Що впливає на маркетинг у сфері нерухомості: 7 головних тенденцій

20.12.2024   |  Блоги

Сусанна Караханян,

керівниця департаменту продажів Greenville Park та Greenville на Печерську 

Відомий італійський виробник макарон Barilla декілька років тому створив офіційний профіль в Spotify. Це набір плейлистів, названих як різні види макаронних виробів. А грає кожний рівно стільки, скільки потрібно варити відповідні макарони. Якщо плейлист закінчився – страва готова до споживання. Хіба не вау? Ця історія ще раз підтверджує наскільки різноманітним і непередбачуваним стає маркетинг з розвитком нових технологій і каналів комунікації. Це саме стосується і нерухомості. Варто розібратись, як змінюються  маркетингові тенденції в девелоперській галузі й що чекає надалі.

Глобальні метаморфози в економіці, технологіях, динаміці життя, суспільних смаках і очікуваннях значно трансформували сферу девелопменту та нерухомості. Маркетингові підходи стали більш гнучкими, мобільними, технологічними, з більшою орієнтацією на потреби покупців. Згадайте лише, як з актуалізацією тренду на екологічність та збереження навколишнього середовища, ще до повномасштабної війни, забудовники почали робити ставку на концептуальні проєкти із зеленими зонами, екологічно чистими матеріалами, альтернативними джерелами енергії тощо. У цьому був не лише практичний сенс, але й значна маркетингова складова. 

Отже, широкими мазками спробуємо визначити головні тенденції, які спостерігаємо зараз. 

Цифровізація. Сучасний маркетинг в галузі нерухомості важко уявити без використання великих даних. У 2016 році це значною мірою допомогло Дональду Трампу виграти вибори в США. А сьогодні маркетингові відділи девелоперських компаній ретельно вивчають портрет покупця, його вік, сімейний стан, звички, рівень доходів, професію та хобі. Все це робиться для якомога точнішого таргетування аудиторії. Щобільше, діджитал допомагає визначити оптимальну локацію для забудови, розробити персоналізовані пропозиції, оцінити конкурентоспроможність проєкту. 

Віртуальна і доповнена реальність. Технології штучного інтелекту дозволяють побачити та оцінити майбутнє житло ще до його побудови. Віртуальні тури почали набирати популярність в часи пандемії, коли фізичний доступ до об’єктів був обмежений. Серед першопроходців цього напрямку у вітчизняному девелопменті можна виділити, наприклад, ЖК UNIT.Home. В їхньому випадку це дозволило залучити аудиторію, пов’язану з IT-сектором та креативними професіями. В Greenville Park ми використали технологію віртуальних 3D-турів цього року, і можемо констатувати, що найбільшою увагою вони користуються саме у молоді: більше 80% користувачів – клієнти віком від 25 до 34 років.

Закривайте біль, даруйте емоцію. Сухі технічні описи житлового комплексу вже давно не працюють. Результат приносить саме встановлений емоційний зв’язок з клієнтом. Важливо продавати цінність, закривати конкретний біль аудиторії. Привертає увагу не житло як таке, а спосіб життя. На допомогу приходить сторітелінг, вміння почути та зрозуміти аудиторію. Якщо ви продаєте комору в будинку, вся увага має бути зосереджена не на ній, а на тому, як захаращується різним мотлохом нова квартира, коли родина обживається буквально за пару років. 

Робота із соцмережами та блогерами. Інстаграм, Тік-ток, Ютуб залишаються потужними інструментами в арсеналі маркетолога. Люди, особливо молоде покоління, закохуються в продукт очима. Отже, візуальний контент повинен бути максимально привабливим. До речі, хто б що не казав, а короткі Тік-ток з його короткими роликами реально працює в сфері нерухомості. Огляди блогерів та інфлюенсерів, своєю чергою, допомагають не лише залучити нову аудиторію, але й сформувати лояльність, довіру до бренду.  

Енергонезалежність та все в контексті війни. Це не лише вимога часу після повномасштабного вторгнення, але й сильний маркетинговий хід. В українських реаліях важливо пам’ятати, що тепло, світло та водопостачання перетворилися на справжню цінність. Тому цю цінність потрібно забезпечити, щоб стимулювати продажі. Зважаючи на наш воєнний контекст, працює також страхування житла від обстрілів. Таку опцію зараз пропонує, наприклад, KAN Development. Ще один поширений підхід у маркетингу – спеціальні програми для військовослужбовців (знижки, розтермінування тощо).  

Автоматизація маркетингових процесів. GPT-чат здатний написати пост для соцмереж не гірше копірайтера. Нейромережі створюють чудову інфографіку. А CRM-системи дозволяють спростити та автоматизувати процес продажів – від першої комунікації з клієнтами до фінального етапу угоди. Чат-боти, корпоративні мобільні застосунки, розсилки електронною поштою (так, таке ще існує), розумні аналітичні системи – все це допомагає не лише підвищити якість обслуговування, але й прогнозувати потреби. Після 2022 року актуальний також тренд переходу з російського софту. І це не лише питання в площині етики чи політики, а й вагома запорука безпеки внутрішньої інформації.  

Гібридність форматів. З огляду на власний досвід і досвід колег по ринку, найкращий результат дає саме варіативність підходів – чергування онлайн та офлайн каналів. Саме це створює нову комплексну стратегію взаємодії з клієнтами. 

У найближчі роки очікуємо подальшу еволюцію маркетингових інструментів. Штучний інтелект відіграватиме все більшу роль у створенні контенту та рекламних кампаній. Стандартом стануть адаптивні сайти житлових комплексів, персоналізовані рекомендації, реклама, яка сама підлаштовується під уподобання користувачів. Можемо припустити, що стрімкий розвиток метавсесвітів та NFT-токенів виведе на якісно новий рівень презентації проєктів (коли можна буде віртуально прогулятися не лише квартирою, а всім житловим комплексом), а розрахунок відбуватиметься за нефіатну валюту. Скоріше за все, можемо також очікувати на більшу гейміфікацію продажів: процес купівлі-продажу, програми лояльності будуть містити ігрові елементи – для утримання зумерської аудиторії. Отже, маркетинг майбутнього – це поєднання цифровізації, екологічності та глибокого розуміння потреб клієнта.