Як почався 2022 рік для українського ритейлу

14.02.2022   |  Новини

Watcom Україна спираючись на дані індексу динаміки відвідуваності торговельних закладів України Shopping Index підсумував результати січня для галузі ритейлу та ТРЦ. Згідно з замірами, цілий місяць щотижнево відбувалося зниження трафіку відвідувачів торговельних центрів відносно попередніх тижнів в середньому на 5% і за місяць трафік впав на 18%.

Така поведінка покупців є типовою. Зазвичай, перші тижня року відзначаються падінням трафіку, зростання відбувається з 56 тижня, стимулом до якого є три причини: закінчення періоду тривалих новорічних канікул, запит на товари до нового весняно-літнього сезону та бажання придбати подарунки близьким до періоду традиційних свят в лютому-березні.

Зараз є сенс лише оцінювати динаміку падіння та можливі фактори впливу  чи є важливі, окрім сезонних, на які треба звернути увагу. На думку аналітиків Watcom Україна особливих привидів для хвилювання наразі не має:
Вплив пандемії на стабільність економіки зменшується  зростає відсоток вакцинації населення, обмеження поступово скасовуються, закриття торгових центрів не прогнозується. Навпаки, можна очікувати пожвавлення попиту та трафіку з поступовим зняттям карантинних заходів та поверненням споживачів та звичайного життя.
Короткострокові зниження курсу гривні до долара, які беруть до уваги як споживачі, так і бізнес, має в підґрунті головним чином психологічний фактор: геополітична ситуація сприяє витоку капіталів, і щойно напруга піде на спад, показники стабілізуються.

У поточному році вже не очікується такого суттєвого подорожчання енергоносіїв, і як наслідок, суттєвого зростання цін, яке впливає на платоспроможність та поведінку споживачів. І хоч торішня тенденція і надалі тиснутиме на українську економіку і впливатиме на прискорення інфляції, але, згідно з підрахунками уряду, реальні доходи населення виросли на 6%, рівень заробітної плати в грудні 2021 року досягнув майже $600, що дозволить нівелювати можливі негативні наслідки.