Ринок торговельної нерухомості жвавий, а в офіси досі складно знайти орендарів — звіт НБУ
Усі показники активності в сегменті торговельної нерухомості поліпшуються. Споживча активність зростає, як і відвідуваність ТРЦ. З іншого боку, ринок офісної нерухомості пасивний. Про це повідомляє Нацбанк України в звіті про фінансову стабільність за червень 2025 року, пише Property Times.
Так за даними НБУ, з активнішим товарообігом підвищуються й доходи орендодавців ТРЦ, які визначаються у відсотках від продажів. Крім того, останні збільшують і фіксовану складову орендних ставок, реагуючи на значний попит на торгові площі.
За даними CBRE, у Києві поступово знижується вакантність у ТРЦ прайм категорії — за І квартал 2025 року на 3 в. п., до 14%. Поруч із великими міжнародними брендами офлайн-магазини відкривають і українські виробники.
Проте не всі ТРЦ однаково успішні: зокрема в столиці є низка торговельних центрів із високою вакантністю, що визначає не стан сектору, а недоліки їхньої бізнес-моделі.
Попри жвавість ринку, планів із будівництва та відкриття нових ТРЦ девелопери майже не мають.
Щодо ринку офісної нерухомості, то, за даними НБУ, він пасивний.
«Вакантність залишається високою, хоча і дещо знизилася протягом року, передусім в офісних центрах вищого класу. Через низькі ставки орендарі часто релокуються до офісів вищого класу з готовим ремонтом, тоді як решта орендодавців шукає клієнтів майже за безцінь, щонайменше для оплати комунальних послуг. Нові будівництва офісних центрів не починають, лише кілька майже готових на початок повномасштабної війни здали в експлуатацію минулого року.
Попит на оренду складів і логістичної інфраструктури високий, зокрема в електронної комерції. Відповідно серед складів вакантність низька. Однак орендні ставки стабілізувалися після певного періоду зростання», — йдеться в звіті регулятора.
Слідкуйте за новинами в нашому Телеграм
Читайте також: Соціальний капітал замість комерційного: як війна змінила роль українських ТРЦ