Що почитати на свята: Reading Club by Arricano
Property Times пропонує цікаво й корисно провести святкові дні, традиційні рекомендації від Reading Club by Arricano в цьому допоможуть.
Наталія Незгода
адміністраторка ТРК «Проспект»
Ідентичність бренду
Аліна Вілер
Аліна Вілер — один із провідних професіоналів у сфері брендингу. Її фірма допомагає в розробці програм індивідуальності бренду для компаній, що входять до рейтингу Fortune 100.
Якщо ви хочете створити бренд, ви повинні направити свої зусилля на те, щоб знайти таке слово, яке викликає унікальний відгук у ваших клієнтів. Слово, яким не володіє жодна інша компанія. Для компанії Mercedes це слово — престиж, а для Volvo — безпека. Ключова фраза — це гасло та пояснення основних принципів компанії, яка описує, узагальнює чи допомагає зацікавити. Далі йде ефективна стратегія, вона передбачає наявність центральної об'єднуючої ідеї, яка впорядковує поведінку, дії та комунікації.
Сприйняття змісту відбувається на третьому етапі, вже після сприйняття форми та кольору. Це означає, що для інтерпретації слів нашому мозку потрібно більше часу.
Брендінг — це не таке заняття, коли ставиться галочка — і проєкт завершено. Автор виділив три основні якості кращих брендів: 1) легко користуватися/вивчити; 2) відповідає очікуванням відвідувачів; 3) використовує візуальну комунікацію.
Автор стверджує, що символи діють на інтелект, уяву, емоції сильніше, ніж будь-які інші засоби, тому саме висока якість візуальної комунікації компанії повідомляє її клієнтам про те, що вона старанно дбає про свою продукцію та послуги, контролює їх якість.
Книга дуже цікава і дає всебічне розуміння, на яких принципах будуються бренди в різних сферах і чому, дотримуючись цих принципів, бренд буде розвиватися, а не потоне серед мільйонів інших.
Олена Погодіна
директорка з маркетингу Arricano
Три склянки чаю
Грег Мортенсон, Девід Олівер Релін
Книга про цілеспрямованість і про те, що не буває правильних і неправильних подій, людей, які підходять або не підходять. Коли є мета, вир подій та обставин - не більше, ніж фон для її досягнення.
У центрі уваги книги — історія альпініста Грега Мортенсона. Не підкоривши вершину К2 і дивом уникнувши загибелі, автор опинився в гірському селі Пакистану, де близько познайомився з життям та звичаями місцевого населення.
Епізод з дітьми, які спокійно сидять на гірському уступі, на землі, одні, без вчителя, і намагаються в пилюці писати та читати літери — один із найсильніших. Рішення автора залишитися в цій країні та будувати школи для місцевих дітей — видається єдиним можливим.
Події, описані у книзі, відбуваються за кілька років до та після вибуху веж-близнюків 11 вересня. І Мортенсон робить цікаві висновки про те, як пов'язані релігійний фанатизм та відсутність освіти.
У результаті фонд, яким керував автор книги, побудував понад 167 шкіл у різних селищах Пакистану та Афганістану, а сам Грег Мортенсон кілька років висувався Конгресом США на здобуття Нобелівської премії Миру.
Цитати з книги, які надихнуть та допоможуть виділити головне.
«Те, що ми намагаємося зробити, може здатися краплею в океані, але без цієї краплі океан був би набагато меншим».
«Якщо ми справді хочемо забезпечити мир своїм дітям, то маємо зрозуміти, що перемогти у війні з тероризмом можна лише книгами, а не бомбами».
Рекомендую книгу до прочитання всім, хто замислюється про взаємозв'язок внутрішньої мотивації та зовнішніх факторів, а також розмірковує про власний внесок у зміну світу на краще.
Людмила Чеснокова
менеджерка із маркетингу та партнерських проектів
99 франків
Фредерік Беґбедер
Що насправді являє собою світ реклами та які її темні сторони? Як знімаються рекламні ролики? Чия робота приносить більше навару: журналіста чи копірайтера? Про це та багато іншого можна дізнатися з книги французького письменника Фредеріка Беґбедера «99 франків».
Книга розкриває суть маркетингу з одного боку — очима осіб, які змінюють цей світ, за допомогою реклами спонукають людей купувати товар, а з іншого боку – це показ суспільства споживачів.
Головний герой роману — молодий, креативний та начитаний рекламіст Октав Паранго, який добре виконує свою роботу та знає собі ціну. Вдягнений в модний одяг відомих світових брендів, він їздить на якісних, дорогих автомобілях, харчується в найкращих ресторанах і розуміє, що плоди його досконалої роботи змінюють цей світ.
