Метро у Дніпрі чекає зміни до угоди з ЄІБ

05.03.2021   |  Новини

Президент Володимир Зеленський уповноважив міністра фінансів Сергія Марченка підписати листа про нові зміни у фінансовій угоді між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо будівництва метрополітену у Дніпрі. Відповідне розпорядження оприлюднено на сайті глави держави.

«Уповноважити Міністра фінансів України Марченка Сергія Михайловича на підписання Листа про внесення змін № 2 до Фінансової угоди (Проєкт «Завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську») між Україною та Європейським інвестиційним банком», - йдеться у документі.

Як повідомлялося, у 2012 і 2013 роках Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) і Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) погодилися надати для завершення будівництва метрополітену у Дніпропетровську кредит в 304 млн євро (при загальній вартості проєкту в 367 млн) під найнижчу процентну ставку до 1,5%.

У вересні 2014 року Верховна Рада ухвалила президентський закон про ратифікацію фінансової угоди (проєкт "Завершення будівництва метрополітену у Дніпропетровську") між Україною та Європейським інвестиційним банком (№ 0095).

Угода передбачала загальну вартість проєкту, за оцінкою ЄІБ, на час його оцінки - 305 млн євро. Зовнішнє фінансування проєкту мало надходити з наступних джерел: кредит банку - 152 млн євро, кредит ЄБРР - 152 млн євро.

Проєкт також передбачав розширення існуючої лінії метрополітену в Дніпропетровську (завершення фази 1). Подовження лінії метрополітену мало включати у себе 4,017 км двоколійного підземного тунелю, що з’єднає головний залізничний вокзал (станція «Вокзальна») з центром міста вздовж проспекту Карла Маркса.

Проєкт передбачав будівництво 3 нових станцій («Театральна», «Центральна» і «Музейна»). Проєкт мав складатися з будівництва двох паралельних тунелів. А також включав в себе розширення існуючої системи сигналізації (автоматична система керування), удосконалення системи радіозв'язку, а також модернізацію системи безперебійного живлення.

Проте, по факту добудова метрополітену була повністю зупинена, оскільки не були завершені процедури передачі його з державної власності в комунальну власність міста, що є вимогою ЄБРР, а облдержадміністрація не передала проєктну документацію в Кабмін.