Чи повернутся до офісів робітники до закінчення війни? Результати опитування
Чи готові сьогодні українські бізнеси та локальні представництва міжнародних компаній повертати людей до офісів, не чекаючи на завершення бойових дій? Українська компанія Creative States провела опитування резидентів мережі з п’яти локацій. Переважна більшість відповідей надійшла від представників IT-індустрії. Також в опитуванні взяли участь працівники креативного сектору, венчурних фондів, фінансової та туристичної індустрії, реального сектору економіки, NGO та благодійних фондів, компаній FMCG-сектору та інших галузей. Більше половини опитаних — люди у віці від 26 до 35 років. 70 % респондентів — резиденти локацій у Києві, ще 30 % — резиденти з Дніпра, і вимушено релокований до Дніпра персонал компаній із тимчасово окупованих чи постраждалих від бойових дій міст.
Наразі опитані резиденти Creative States здебільшого (майже 59 %) працюють у гібридному форматі, проте регулярно з’являються на роботі:
- 34,8 % опитаних відповіли, що бувають в офісі 5–6 разів на тиждень;
- 28,3 % — приходять на роботу 3–4 рази на тиждень;
- 26,1 % — відвідують офіс 1–2 рази на тиждень.
Абсолютна більшість респондентів (80,4 %) відповіла ствердно на питання, чи пов’язана їхня діяльність з активним спілкуванням та взаємодією з іншими людьми. Проте надалі з’ясувалося, що геть не це є основною потребою регулярно бути присутніми на робочих місцях.
- Вісім із десяти опитаних (73,9 %) стверджує, що в офісі їм працюється продуктивніше, ніж з інших місць;
- Ще шестеро із десяти респондентів (65,2 %) відповіли, що надихаються роботою в колективі;
- Водночас майже третина із них (28,3 %) тішиться можливості зосередитися та працювати без відволікань та вимушених перерв;
- І майже чверть (23,9 %) респондентів зізнається, що наразі відчуває себе в максимальній безпеці саме на роботі.
За чим йдуть в офіси
Безлімітні снеки та кава вже давно не є додатковими аргументами на користь офісу. Принаймні респонденти йдуть у 2023 на роботу через:
- комфортне робоче місце — за цей пункт проголосували 82,2 % опитаних;
- атмосферу та комьюніті — із цим згодні 73,3 %;
- наявність безперебійного електропостачання — цю опцію цінують 66,7 %.
Війна — час, коли звичні в мирний час речі сприймаються особливо гостро. Тож зараз робітники більш охоче стануть до роботи офлайн за наявності розвинутої офісної інфраструктури (48,9 % голосів), зон відпочинку (48,9 %), кімнат для переговорів (53,3 %) й організації дозвілля (55,6 %).
Наявність укриття цікавить 55,6 % опитаних. У разі повітряної тривоги резиденти, що знаходяться безпосередньо на локаціях, користуються укриттями в обов’язковому порядку. 34,8 % респондентів, працюючи з дому, відповіли, що дотримуються правила двох стін. Ще 10,9 % переходить до ванної кімнати чи коридору.
Набагато більше за власну безпеку під час роботи опитаних хвилює час, що витрачається на дорогу та логістику:
- 60 % респондентів готові за можливості більш ефективно використати час, витрачений у пробках, на робочі чи особисті потреби;
- Ще 11 % хвилює перспектива опинитися під час повітряної тривоги далеко від дому та/або близьких людей;
- Лише 14 % опитаних готові повністю відмовитися від поїздок до офісу, якщо логістика негативно впливатиме на їхній життєвий ритм.