Октав знає всі секрети та прийоми управління підсвідомістю споживачів, щоб змусити купити товар, іноді зовсім не потрібний. Він відчуває себе в капкані, оскільки не може заглушити в собі муки совісті і хоче зруйнувати світ рекламної індустрії, який зле діє на споживача. На прикладі головного героя автор показує цей світ з найгіршого боку, як зворотний бік медалі. Він не вибирає слова та культурні висловлювання, а навпаки за рахунок лексики показує всю жовч та цинізм рекламного світу, навіть висміює його.
Звісно, в романі висвітлюються й інші теми, зокрема, про любов, сімейні цінності, життя та смерть, сюжет часто перетинається з релігією. Думаю, що кожен читач може зчитати щось своє і, можливо, вчасно змінить погляди на життя і вектор свого руху.
Книга глибока і водночас мерзенна, оскільки змушує усвідомити всю силу впливу реклами, яка керує світом. Усе в цьому світі продається, і наше суспільство настільки застрягло в непомірному споживанні товарів, що перетворилося на рабів, яких за допомогою влучних слоганів так легко змусити поклонятися сучасним брендам.
Особисто мене книга спонукала задуматись про справжні життєві цінності. Куди ми йдемо? На що витрачаємо свій час, свої зусилля, своє життя? І, незважаючи на посаду та матеріальне становище, треба мати в собі достатньо волі та мудрості залишатися Людиною.
Анна Чуботіна
CEO Arricano
Як багаті країни стали багатими, і чому бідні країни залишаються бідними
Ерік Райнерт
У рейтингу країн за рівнем життя Human Development Index, згідно з щорічним дослідженням ООН Human Development Report, Україна в 2020 році посіла 74 місце. А це, на жаль, далеко не перше місце серед інших європейських країн.
Чому країна з таким величезним потенціалом і ресурсами, одним із найбільших європейських ринків не спромоглася досягти ефективності та успіхів? Не створювала здоровий виробничий сектор, а продовжувала залишатися позаду інших країн Європи? Чи може історичний контекст та практичний досвід країн із високим рівнем життя стати відправною точкою для розвитку нашої країни?
На ці запитання відповідає Ерік Райнерт, відомий норвезький економіст, який займається економікою розвитку та економічною історією. Автор ставить під сумнів ефективність вільної торгівлі для країн, що розвиваються. Він пропагує прагматичний підхід, який заснований на використанні кращих практичних case studies із досвіду країн, що вже досягли визначних успіхів та мають експертизу.
Райнерт на прикладах доводить, що задля досягнення добробуту на етапі розвитку держави необхідно підтримувати реальну економіку всіма можливими способами, вести продуману промислову політику, політику протекціонізму та інвестувати у стратегічні напрями. При цьому ключовими є не ті, які зазвичай обирають країни, що розвиваються з прицілом на мінімальні витрати. А ті прогресивні галузі, що генерують економіку - виробництво, торгівля та інноваційні напрями.
Ця книга надихає на поглиблене вивчення та моделювання економічної реальності. І буде корисною для широкої аудиторії, небайдужої до питань економічного розвитку, особливо для державних діячів усіх рівнів.
Олена Швець
менеджерка з оренди ТРК «Солнечная Галерея»
Теорія ігор
Авінаш К. Діксіт, Баррі Дж. Нейлбафф
Ця книга по-справжньому змінила моє життя. Сама по собі «Теорія ігор» - не просто цікава назва. Це цілий розділ прикладної математики, що використовується в суспільних науках для вивчення та розробки математичних моделей, прийняття оптимальних рішень в умовах конфлікту.
Але це не та математика, яку вивчають у нас в школах. В ній немає нескінчених формул та цифр, натомість в ній повно задач, і головне - інструкції по їх вирішенню. «Теорія ігор» намагається математично зафіксувати поведінку в стратегічних ситуаціях, в яких успіх суб'єкта, що робить вибір, залежить від вибору інших учасників. А погодьтесь, такі задачі ми зустрічаємо кожен день, в бізнесі, на роботі, удома, під час покупки нового авто чи в конфліктній ситуації. Все наше життя - це про взаємодію суб'єктів, і у кожного з них є свої інтереси та цілі. І дуже часто реалізація наших планів залежить не тільки від нас.
За допомогою цієї книги можна краще зрозуміти, що таке стратегічне мислення, і, використовуючи описані методи та правила, навчитись застосовувати його в повсякденності.
