Якими бачать ТРЦ майбутнього українські ритейлери та девелопери – думки
Торговельно-розважальні центри перестають бути просто місцями шопінгу, а пропонують додатковий інтерактив та інтертеймент. Це місце зустрічей, захопливого проведення часу та майбутні ком’юніті-платформи. Про це заявили експерти галузі у матеріалі Liga.net про майбутнє українського ритейлу.
Звичайно, говорячи про ТРЦ майбутнього – це всіляке використання новітніх візуальних технологій ззовні та всередині. Ми вже спостерігаємо у реальному часі, як провідні ТРЦ світу, здебільшого на ринку Азії, використовують 3D-формати для створення додаткового вау-ефекту, – зазначає Катерина Жураківська, директорка з маркетингу ТРЦ Gulliver.
Керуючий директор ТРЦ DREAM Олексій Пашунов визначив такі ключові тренди, які його ТРЦ реалізовує чи планує реалізувати у найближчі 10 років:
- Безпека: грамотне розділення руху відвідувачів та входів/виходів, легке для сприйняття планування евакуаційних виходів;
- E-commerce: онлайн-формат замовлення (послуги BOPIS та BORIS);
- Лайфстайл-формат ТРЦ – "живи – працюй – відпочивай" буде розвиватися і надалі;
- Реконцепція – зміна концепції, ребрендинг та реорганізація громадського простору;
- Екологія. Тренд "екофрендлі" не втратить популярності, а ставатиме більш поширеним. Озеленення всередині ТРЦ, сучасні технології для утилізації відходів, використання альтернативних джерел енергії набиратиме обертів;
- Інклюзивні рішення в ТРЦ – ще більше заходів та послуг, спрямованих на створення комфорту для відвідувачів з обмеженими можливостями;
- Диджиталізація як процес, який почався в COVID, ще активніше набиратиме обертів з використанням штучного інтелекту.
Керівник галузевої групи з ритейлу та гуртової дистрибуції "Делойт" в Україні Олександр Ямпольський впевнений, що українські ТРЦ не можуть собі дозволити зупинити впровадження інновацій у своєму бізнесі за допомогою технологій Web3.
Що буде з магазинами?
Фізичний магазин також адаптується до сучасного світу. Сьогодні нові технології дають змогу ритейлерам дивувати своїх клієнтів та полегшувати їх шопінг.
Сергій Федоровічев, регіональний директор з продажів Auchan Україна, бачить їх майбутні магазини омніканальними, що зрештою відповідає їх слогану – "З тобою у кожному моменті". Їх розташування буде в так званих зонах життя:
- магазин у вашому будинку (Pick up point) – для основних придбань з можливістю забрати інтернет-замовлення;
- супермаркет (Мій Auchan) – більша покупка, щось цікаве, сезонна комерція;
- гіпермаркет (45 000 товарів під одним дахом офлайн). Цей формат – більше ніж просто місце для закупів. Клієнти йтимуть в гіпермаркети, бо там можна буде не лише корисно, а й весело провести час усім разом: це інтерактиви, розваги для дітей, майстер-класи, фестивалі тощо.
"Магазини майбутнього – це, безумовно, магазини самообслуговування, – впевнений Олексій Панасенко, заступник генерального директора з операційної діяльності NOVUS. — Це може звучати дивно, бо ми вважаємо, що вже сьогодні ходимо до таких магазинів, але насправді вони не є такими. У процесі купівлі ви постійно стикаєтеся з торговим персоналом і потребуєте його допомоги. Обслуговування за прилавком, на касах – це безпосередньо забезпечують люди, які працюють у магазинах. Сьогодні все більше процесів у магазині будується так, щоб забезпечити самостійний процес придбання клієнтом".
Щодо доставлення майбутнього, то, наприклад, команда VARUS вбачає її в максимальній простоті, персоналізованому підході та екологічності. Звісно, доставлення має бути швидким завдяки використанню передових технологій, інноваційних підходів до логістики та обслуговування клієнтів.
"Ключовим KPI стане частка доставлення у загальних продажах, і вона складатиме не менш як 70%", – припустили у VARUS.
Технологічний прогрес та еволюція очікувань споживачів змінюють ландшафт ритейлу з шаленою швидкістю. А компанії, які здатні адаптуватися та оптимізувати свою присутність на нових каналах і ринках, – це ті, хто залишиться в довгостроковій перспективі.
Щоб покращити роботу з клієнтським досвідом, мережам знадобиться і відповідна технічна база для роботи з великою кількістю пристроїв, аналізу даних, оброблення їх у режимі реального часу. На думку Олександра Ямпольського, це має допомогти пристосуватися до вимог клієнтів.
"Якщо коротко, то мережам може знадобитися масштабоване підключення, а саме 5G. Ця технологія може підтримувати безперервну персоналізацію покупки, зокрема безкасове оформлення замовлення, персональні промоакції та рекомендації щодо продуктів у режимі реального часу. Сучасна технічна платформа також може усунути перешкоди і незручності, пов’язані з купівлею в магазині, наприклад з пошуком продуктів, перевіркою цін і довгими чергами до каси. Це дозволить роздрібним мережам зосередитися на перевагах купівлі in-store, що містить можливість доторкнутися до товару, забрати його додому негайно, а також поєднати процес купівлі з можливістю поспілкуватися", – каже Ямпольський.
Якщо зазирнути вперед, то майбутнє ритейлу – це не просто продаж товарів, а створення вражень, створення спільнот і впровадження інновацій, які роблять шопінг більш особистим, зручним і приємним.
Торгові простори перетворюються на місця, що пропонують унікальний досвід з ефектом занурення. Уявіть, що ви заходите до магазину чи ТРЦ, де проводяться різні майстер-класи, є затишні кафе або примірочні з доповненою реальністю. Це перетворює шопінг на справжню подію.