Уряд Китаю припинив будівництво скляних мостів по всій країні

07.11.2019   |  Новини

Цього тижня уряд Китаю оголосив, що припиняє будівництво скляних мостів по всій країні. За кілька останніх років висотний міст зі скляним дном став конкурентом Великої китайської стіни, теракотових воїнів чи горизонтів Шанхаю у Китаї. Наразі у Китаї існує близько 2300 таких мостів, і, крім того, є багато скляних доріжок та гірок, пише  bloomberg.com.

Попит на скляні мости спричинив їхню появу ледь не в кожному можливому місці. Утім, місцеві ЗМІ повідомляли, що кілька провінцій закривають свої мости (можливо, назавжди).

Упродовж останніх десятиліть уряд Китаю розглядав туризм як інструмент економічного розвитку, заохочуючи до його розвитку всіх  від іноземних готельних компаній до сільських громад. У 2015 році інвестиції в туристичний сектор збільшилися на 42 відсотки.

Унаслідок інвестицій побудували надзвичайно багато мостів зі скляним дном через річки та ущелини Китаю. Часто їх споруджували у малорозвинених регіонах, прагнучи швидко і порівняно дешево привабити туристів.

У 2014 році скляна дорога в горах тріснула через надмірну кількість туристів. У 2015 році скляний міст зламався і його довелося закрити після того, як на міст впав термос відвідувача.

Рік потому міст Чжандцзяцзе, який розташований на висоті 300 метрів над ущелиною, довелося закрити, бо кількість відвідувачів перевищила його проєктну потужність. Це трапилося вже за 13 днів після відкриття.

Ці випадки мали б застерегти від будівництва нових мостів без ретельного перегляду стандартів проектування. Утім, сотні нових мостів спорудили протягом наступних кількох років, часто під наглядом архітекторів та будівельних фірм, які не мали досвіду такої роботи.

Після цього було ще кілька смертельних випадків на мостах.

Попри це у 2017 році в провінції Гебей відкрили найдовший у світі скляний міст. Ще один міст відкрили над Жовтою річкою.

При цьому виявилося, що туристичний потяг до таких цікавинок вичерпується, і кількість відвідувачів швидко знижується після першого року роботи. Місцеві органи самоврядування замість надприбутків отримали величезні борги за будівництво.

Наразі уряд Китаю хоче перейти від заохочення будівництва туристичних атракціонів до розбудови міст та регіонів.