Як планують реконструювати будівлю Центрального гастроному в Києві

07.05.2019   |  Новини

Департамент культурної спадщини КМДА видав компанії «Інвестиції та розвиток» дозволи на розробку проекту реконструкції Центрального гастроному. Планується, що площа будівлі не зміниться і складе близько 16 000 кв. м, на яких розміститься торгово-офісна частина та ресторанна зона на 2000 кв. м. Експерти кажуть, що власникам будівлі — Володимиру Дейнезі та Даніелю Соломону — доведеться вирішити, як конкурувати з ЦУМом, пише Mind.

Що відбувається з Центральним гастрономом? Будівлю на Хрещатику було побудовано на початку XIX століття на замовлення французького купця Жана-Батиста Кане. Готель «Кане», що відкрився тут, був дуже відомим: у ньому зупинялися художник Михайло Врубель і гетьман Павло Скоропадський. На першому поверсі будівлі знаходилися магазини. Будинок по вул. Хрещатик, 40/1 був одним з небагатьох у центрі Києва, що вцілів під час Другої світової війни. Після її завершення в будівлі відкрився Центральний гастроном, який пропрацював до 2004 року. Пам’ятник архітектури потребував реконструкції — фасад будинку закрили, і тривалий час нічого з ним не відбувалося. У 2009 році будівлю внесли до переліку пам’яток культурної спадщини місцевого значення.

У березні 2017 року тут спалахнула пожежа, яка знищила понад 1000 кв. м приміщень, перегоріли внутрішні дерев’яні перекриття, постраждала покрівля. За словами радника мера Дмитра Білоцерківця, причиною пожежі стала халатність будівельників — на даху проводилося укладання руберойду, що могло спричинити займання.

«Ми звернулися до власника будівлі з пропозицією провести її реставрацію, оскільки будинок почав обсипатися. Власники відгукнулися на нашу пропозицію і підготували проект реставрації фасадів, які необхідно зберегти в первинному вигляді», — розповів директор Департаменту культурної спадщини КМДА Олександр Никоряк.

Усі внутрішні конструкції будинку знаходяться в аварійному стані, тому зберегти їх неможливо. За словами Никоряка, компанія «Інвестиції та розвиток» не планує збільшувати висоту будівлі — її буде відреставровано в існуючих розмірах. «Я припускаю, що компанія отримає дозвіл на початок проведення реставраційних робіт на початку весни. Для цього потрібні відповідні погодні умови», — підсумовує він.

Загальна площа цього об’єкта становить близько 16 000 кв. м, тут спочатку планувалося відкрити готель. Але потім думка власників будівлі змінилася. За даними єдиного реєстру юридичних осіб Міністерства юстиції України, компанія «Інвестиції та розвиток» належить кіпрському офшору «Голден Рок Кепітал Лтд», а його бенефіціарним власником є Нікос Андреа Міхалідес. Але два керівники торгового центру повідомили, що будівля може належати власникам мережі Argo Володимиру Дейнезі і Даніелю Соломону. Отримати коментар Дейнеги не вдалося: його телефон був відключений.

Що буде на місці Центрального гастроному? Архітектор проекту Юрій Лосицький сказав, що проектом передбачено будівництво торгово-офісного будинку. Повідомити більше подробиць він відмовився. Але як стало відомо Mind, у будівлі планують розмістити і ресторанну зону площею близько 2000 кв. м.

«Це дуже гарне місце для відкриття закладу громадського харчування. Поруч з будівлею колишнього Центрального гастроному завжди багато людей, тому найкращим варіантом було б створення фуд-корту з 20 різними закладами і великим загальним залом. Орендні ставки для рестораторів у цьому місці становлять $40–50 за один квадратний метр на місяць», — зазначає директор компанії «Ресторанний консалтинг» Ольга Насонова.

Також на місці Центрального гастроному можна відкрити універмаг, вважає президент консалтингової компанії UTG Вадим Непосєдов. За його підрахунками, на реалізацію цього проекту знадобиться $16 млн, а термін окупності складе близько 10 років. «Закупівлею товарів могли б займатися безпосередньо власники будівлі, а в об’єкті я б пропонував споживачам демократичні брендові товари», — говорить він. Це дозволить уникнути конкуренції з розташованим у сусідстві ЦУМом, який спочатку здавав приміщення в оренду під відкриття елітних бутиків. Але така концепція себе не виправдала.

«Зараз власники ЦУМу імпортують частину продукції самостійно, що дало позитивний результат. Мені здається, ця стратегія може стати успішною», — робить висновок генеральний директор консалтингової компанії NAI Ukraine Віталій Бойко.