Ринок готелів Львова 2024: Як зміни в попиті впливають на стратегію ціноутворення та ефективність?
За даними HotelMatrix, у 2024 році готельний ринок Львова поступився частиною свого статусу ділового туризму на користь Києва, пише Property Times.
Спад корпоративних і ділових бронювань призвів до зменшення загальної завантаженості, що, попри активні спроби підвищення ADR, не змогло повністю компенсувати цю втрату, що призвело до зниження річного показника RevPAR у порівнянні з 2023 роком.
Ключові KPI за рік:
- Occupancy: 49% (проти 52% у 2023, зниження на 3 п.п.);
- ADR: 2 785 грн (проти 2 632 грн у 2023, +5,8%);
- RevPAR: 1 375 грн (проти 1 420 грн у 2023, -3,2%).
Як зазначають у HotelMatrix, аналіз показників говорить про те, що відбувся перерозподіл потоків. Львів втратив частину ділового туризму через переорієнтацію бізнесів на інші регіони, зокрема Київ. Зниження корпоративних бронювань, а також попиту на довгострокове проживання призвело до зниження Occupancy в порівнянні з попереднім роком.
Попри підвищення ADR на 5,8%, цього було недостатньо для компенсації зниження заповнюваності. Це свідчить про те, що готелі Львова, хоч і змогли адаптувати свою тарифну політику, але не впоралися з повною втратою обсягів клієнтських потоків, що вплинуло на зниження RevPAR у 2024 році. А цей показник є основним індикатором ефективності готелю. Спад RevPAR на 3,2% вказує на недостатність заходів для покриття зниження Occupancy. Високий рівень ADR не зміг компенсувати падіння заповнюваності, що підтверджує важливість балансування між тарифами і обсягами продажів.
Отже, 2024 рік для Львова — це рік адаптації до нових реалій, де ринок готельного бізнесу відчув на собі наслідки змін у динаміці потоку клієнтів. Щоб компенсувати ці зміни в майбутньому, враховуючи отриманий трік досвід, готелі Львова повинні переглянути свої готельні стратегії на 2025 рік.
Читайте також: Ринок готельної нерухомості України у 2024 році: перерозподіл попиту, зростання ADR