Автори книги — Авінаш Діксіт і Баррі Нейлбафф — професори математики в престижних університетах. На прикладах із кіно, спорту, політики, історії вони показують, як майже всі компанії та люди залучені до взаємодії. Кожен розділ змальовує нам нову стратегію.
Наприклад, стратегія для паралельної гри - автори пояснюють її на прикладі цінової війни між компаніями, які продають однаковий товар. На якій ціні варто зупинитись в боротьбі за покупця? Як правильно реагувати, якщо твій конкурент демпінгує? Що таке «чудова рівновага» і як її знайти? Відповіді на ці, і не тільки, запитання ви знайдете в цій книзі.
Я точно можу порекомендувати її кожному, але приготуйтесь до того, що для засвоєння кожний розділ вимагатиме від вас аналізу та серйозного осмислення матеріалу.
Інна Сотнікова
директорка ТРК «Проспект», ТРЦ «РайON»
Жінка, яка має план. Життя, сповнене пригод, краси й успіху
Мей Маск
Якщо хто читав книгу «Ілон Маск: Tesla, SpaceX і шлях у фантастичне майбутнє», яка написана журналістом Ешлі Вінсом, той в курсі про оригінальність мислення, що закладене ще з дитинства. «Жінка, яка має план» розкриє ще глибше коріння нестандартних підходів у династії Масків.
У цій книзі головна героїня — вона, жінка, мама, креаторка свого життя, велична Мей. Щиро про виховання, становлення себе, труднощі та перепони, виховання дітей та спілкування з онуками, перемоги та поразки, харчування та дієту, роботу та наукові дослідження.
Із кожного розділу можна виписувати десятки практичних цитат і лайфхаків про власний досвід, про готовність жити на повну, планувати та твердо сприймати незаплановане, неочікуване, навіть неприємне. Сімейне гасло Масків, яке передавалось із покоління в покоління — «будь сміливим, але обережним». Мені важко уявити, як можна було з маленькими дітьми жити в пустелі, рятувати їх від левів, але з автобіографічних слів видно, що це було захопливо. Що ці події формували загартовану особистість із дитинства. Тому в зрілому віці Мей Маск твердо заявляє на всю планету — «усе ламалось, а ми не панікували». Мені дуже резонує цей вислів. Адже сама вже другий рік поспіль гучно заявляю – «працюємо і не панікуємо».
Ще із занотованого з книги — «чим більше ви працюєте, тим більше щастить». Ну хіба це не правда?
Рекомендую прочитати і ближче познайомитися із Мей Маск. Адже вона про себе розповідає так, наче ви приятелі, зустрілись і за столиком разом п’єте каву. А потім ви наче попрощались і вам захотілось вийти із зони комфорту, переосмислити і прийняти нові рішення, почати щось спочатку, щоб було цікавіше, зробити те, чого ви ще ніколи не робили.
Олена Обухівська
директорка з комунікацій Arricano
Посткорона. Від кризи до нових можливостей
Скотт Гелловей
Автор книги вважає, що після війни, депресії чи пандемії настає найпродуктивніший час для стрімкого розвитку. У своєму дослідженні підбирає влучні мотиваційні цитати класиків про суспільний прогрес, які можна аналізувати як в контексті «Посткорони», так і відповідно до власного критичного досвіду. З самого початку мені резонувала думка — «є десятиліття, коли нічого не відбувається. І бувають тижні, в які стаються десятиліття». Або — «бідність потрібна як стимул, щоб продовжуватись розвиватись» та «суспільство, де є процвітання, але мало прогресу».
Очевидно, що автор тисне на швидкість сучасного життя з поворотами, коли світ вібрує від потрясінь, новацій та зломів традиційного устрою. А сам COVID 19 із сарказмом описується як можливість створити майбутнє, де некерованою є емоційна модуляція зі зростанням рівня депресії та соціального хаосу. Є ще прекрасні метафори та аналітичні судження, які описують сучасні реалії з різних галузей економіки та підривних індексів. Тобто здатність індустрії до радикальних перетворень під впливом технологій.
Мене найбільше зацікавила освіта, в діагностиці якої деякі дані мене вразили. Виявляється, що плата за навчання в американських коледжах упродовж 40 років зросла на 1400 %. Тим не менше, якість онлайн-навчання бажає кращого. Автор взагалі вважає цей формат «глючним» та сумно безладним, навіть якщо вартість послуг зросла.
Дану книгу прочитати треба, щоб побачити нові підходи до соціального спостереження, але без академізму, а щоб згенерувати свої висновки. Скоро у продажі вийде наступна робота Скотта Гелловея «Алгебра щастя» про взаємовідносини з людьми. Її я також планую придбати для домашньої бібліотеки.