою штучного інтелекту. Такий прогноз справді вражає. Вже зараз завдяки можливостям Chat GPT у сфері обробки та аналізу великих обсягів даних, девелопери можуть отримувати глибокі інсайти щодо стану ринку нерухомості. Наприклад, використовуючи історичні дані про продажі, попит та інші ключові метрики, нейромережа може допомогти в прогнозуванні тенденцій та прийнятті стратегічних рішень. Також вона виявляє повторювані проблеми у процесах, пропонує шляхи оптимізації та попереджає ризики до того, як вони стануть критичними.

Оптимізація будівельних процесів та контроль якості

Chat GPT може інтегруватися з системами управління будівництвом для автоматизації рутинних завдань, таких як складання графіків робіт, контроль витрат та моніторинг виконання завдань. Крім того, використання нейромережі дозволяє виявляти потенційні ризики та відхилення від плану на ранніх етапах, що сприяє своєчасному прийняттю коригувальних заходів. Також Chat GPT у поєднанні з BIM-системами здатний перевіряти проєктну документацію на відповідність чинним будівельним нормам. У 2023 році дослідження Стенфордського університету продемонструвало, що впровадження штучного інтелекту і нейромереж в управління будівельними проєктами дозволяє зменшити кількість помилок на 40-60% та скоротити час на підготовку проєктної документації до 50%.

Маркетинг та комунікація 

Chat GPT впроваджують в ролі віртуального помічника, забезпечуючи оперативну та якісну підтримку клієнтів. Він може відповідати на запитання потенційних покупців, надавати інформацію про об’єкти, умови придбання, акції та інші деталі, що знімає частину навантаження з менеджерів. На основі нейромережі створюються чат-боти для оперативної комунікації між мешканцями та управляючою компанією — це, своєю чергою, напряму впливає на якість сервісу. 

Згадаємо і про досить банальні речі: нейромережі суттєво допомагають в маркетингових кампаніях, SMM, написанні продуктових текстів різних форматів, створенні рекламних слоганів, візуалу, креативів, неймінгу. Звісно ж, за умови якісно прописаних промптів.

А ще видача Google, основа будь-якого ресерчу, в перспективі може втратити актуальність. Натомість праймовим показником в площині репутації буде те, наскільки про ваш бренд досконало знає Chat GPT — історію компанії, команду, досягнення, факапи, успішно реалізовані проєкти тощо. Саме така тенденція вже прослідковується в маркетингу та PR. Люди менше стали гуглити і більше питати чат-бот.    

Крім того, Chat GPT може допомогти в автоматизації внутрішньої комунікації між відділами компанії, забезпечуючи швидкий доступ до необхідної інформації та сприяючи синергії колективу. 

Зниження операційних витрат

Генерація технічної документації, пошук помилок, модернізація управління постачанням та логістикою, підтримка менеджерів та зменшення бюрократичного навантаження — все це сприяє зниженню операційних витрат, підвищенню продуктивності та якості виконання робіт. Як зазначає аналітична платформа Wezom, девелоперські компанії, які впровадили ШІ протягом 2022-2024 років, змогли зменшити бюджети на обслуговування до 15%. 

А тепер давайте відверто про ризики. Їх три: 

Ми можемо стати максимально залежні від чат-боту. І мова тут навіть не про те, що це ставить під сумнів професіоналізм. Є елементарна загроза втратити здатність самостійно шукати різні, у тому числі нестандартні і творчі, підходи до вирішення того чи іншого завдання. Постійне делегування завдань штучному інтелекту може “відучити” глибоко занурюватися у проблему. Важливо пам’ятати, що нейромережа — лише інструмент.

Chat GPT може надавати застарілу, нерелевантну або просто некоректну інформацію (наприклад, через нестачу контексту). Треба дуже ретельно перевіряти видачу, першоджерела інформації, розрахунки тощо. Штучний інтелект — не панацея.  

Проблеми з конфіденційністю. Якщо довіряти нейромережі великий об’єм корпоративних даних, треба бути готовим, що доступ до них отримає хтось інший. Показовою стала минулорічна історія, коли італійський регулятор IDPA оштрафував компанію OpenAI на більш ніж $15 мільйонів за порушення в сфері захисту особистої інформації користувачів Chat GPT. Регулятор також виявив, що компанія опрацьовувала персональні дані користувачів для навчання чат-бота без належних правових підстав.

Штучний інтелект замінить людину? 

Отже, нейромережі та технології ШІ справді можуть посилити девелоперів по багатьох напрямках, якщо використовувати їх прагматично і доцільно. Попит на фахівців зі знанням штучного інтелекту зростає по всьому світу майже у всіх галузях. Виникає слушне питання: чи не залишать новітні технології нас без роботи? Цьогорічне дослідження Всесвітнього економічного форуму свідчить, що більше 40% компаній планують скоротити чисельність персоналу до 2030 року завдяки автоматизації завдань за допомогою ШІ. Саме тому побоювання людей цілком зрозумілі. Але особисто мені подобається думка професорки Стенфордського університету Фей-Фей Лі: “Штучний інтелект не замінить людину, але це може зробити інша людина, яка ним користується”.