Яким має бути мікроклімат для максимальної продуктивності співробітників в офісі (лайфхак)

29.05.2019   |  Блоги

Володимир Степура

директор компанії «Ліконд», офіційного дистриб'ютора DAIKIN в Україні


Клімат впливає на всіх без винятку, і набагато більше, ніж ми думали. Від того, яка погода за вікном, залежить не тільки наше самопочуття, але і настрій, а також здатність тверезо мислити. Аналогічно відбувається і всередині приміщень. Наприклад, при температурі вище 27 градусів Цельсія, різко знижується швидкість реакції, настає апатія.

Експеримент, проведений в США з групою студентів, показав, що від температури повітря залежить правильність прийняття рішень. Одна група перебувала в прохолодній (+19 °C), а інша — в більш теплій (+25 °C) кімнаті. Їм запропонували вибір з двох тарифних планів на мобільний зв'язок, і в прохолодному приміщенні оптимальний план вибрали в два рази більше учасників.

В Японії за результатами низки досліджень вчені встановили, що підвищення температури в приміщенні всього на один градус вище норми знижує продуктивність працівників на 2%. А в далекій Австралії зниження продуктивності роботи в спекотні місяці спричиняє втрати для держави приблизно в розмірі 6,2 млрд доларів США.

Якою ж має бути «ідеальна» температура в офісі, щоб співробітники працювали ефективно і відчували себе відмінно? Більшість дослідників і вчених схиляються до думки, що це 22–24 °C. Це оптимальні умови для більшості людей — не дуже холодно і не дуже жарко. І за допомогою сучасної системи кондиціонування забезпечити таку температуру і підтримувати її з високою точністю — вже не становить особливих проблем.

Наприклад, в лінійці компанії DAIKIN, яка є світовим лідером з виробництва кліматичної техніки — це системи VRV, чиллери і фанкойли, напівпромислова серія Sky Air, вентиляційні системи Professional, Modular R, Modular P, Modular L, система VAM / VKM.

Втім, температура — далеко не єдиний показник якісного мікроклімату в офісі. Величезне значення має приплив свіжого повітря — тобто, без гарної системи вентиляції тут не обійтися. Регулярне «підмішування» свіжого повітря в приміщення особливо потрібно в офісах, де працює багато людей, а вікна зазвичай герметично закриті. У приміщеннях з поганою вентиляцією співробітникам буде важко зосередитися, може швидко наступати втома і навіть головний біль.

Також дуже важлива вологість — надмірно сухе або надмірно вологе повітря негативно впливає на бронхо-легеневу систему та слизові оболонки людини. До речі, регулюючи вологість, можна створити більш комфортні відчуття, навіть без зміни температури. Так, якщо знизити вологість у приміщенні, люди будуть відчувати, що стало «тепліше», а якщо підвищити, то відчувати «прохолоду» — при цьому, температура залишилася незмінною. Рівень вологості в приміщенні повинен знаходитися між 40 і 60%.

Тут на допомогу офісним співробітникам знову приходять сучасні кліматичні системи, які вже давно вміють не тільки охолоджувати і нагрівати повітря, але і осушувати його і зволожувати, а також перерозподіляти надлишок тепла в приміщення, де його бракує (рекуперація тепла). Також за допомогою спеціальних функцій внутрішніх блоків, повітря в приміщенні розподіляється рівномірно, без протягів, а потік повітря спрямовується в те місце приміщення, де на даний момент відсутні люди.

До того ж, можна запрограмувати систему так, щоб оптимізувати і знизити витрати споживаної електроенергії. Наприклад, в централізованих системах DAIKIN є централізований пульт ДУ, програмований таймер, універсальний пульт управління включенням/виключенням, а також Intelligent Touch Controller, Intelligent Chiller Manager і хмарний сервіс Daikin Cloud Service.

В цілому, технологічно передова, а також професійно спроектована і грамотно встановлена кліматична система — це не тільки комфорт для співробітників, але і пряма вигода для власників і керівництва компаній.