Ситуація з COVID-19 змусила всіх переглянути ставлення до дезінфекції. На черзі — зміна статусу професії клінер

07.04.2020   |  Блоги

Тетяна Давидович

директор сервісної компанії «ІНВАЙТ» (InWhite Solutions)

Пройшло три з лишком тижні карантину, почався новий місяць, вже можна підвести певні підсумки. І зупинитись хочу на позитивних моментах, бо приводи для оптимізму, як не дивно, є.

Перша причина для оптимізму та гордості — команда, всі наші працівники, а найголовніше — наші клінери, сервісний персонал «ІНВАЙТ». Дорогі мої, сьогодні саме на вас тримається ринок, бо саме ви, як більшість до цього думали, звичайні прибиральники, взяли на себе головний удар по стриманню розповсюдження вірусу в місцях, де найбільше ми всі звикли бувати. Це саме ви, клінери «ІНВАЙТ», ретельно дезінфікували поїзди Hyundai, на яких доправляли наших громадян в Україну з-за кордону. Це ви у великих продуктових мережах дбаєте, аби всі поверхні, були чисті та продезінфіковані. Інвайтівці, це ви приводили до ладу торгові центри після їх закриття, й досі підтримуєте в них чистоту та порядок, аби по завершенню обмежень ми, відвідувачі, повернулись у свої улюблені чисті та охайні моли. Ви, фахівці «ІНВАЙТ», стоїте щодня на сторожі чистоти та гігієни у державних органах, підприємствах критичної інфраструктури, котрі працюють та забезпечують життєдіяльність країни навіть у такій надзвичайній  ситуації. Саме тому ви вже не є звичайними представниками робітничих професій, ви — кваліфіковані клінінгові фахівці, справжній приклад відповідальності, ВИ — ГЕРОЇ! Бо поруч з лікарями дбаєте про наше здоров‘я та життя.

Тому ми переконані, що однією з головних змін на ринку, до якої точно мають призвести  сьогоднішні події — однозначна зміна статусу професії клінерів. Бо це, погодьтесь, не зважаючи на всю масштабність ситуації, стане вагомим чинником для відновлення після кризи та подальшого розвитку. 

А ще, що не менш важливо, завдяки вам, дорогі мої колеги, ми оперативно реагуємо на надзвичайно складні та неочікувані виклики, і мушу сказати, що нам це досить добре вдається. Нинішня ситуація вкотре довела, що якими б далекоглядними не були стратегії, завжди слід розглядати та враховувати вплив непередбачуваних чинників, котрі не залежать від нас. Тому будь-який бізнес не має бути статичним, він має бути маневровим та гнучким, готовим у будь-який момент реагувати на виклики, мобілізувати зусилля, кардинально змінювати стратегії та продовжувати рухатись, якщо, звичайно, хочеться вижити і вистояти.

По-друге, комунікація з клієнтом. Регулярна, продумана, така, що працює на випередження. Комунікація задля вирішення проблем замовника. Комунікація для його заспокоєння. Комунікація, що дозволяє зберегти цінні партнерські взаємини, а по завершенню кризи — їх продовжити. Останнім часом ми направили усі свої зусилля, аби кожному з наших клієнтів запропонувати варіанти взаємодії в умовах надзвичайної ситуації. І знаєте що? Це працює! Тому ми дуже вдячні своїм замовникам за готовність до діалогу. Це спрацювало у 2008-му, це працює й зараз, бо порядність, та компроміси в бізнесі ніхто не відміняв.

Третя важлива річ — ця надзвичайна ситуація прояснила важливість санітарної та гігієнічної обробки. Працюючи в індустрії чистоти та гігієни впродовж багатьох років, ми завжди розуміли та намагались донести до наших замовників важливість дезінфекційних заходів. Не всі розуміли та поділяли наші переконання, і дезінфекція та гігієна загалом були у нас в країні недооцінені. Наразі, коли головним пріоритетом є збереження здоров‘я та життя людей, важливість цих напрямків, сподіваюсь, зрозуміли всі. Звичайно, процес цей досить довгий. Але початок покладено.

Ще одним мегадосягненням слід назвати те, що суспільство навчилось правильно мити руки. І це не жарт, це реальна констатація факту. Можливо ще не всі, можливо не так ретельно, але вже точно вивчили алгоритм та частоту цієї процедури. Більш того, наші діти вже точно знають, як це робити. Тому за майбутнє вже можна бути спокійними.

А ще, аби й надалі мати змогу працювати, зосередитись на такій важливій нині роботі та мати ще більше позитиву та приводів для гордості, хотіла б звернутись до владних структур та колег по ринку.  

Не секрет, що більшість працівників сервісних компаній — клінерів, є найбільш чутливими до криз економіки та найбільше залежать від регулярності виплати заробітних плат. Тому ми робимо все, аби зберегти робочі місця для таких співробітників, забезпечити їх роботою та гарантувати виплати зарплат. Зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці суттєво спростив би життя багатьом компаніям у нинішніх умовах, дозволив би максимально зберегти робочі місця.

Партнери та колеги по цеху! Настав час відкинути протиріччя та згуртуватись. Нашої зосередженості потребують не лише співробітники, а й замовники. Ми розуміємо, наш ринок достатньо молодий, у ньому відсутні чіткі правила гри та конкурентної взаємодії. Але такий складний період точно не має стати приводом для антиконкурентних проявів. Сьогодні ми всі працюємо не тільки на власний імідж, а й на імідж вітчизняної facility індустрії загалом та на здоров‘я нації. Більше того, від того, наскільки достойно та фахово нам вдасться пройти цей шлях, залежатиме й увесь подальший розвиток нашого ринку в Україні та термін, за які індустрія після кризи повернеться хоча б до показників попередніх років.

Коранавірус мине, та світ вже точно ніколи не буде таким, як був до цього. Сподіваюсь, він навчить всіх нас багатьом речам, змінить сприйняття багатьох проблем, навчить мислити системно та по-державницьки вивірено. Будьмо розважливими та мудрими, шукаймо нові можливості та позитив у всьому, і здоров‘я всім нам.