Чому в вашому ЖК ніколи не куплять квартиру. Три табу для забудовників
Вікторія Берещак
оглядач ринку нерухомості
У гонитві за покупцем і нарощуванням прибутку ваш відділ маркетингу, продажу і всі, хто відповідає за доганялки клієнтів, забувають одну просту, але дуже важливу річ: за хорошим продуктом прийдуть самі. Без тисячі нагадувань в вайбер в незручний час, захмарних обіцянок і солодких промов. Але є три непримиренні речі, які інвестор і покупець ніколи не пробачать.
#1. Брехня
У будь-якому її прояві. Не можна обіцяти садок і не побудувати його врешті. Міняти нишком проект і не розповідати, чому сталися змін і що чекає врешті жителів. Приховувати, які матеріали використовуються або, що ще гірше, змінювати їх в процесі на більш дешеві. Ще одна поширена практика: візуальна зміна проекту нишком. Ми з колегами назбирали цілу колекцію ЖК, вельми відомих в столиці, які спочатку виглядали зовсім по-іншому. Чому це робити за сімома замками? Все таємне стає явним.
Будьте відкритим абсолютно на кожному етапі, наскільки це можливо в умовах нашого ринку. Ведіть діалог, чесний і конструктивний. Інвестору не потрібні гучні обіцянки, йому потрібна правда.
Якщо ви затримуєте здачу через низку причин (наприклад, здавати будинок в грудні під опалювальний сезон нікому не хочеться), скажіть про це відкрито. Якщо не встигаєте вчасно, поясніть чому.
Це дуже зіграє на руку в майбутньому.
#2. Гучні обіцянки
Найголовніше зло на ринку житла. Якщо ви не збираєтеся будувати тільки один комплекс і тікати світ за очі, не потрібно заманювати довірливих покупців золотими горами і замками з піску. Ясна річ, що початкові плани можуть коригуватися. В такому випадку дивіться пункт 1: розповідаєте про все, будьте публічні, пояснюйте свої кроки. Але знову ж таки: коригування і повна зміна дві великі різниці.
Обіцянки можуть стосуватися не тільки якихось об'єктів інфраструктури чи благоустрою, яких не буде, але і термінів здачі, планування квартир, наповнення квартир з ремонтом і так далі.
Попросіть свій маркетинг і піар не гратися з вогнем: ніякий рекламний хайп не вартий довіри і лояльності до бренду.
Ще одна ваша проблема: відділ продажу. Серйозно. У 90% випадків, з якими я стикалася, обов'язково у менеджера є місце лукавству, удаванню і обману в його оповідках про ЖК. Ще гірше, якщо для заманювання потенційного інвестора, він починає виїжджати на «недоліках» конкурентів, називаючи конкретні компанії.
Найбільші недомовки і «сюрпризи» починаються в питаннях документації та договору купівлі-продажу, в деяких випадках — в питаннях реалізації генплану.
#3. Відсутність інформації
Цього покупець і інвестор вам теж не пробачить. Сайт повинен відповідати на всі його ключові питання фактами: що за комплекс, де, що буде на території, що поруч, з чого будують, як з паркінгом, садком, школою, хто сусіди навколо і яка ціна квадратного метра. На сайті повинні бути в публічному доступі всі документи, онлайн-камера з будмайданчика і звіти по будівництву. Не варто й говорити про форму зворотного дзвінка.
Не можна залишати недомовленість своїм сайтом. Це перша груба помилка. Друга — хвалебні оди самому собі. В результаті багато красивих слів, але мало конкретики.
Але ж критерії, за якими вибирають саме ваш ЖК, прості і зрозумілі.
І наостанок маленьке спостереження: говоріть про себе те, що допоможе покупцеві визначитись із вибором, але тільки правду.