Пандемія сприяє розвитку формату Retail Park

08.10.2021   |  Новини

У міру того, як світ пристосовується до пандемії COVID 19, деякі тенденції в торговельній нерухомості посилюються і переходять з європейського ринку на український. У компанії UTG повідомляють про зростання інтересу девелопменту до концепцій рітейл парків. Цей формат в Європі проявив себе як найбільш ефективний в умовах пандемії і продемонстрував безліч плюсів як для рітейлу, так і для споживачів.

Провідний архітектор компанії UTG Максим Сінулін коментує: «В Європі успішність рітейл парків обумовлена ​​декількома ключовими факторами. Перш за все, у них представлені супермаркети в поєднанні з магазинами повсякденного попиту і імпульсними товарами. Рітейл парки розташовані в легкодоступних місцях, з ефективною і гнучкою архітектурою, завдяки чому приваблюють відвідувачів на автомобілях. Крім того, торгові точки, як правило, мають окремий вхід, і в них можна потрапити прямо зі стоянки. Покупці цінують цей аспект, тому що він дозволяє отримати швидкий і безпечний доступ до товарів або послуг, а рітейл мав можливість створювати точки видачі інтернет-замовлень під час закриття всіх ТРЦ».

Дослідження ринку Європи, підтверджує успішний і стабільний розвиток рітейл парків. Вони пропонують орендні ставки в кілька разів нижчі, ніж в ТРЦ і на центральних вулицях, при більш високій прибутковості, за рахунок легкості зведення конструкцій і доступу до платоспроможного населення.

В Україні на сьогоднішній день існує всього один торговий об’єкт такого формату – Retail Park Petrivka. Також заявлені до відкриття в найближчі кілька років – Retail Park Yard і Retail Park Berkovetska. Однак, за словами Максима Сінуліна, карантинні обмеження змусили девелоперів по-новому подивитися на цей формат. На даний момент відділ консалтингу компанії UTG займається розробкою трьох концепцій рітейл парків в різних містах України. Інтерес девелопменту та зростання кількості концепцій говорить про подальший тренд і можливий розвиток цього формату нерухомості.

Концепція рітейл-парку має свої особливості. Найчастіше рітейл парки розташовані за містом, поблизу великої транспортної розв’язки або траси. Тому їх основними відвідувачами є автомобілісти. З огляду на те, що з кожним роком в Україні збільшується кількість автомобілістів, а громадський транспорт часто потрапляє під карантинні обмеження, ми спостерігаємо зростання потенційних відвідувачів цього формату.

«При проектуванні ми закладаємо хороший огляд всіх орендарів з траси. Кожен оператор має можливість створити свою велику вивіску, а на території розміщується рекламна стела з переліком усіх орендарів для залучення уваги. Також одним з ключових факторів є збільшена парковка. Вона повинна бути з великим паркувальним індексом, близько 4 автомобіля на 100 м2, а також забезпечувати зручний доступ до всіх магазинів», – коментує архітектор.