Імпакт-проєкти: як бізнес в Україні створює суспільну цінність

06.12.2024   |  Новини

25 листопада у книгарні «Сенс на Хрещатику» відбулася панельна дискусія «Інвестиції, що впливають», яку організувала девелоперська компанія Alterra Group. Мета заходу  привернути увагу до імпакт-проєктів, де фінансові цілі і соціальний вплив йдуть рука об руку.

Імпакт-проєкті  це проєкти нерухомості, які спрямовані на створення значущого позитивного впливу (імпакту) на соціальне, екологічне та економічне середовище. Вони поєднують комерційну вигоду із цінністю для суспільства, наголошувати на стійкому розвитку, інноваціях та інтеграції спільнот.

Для суспільства їх важливість  у підтримці культурних, освітніх і соціальних ініціатив, що відповідають сучасним викликам, включаючи інновації та розвиток інфраструктури. А з точки зору бізнесу  в поєднанні фінансової віддачі із забезпеченням довгострокового соціального впливу. Це дає змогу інвесторам не лише отримувати прибуток, але й сприяти розвитку громади, підвищувати репутацію бренду та залучати нові аудиторії, орієнтовані на сталий розвиток.

Які імпакт-проєкти наразі реалізують в Україні?

Захід розпочався з презентації українських імпакт-проєктів на різних стадіях реалізації: індустріального парку «Формація», інноваційного центру Promprylad та книгарні «Сенс на Хрещатику»

  • Індустріальний парк «Формація»
    Цей проєкт у Львові стане каталізатором для трансформації української економіки: від сировинної до індустріальної. Парк охоплює понад 150 тисяч квадратних метрів і стане домом для R&D-центрів, лабораторій прототипування, коворкінгів, конференц-залів і бізнес-інкубаторів. На сьогоднішній день готові вертикальні конструкції першої черги.
    Першу чергу планують завершити до кінця першого кварталу 2025 року, а повна реалізація проєкту розрахована на 10 років.

  • Promprylad і нова книгарня-кав’ярня «Сенс» в Івано-Франківську
    У рамках інноваційного центру Promprylad планують відкрити новий об’єкт мережі «Сенс» площею 380 кв. м. Інвестиції в проєкт становлять 15 мільйонів гривень, а окупність очікується через 4–5 років.

 

«Наш успіх — це партнерство. Ми отримали безцінну підтримку від однодумців, завдяки яким змогли втілити наші ідеї в життя», — поділився засновник «Сенсу» Олексій Ерінчак. Він наголошує, що для успішної реалізації імпакт-проєктів важливо чітко визначити цінності, зосередитися на довгострокових цілях і вкладати не лише гроші, а й знання та досвід. 

А підприємцям, які прагнуть інвестувати в імпакт-проєкти, Олексій радить: «Варто чітко визначити свої цінності, місію та обрати проєкти, які резонують з вашими переконаннями. Будьте готовими до довгострокових інвестицій, адже зміни не відбуваються миттєво. Діліться не лише фінансами, але й досвідом та знаннями. Вивчайте потреби цільової аудиторії глибоко та всебічно, адже справжній імпакт народжується з розуміння реальних викликів».

«Імпакт-інвестування  коли проєкт ставить собі за мету не лише повернення інвестицій чи заробіток для інвесторів, а й вирішення соціальних проблем або досягнення суспільних змін»,  розповідає Дмитро Ковальчук, співзасновник та СЕО Alterra Group, та модератор панельної дискусії.

Після презентації проєктів відбулася панельна дискусія, в якій взяли участь:

  • Дмитро Ковальчук, співзасновник та СЕО Alterra Group
  • Олексій Ерінчак, власник та CEO «Сенс»;
  • Ольга Тадай, керівниця проєктів розвитку «Агромат»;
  • Юрій Филюк, CEO Promprylad;
  • Олександр Трегуб, співзасновник та CEO Projector Institute;

Під час панельної дискусії всі учасники зазначили, що правильний, системний та відповідальний підхід робить зміни невідворотними. І хоча бізнес будується на чітких операційних процесах, ключову роль відіграє візія, адже такий бізнес залучає партнерів і формує суспільну довіру.


Читати інші новини

14.07.2025
Американський фонд Hansen Ukrainian Mission («Місія Хансена в Україні») профінансує культурно-мистецький центр TYTANOVI, який відкрився 9 липня у ТРЦ Respublika...
детальніше
04.07.2025
Унаслідок нічної атаки на Київ 4 липня було пошкоджено склад книжкового видавництва та інтернет-магазину «Наш Формат», пише Property Times.
детальніше
04.07.2025
У ніч на 4 липня (із 18:00 3 липня) росія вкотре атакувала Україну з повітря. За даними Київської міської військової адміністрації, загалом було випущено 550 за...
детальніше