Споживачі більше не віддають перевагу брендам — Nielsen

16.08.2019   |  Новини

Звіт Nielsen про лояльність споживачів в світі показує, що покупці активно шукають нові бренди. 42% респондентів в світі говорять, що їм подобається пробувати нові продукти, при цьому практично половина (49%) вважають за краще використовувати перевірені продукти і бренди, але іноді готові пробувати нове.

Жителі Південно-Східної Азії найбільш схильні до частої зміни брендів  47% готові міняти бренди або пробувати новинки; за ними слідують жителі Африки, країн Перської затоки (45%) і Латинської Америки (42%). Жителі Північної Америки і Європи менш схильні до переключення між брендами (36% і 33% відповідно).

«Ризики для брендів ніколи не були такі великі, як сьогодні, коли переважна більшість споживачів відкриті до новинок»,  каже перший віце-президент з дослідження споживачів Nielsen Джо Елліс.

Він пояснює це так званим Amazon-ефектом, який розширює вибір і підвищує обізнаність про ціни, і навіть більше. «У Китаї в додатку WeChat існують цілі групи по полюванню"за знижками або навіть посередництво у вигідних покупках. У Великобританії доставка до дверей свіжих продуктів noname здійснюється за цінами, що не поступається цінами супермаркетів. Це стосується також традиційного роздробу, який намагається знайти способи збереження рентабельності в світі, де доставка додому підриває маржу.

39% споживачів в світі відзначають, що співвідношення ціна-якість  це ключовий фактор, що впливає на їх вибір, потім йде якість продукту (34%), ціна (32%) і зручність використання (31%). Тим часом, тільки 28% споживачів кажуть, що на їх вибір впливає популярність і надійність бренду.

Південно-Східна Азія  єдиний регіон, де-фактор співвідношення ціни-якості не є визначальним: тут 42% споживачів кажуть, що ключовий фактор  це висока якість, при цьому на вибір 40% споживачів співвідношення ціни-якості все ж має вплив.

Якщо говорити в цілому, то бажання покупців пробувати нові бренди знаходиться на підйомі  46% споживачів в світі говорять, що вони готові купити новий бренд, який ніколи до цього не пробували.

«Українські споживачі схожі на своїх західноєвропейських сусідів. Частка покупців, які активно пробують новинки  27%. І це те, що ріднить нас з іншими східноєвропейськими країнами,  коментує керівник групи відділу по роботі з клієнтами Nielsen Україна Тетяна Шевченко.  Не дивлячись на те, що український FMCG-ринок вийшов з кризи, покупці за старою звичкою залишаються дуже чутливими до ціни. Тому не дивно, що Україна знаходиться в топ-10 країн, для яких гарне співвідношення ціни і якості є вирішальним при переключенні між брендами або при пробі нових продуктів. Для 7 з 10 українців промо є тим фактором, який стимулює їх зрадити своєму регулярному бренду».

Незважаючи на важливість ціни, покупці готові платити більше за «відчутні» переваги  такі як нові функції, користь для здоров’я або навколишнього середовища.

Довідка. Глобальне дослідження Nielsen охоплює більше 30 000 користувачів інтернету по всьому світу, що відповідає глобальному онлайн-населенню в 2 мільярди споживачів. В даний час опитування охоплює 64 країни. Опитування має квоти на основі віку та статі для кожної країни. Дані квоти перевіряються Data Science на рівні країни. Відповіді засновані на поведінці респондентів, що мають тільки онлайн-доступ.