Які об'єкти дозволять, а які заборонять рекламувати забудовникам

04.12.2019   |  Новини

З 1 грудня набрав чинності законопроект  1081 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва». В першу чергу, цей Закон ініціює створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Важливі зміни  почнуть діяти з 1 лютого 2020 року, коли запрацює  Законі України «Про рекламу». Про це повідомляється на сторінці компанії Totum LF в Facebook.

«Після вступу в дію цих законів забудовники не зможуть рекламувати продаж нерухомості, якщо вони не мають усіх дозвільних документів. Тож низька рекламна активність стане сигналом потенційним покупцям квартир, що забудовник має проблеми із необхідними документами»,  вважає Сергій Радченко, старший юрист Totum LF та адвокат.

Після набуття чинності змін до Закону України «Про рекламу», забудовники зможуть рекламувати лише те будівництво, в якому можна купити квартиру чи офіс наступними (законними) методами:

 через фонди фінансування будівництва;

 через фонди операцій з нерухомістю;

 через інститути спільного інвестування;

 шляхом емісії цільових облігацій підприємств.

Будь-яка інша реклама автоматично визнається незаконною та забороненою. 

Реклама житлових та нежитлових приміщень, яка розміщується з метою пошуку потенційних покупців для спорудження таких об’єктів, буде дозволена лише в наступних випадках:

1) якщо у замовника реклами є права власності або користування на ділянку, де ведеться будівництво;

2) якщо у замовника реклами є права на виконання будівельних робіт відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

3) якщо у замовника є ліцензія на виконання будівельних робіт об’єктів з середнім класом відповідальності (СС2) та значним класом (СС3);

4) у разі фінансування будівництва коштами вкладників відповідно до частини третьої статті 4 Закону України «Про інвестиційну діяльність».

«Після запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва подібна реклама повинна буде містити реквізити вищезазначених документів та ідентифікатор об’єкта будівництва»,  зазначає Радченко.

Після набуття чинності змін до Закону України «Про рекламу», забудовники зможуть рекламувати лише те будівництво, в якому можна купити квартиру чи офіс наступними (законними) методами:

 через фонди фінансування будівництва;

 через фонди операцій з нерухомістю;

 через інститути спільного інвестування;

 шляхом емісії цільових облігацій підприємств.

Будь-яка інша реклама автоматично визнається незаконною та забороненою. 

Раніше Владислав Кисіль, партнер ЮФ KPD Consulting у блозі Property Times зазначав, що законодавець має щиро прагнути запровадження прозорих правил гри на первинному ринку житлової нерухомості. Саме такі правила є запорукою сталого розвитку ринку та підвищення рівня безпеки для інвесторів.

«Не маю впевненості у можливості надати ствердну відповідь. Запровадження додаткових обмежень на рекламу  тактичне лікування наслідків. Стратегічні причини  це незручні й обтяжливі виключні механізми інвестування, що наразі визначені законом як єдино дозволені, а також непослідовність державної політики у цій сфері. Чекаємо на подальші, більш рішучі стратегічні кроки»,  сказав Кисіль.