Зоя Литвин, Освіторія хаб: Ми ставили за мету створити місце сили та синергії
Освіторія Хаб відкрилась 24 жовтня у одній з історичних будівель заводу «Арсенал». Трансформація колишнього цеху у креативне приміщення відбулася за 6 місяців
Очільниця Освіторії Зоя Литвин розповіла Property Times про те, як відбувалися перетворення і які вимоги висувалися.
— Як середовище впливає на процес навчання?
— Звичайно, головне у будь-якому навчанні — все ж такі контент. Але ми розуміємо, що і стіни навчають, і стіни закладають певні естетичні сприйняття, тож дуже важливо, як ці стіні збудовані. Раніше ми працювали у школі, потім у обмеженому просторі біля школи і у нас не було такої змоги — зібрати навколо себе однодумців, тих, хто розвиває освіту, зі сфери громадського сектору, держави. Тепер така можливість є. У дитинстві деякі люди мріють вирости та оселитись у будинку зі всіма своїми друзями. «Освіторія Хаб» — це, напевно, як здійснення дитячої мрії: всі однодумці, всі проактивні команди, які роблять щось цінне для розвитку освіти, сідають разом. Це додаткова порція натхнення, додаткова порція обміну ідеями, посилення одне одного.
— Якого формату простір ви хотіли бачити в Освіторіі? Які завдання ставилися архітекторам і дизайнерам?
— Якщо коротко, то наші побажання можна описати словом «баланс». Тому що важливо тримати баланс з будівлею «Арсеналу», частиною історичної спадщини, в яку нам було потрібно дуже органічно вписати інновації. Так само баланс між можливістю бути в open space, відкритих просторах і зіштовхуватись з цікавими людьми, але при цьому і усамітнитися, викристалізувати ідею. Навіть у нашому приватному офісі Освіторії ми зробили куточок інтроверта.
Тож архітектори і дизайнери мали досягнути по всім питанням балансу, запропонувати сучасний стильний інноваційний дизайн, але щоб він був дуже органічним у просторі історичної спадщини.
Дизайн проекту від компанії AVG
— Які світові проєкти вас надихали при створенні Освіторії?
— Я дуже пишаюся тим, що ми унікальний проєкт. Можливо, в освітніх супердержавах, на яких орієнтуємося ми, настільки все гарно, що немає потреби у таких просторах. Але й вони би виграли, якщо створили місця сили та синергії. У плані концепту Освіторія — унікальна розробка. У плані дизайну, форматів ми зважали на коворкінги WeWork, Spaces або на Центр інновацій у Дубаї шейха Мохаммеда (SMCCU), де лавочки за тобою їздять, якщо ти раптом стомишся, і простори дуже інноваційно оформлені.
— Які інновації вже можна побачити у Освіторії?
— У нас є постійно діюча дитяча кімната для резидентів, це дуже важливо, адже 75% киян не забезпечені дитячими садками. У нас є шоу-рум освітніх інновацій, є голограми, 3D-принтери, екземпляри робототехніки, інтерактивні дошки, тощо. Тобто вчителі або засновники шкіл, або батьки можуть «пощупати» гаджети, які не стільки про розваги, а справді про розвиток.
— Розкажіть про вашу цільову аудиторію.
— Вона дуже широка й різна. Ті, кому не байдужа освіта, хто дбає про її розвиток. Перш за все, це громадський сектор, організації, лідери думок, люди, які хочуть бути свідомими батьками, зростати і розвиватись як батьки. Звичайно, вчителі — це наша основна аудиторія.
— Вчителі столичного регіону?
— Ні, більше половини груп — це вчителі, які спеціально їздять навчатися. Тому у нас є душ, місце перепочинку для них, бо ми вже з досвіду знаємо що їм це потрібно після ночі у поїзді.
Серед нашої аудиторії — і бізнес, і державні установи. Якщо до державних установ приїздять якісь партнери, експерти, яким потрібен коворкінг, або комусь з міністерства потрібно провести стратегічну сесію чи презентувати результати роботи — ми завжди раді. Освіта це занадто важливо, щоб очікувати, що держава все сама зробить.
Дизайн проекту від компанії AVG
— Чи готовий наш ринок до подібних форматів?
— Так, готовий. Ми зріли до цього проекту три роки. Звичайно, у форматі освіти ми в авангарді, іноді ми щось починаємо робити, і розуміємо що це треба, а у людей цього запиту ще нема. Це трошки ризиковано, але ми так працюємо понад шість років і бачимо, що потім люди розуміють, запропоноване нами — саме те, що їм треба.
— Чи плануєте експансію в регіони?
— У нас є формати у регіонах: ми робимо освітній фестиваль у Львові, долучаємося до освітніх подій в Одесі, з нашою премією їздимо у різні міста України. Є формати, які ми точно будемо збільшувати.
— А стаціонарні? Можливо ваші партнери у регіонах готові вже готові розбудовувати Освіторія хаби у себе?
— Готові, є запити, але до цього потрібно дозріти. Ми відкриємо цей коворкінг, побачимо, як він працює, які формати краще, а вже потім будемо думати, як впроваджувати у регіонах.
— Яких резидентів ви очікуєте побачити у вашому коворкінгу?
— IT-компанії, які розвивають освітній сектор, громадські організації, які роблять позитивні зміни в освіті, лідери думок. Мова як про резидентів, так і про тих, хто приходить на тренінги та лекції. Широкий спектр — від консультацій для батьків та юридичних консультацій для шкільних лідерів до великих навчальних форматів.
— У вас вже є резиденти?
— Є зацікавленість: IT-компанія, іспанська школа, глобальний договір ООН. Ми не підписували договори, чекали, щоб продемонструвати, що собою представляє Освіторія Хаб, тепер починаємо приймати заявки.
Договори з резидентами ми починаємо підписувати від сьогодні, інтересів дуже багато – видавництва, IT- компанії, центри вивчення мов і т.д.
Освіторія Хаб у цифрах:
- 1 000 кв. м;
- лекторій на 200 осіб та тренінгова зала на 50 осіб;
- коворкінг на 20 місць, 10 приватних офісів, 2 переговорні кімнати;
- кафе;- дитяча кімната.
Час роботи: 24/7
Спілкувалася Оксана Гришина