Чи повернутся до офісів робітники до закінчення війни? Результати опитування

27.09.2023   |  Новини

Чи готові сьогодні українські бізнеси та локальні представництва міжнародних компаній повертати людей до офісів, не чекаючи на завершення бойових дій? Українська компанія Creative States провела опитування резидентів мережі з п’яти локацій. Переважна більшість відповідей надійшла від представників IT-індустрії. Також в опитуванні взяли участь працівники креативного сектору, венчурних фондів, фінансової та туристичної індустрії, реального сектору економіки, NGO та благодійних фондів, компаній FMCG-сектору та інших галузей. Більше половини опитаних — люди у віці від 26 до 35 років. 70 % респондентів — резиденти локацій у Києві, ще 30 % — резиденти з Дніпра, і вимушено релокований до Дніпра персонал компаній із тимчасово окупованих чи постраждалих від бойових дій міст.

Наразі опитані резиденти Creative States здебільшого (майже 59 %) працюють у гібридному форматі, проте регулярно з’являються на роботі:

  • 34,8 % опитаних відповіли, що бувають в офісі 5–6 разів на тиждень;
  • 28,3 % — приходять на роботу 3–4 рази на тиждень;
  • 26,1 % — відвідують офіс 1–2 рази на тиждень.

Абсолютна більшість респондентів (80,4 %) відповіла ствердно на питання, чи пов’язана їхня діяльність з активним спілкуванням та взаємодією з іншими людьми. Проте надалі з’ясувалося, що геть не це є основною потребою регулярно бути присутніми на робочих місцях.

  • Вісім із десяти опитаних (73,9 %) стверджує, що в офісі їм працюється продуктивніше, ніж з інших місць; 
  • Ще шестеро із десяти респондентів (65,2 %) відповіли, що надихаються роботою в колективі; 
  • Водночас майже третина із них (28,3 %) тішиться можливості зосередитися та працювати без відволікань та вимушених перерв; 
  • І майже чверть (23,9 %) респондентів зізнається, що наразі відчуває себе в максимальній безпеці саме на роботі.

За чим йдуть в офіси

Безлімітні снеки та кава вже давно не є додатковими аргументами на користь офісу. Принаймні респонденти йдуть у 2023 на роботу через:

  1. комфортне робоче місце — за цей пункт проголосували 82,2 % опитаних;
  2. атмосферу та комьюніті — із цим згодні 73,3 %;
  3. наявність безперебійного електропостачання — цю опцію цінують 66,7 %.

Війна — час, коли звичні в мирний час речі сприймаються особливо гостро. Тож зараз робітники більш охоче стануть до роботи офлайн за наявності розвинутої офісної інфраструктури (48,9 % голосів), зон відпочинку (48,9 %), кімнат для переговорів (53,3 %) й організації дозвілля (55,6 %).

Наявність укриття цікавить 55,6 % опитаних. У разі повітряної тривоги резиденти, що знаходяться безпосередньо на локаціях, користуються укриттями в обов’язковому порядку. 34,8 % респондентів, працюючи з дому, відповіли, що дотримуються правила двох стін. Ще 10,9 % переходить до ванної кімнати чи коридору.

Набагато більше за власну безпеку під час роботи опитаних хвилює час, що витрачається на дорогу та логістику:

  • 60 % респондентів готові за можливості більш ефективно використати час, витрачений у пробках, на робочі чи особисті потреби;
  • Ще 11 % хвилює перспектива опинитися під час повітряної тривоги далеко від дому та/або близьких людей;
  • Лише 14 % опитаних готові повністю відмовитися від поїздок до офісу, якщо логістика негативно впливатиме на їхній життєвий ритм.