В Україні росте тренд створення багатофункціональних проєктів на межі житлового та комерційного будівництва

15.06.2021   |  Новини

 Новини партнерів

10 червня у Pochayna Event Hall Київ відбувся Всеукраїнського будівельний саміт, організований   міжнародною освітньо-консалтинговою компанією «Бізнес-Конструктор». На заході говорили про проблеми та перспективи українського будівельного ринку, а також про світові тренди галузі.

Організатори запросили спікерів, які представили різних лідерів галузі. Анна Лаєвська, комерційна директорка будівельної компанії «Інтергал-Буд», поділилася зі слухачами глобальними та локальними трендами ринку нерухомості.

Серед основних глобальних трендів — зменшення середнього віку покупців нерухомості. Сьогодні він складає у комфорт-класі 28-34 роки, хоча раніше ці цифри сягали 35-40. Середній вік покупців квартир бізнес-класу — 33-41.

«Збільшилася і кількість придбань житла — якщо раніше це була 1 квартира на 30-40 років, то тепер середньостатистичний міський мешканець змінює місце проживання кожні 12-15 років. Серед українців, зокрема, все частіше зустрічаються випадки, коли родина, купуючи невелику квартиру, після 2-3 років проживання, змінює її на більшу. Купують і об’єкти під інвестиції» — зауважила Анна Лаєвська.

Зміна формату житлових комплексів — ще один глобальний тренд. Дедалі популярнішими стають багатофункціональні проєкти, які містять в собі житлову, торговельно-розважальну та офісну нерухомість. Приваблює покупців й повноцінна соціально-побутова інфраструктура об’єкту.   

Неабиякою популярності набувають і так звані допоміжні приміщення — комори. Все більше людей розуміють, що квартира та балкон мають використовуватися за прямим призначенням, а не для зберігання сезонних речей, велосипедів, самокатів тощо.

«Якщо раніше продажі комор були одиничними, то сьогодні ми спостерігаємо ажіотажний попит на цю нерухомість» — зазначила спікерка. 

Ріст цін на нерухомість у світі — цей тренд сьогодні набуває безпрецедентних масштабів. За словами Анни основними причинами слід вважати низькі процентні ставки та пом’якшення грошово-кредитної політики. Ціни виросли в 43 з 57 світових ринків житла.  Найбільше зростання цін на житло відбулося в європейських країнах, таких як Чорногорія, Словаччина, Туреччина, Швеція та Німеччина.

Що стосується українського ринку нерухомості, то тут говорити про бум цін зарано, але ми поступово наближаємося до нього. Ціни зростають щомісяця, і до кінця року приріст складе 17-20%.

Спікерка зауважила, що українці все частіше використовують ринок нерухомості як інструмент збереження та примноження грошей: «В Україні унікальна ситуація, коли для населення мало не єдиною можливістю зберегти та примножити заощадження є придбання квартири в сучасному комплексі у надійного забудовника з метою подальшого перепродажу або здачі в оренду. Тож підвищився попит на квартири до $50 000, площею від 33 до 40 м2 та з ремонтом. Число інвестиційних угод, які передбачають купівлю квартир на початковому етапі будівництва та їхній продаж перед введенням в експлуатацію або придбання квартири для здачі в оренду, теж зростає. Зараз їх близько 40% в структурі попиту проти колишніх 27-30%»

Незаперечним трендом українського ринку нерухомості є квартири з ремонтом від забудовника. Цієї весни компанія «Інтергал-Буд» вивела на ринок новий продукт — мебльовані квартири з ремонтом у трьох дизайнерських стилях та наповненням, яке регулярно покращується та обростає новими опціями.

Окреме місце серед трендів українського ринку посідає соціальна відповідальність забудовника, який окрім будівництва самого об’єкту змушений інвестувати в район, ремонтуючи комунальні мережі та відновлюючи інфраструктуру.

«Лише у Києві за останні 6 років компанія «Інтергал-Буд» інвестувала понад 400 млн грн» — розказала Анна Лаєвська.

Щодо прогнозів на наступні 5 років, то тут варто очікувати підвищення попиту на апартаменти, позаяк через пандемію багато компаній налагодили роботу віддалено і не збираються працювати в офісі, але при цьому є необхідність знаходиться по роботі в діловому центрі. Офіси в житлових комплексах стануть ТОП-трендом. Економклас залишиться в історії, а межі між комфорт та бізнес-класом зітруться — залишиться комфорт та преміумклас.