Експерти назвали основні тренди для ТРЦ в 2021 році

22.02.2021   |  Новости

Новини партнерів

Пандемія короновіруса і раптовий карантин спровокували зміни на ринку торговельної нерухомості, торкнулися операційної діяльності, питання управління ТРЦ, породили нові тренди в архітектурі.  Архітектори UTG спрогнозували актуальні тенденції в найближчій перспективі.

ТРЕНД 1: БЕЗПЕКА

Особливу важливість набуває безпека відвідувачів. «Нові планувальні рішення будуть спрямовані на розподіл потоків людей та уникнення скупчень людей. Практично в кожному ТРЦ вже сьогодні спостерігається поділ руху  вхідних та вихідних потоків», - коментує провідний архітектор компанії UTG Максим Сінулін.

ТРЕНД 2: Взаємопроникнення E-COMMERCE І ФІЗИЧНИХ МАГАЗИНІВ

За підсумками 2020 року, лояльність до покупок онлайн зросла на 25%, в e-commerce залучаються нові вікові категорії споживачів. Online-рітейлери виходять в offline (Rozetka, Citrus, Make Up), диджиталізація, емоції і враження доповнюють фізичні магазини (зони віртуальної реальності, доповнена реальність, оплата посмішкою), просування в соціальних мережах (багатоканальність, колаборації з блогерами).

«ТРЦ стають більш гнучкими і адаптуються до можливостей онлайн-формату. Відкриваються зони «click and collect» (можливість замовити потрібний товар на сайті рітейлера, а забрати в найближчому фізичному магазині), поступово впроваджується штучний інтелект, персоналізація, біометрична таргетована реклама, еволюціонують канали донесення інформації і нетрадиційні способи подачі контенту для поколінь «Y» і «Z», розвиваються нові сервіси - доставка товарів, примірка на дому, централізований повернення покупок»,- коментує архітектор UTG Христина Гаурілюте.

ТРЕНД 3: НОВІ концепти, багатофункціональність

Вимоги по соціальному дистанціювання значно впливають на роботу закладів громадського харчування, фітнес-центрів, кінотеатрів, ТРЦ. Одними з перших відреагували кафе і ресторани - розвивається власна служба доставки, робляться більш просторі приміщення кухонь, переважає наявність окремого входу.

Змінюються і класичні фуд-корти, а на їх місці все частіше зустрічається формат фуд-холів. По суті, це величезний ресторан з великим вибором страв тематичних кухонь (європейська, українська, грузинська, італійська, в'єтнамська, китайська, винні бари, морепродукти, бургери). У просторих приміщеннях відсутні скупчення людей в чергах, потоки і відвідувачі розділені стилістичними перегородками.

Посилюється тренд «живи-працюй-відпочивай», наближення робочих місць до масивів проживання. У торгових центрах з'являються зони коворкінг, бізнес-центри, мультимедійні бібліотеки, приміщення поліклінік, стоматологічних клінік, освітніх закладів, документ-сервісів, спортивних клубів, фотостудій. Комерційна нерухомість набуває безліч функцій, комбінуючи їх в форматі mixed-use.

«Активно просувається компанією UTG формат об'єднання житлових комплексів, офісних приміщень, торгових центрів і соціальної інфраструктури. «Smart Plaza Polytech, Smart Plaza Obolon, White Lines в Києві, S-Mall в Вінниці, Planeta Mall в Харкові, «Таїровське сади» в Одесі є яскравими прикладами комплексів, які об'єднують цілий ряд функцій у складі МФК», - уточнює Максим Сінулін.

ТРЕНД 4: Реорганізація ГРОМАДСЬКИХ ПРОСТОРІВ

Концептуальні торгові центри вже давно перестали бути просто скупченням магазинів і перетворилися в місце проведення дозвілля і відпочинку. Оскільки проведення масових заходів всередині будівлі стає неможливим, то більшість з масових активностей переміщаються на території під відкритим небом, стають своєрідними магнітами тяжіння для відвідувачів.

ТРЕНД 5: Реконцепція

Для багатьох об'єктів карантин став важливим індикатором необхідності зміни всієї концепції. Ключовим акцентом реновації є розширення та наповнення різними форматами зон громадського харчування та розваг, в окремих об'єктах проводиться масштабна ротація орендарів.

«Зараз мало просто переглянути планувальні рішення і тенант-мікс - необхідно розробити абсолютно нову концепцію, щоб залучити цільову аудиторію і створити постійні потоки відвідувачів. Тоді вчорашнє падіння трафіку обернеться його зростанням і позитивно вплине на інші показники», - коментує архітектор Дмитро Атаєв.


Читать другие новости

24.02.2021
Падіння в січні-лютому 2021 сповільнилося і склало вже всього лише 16,8% до аналогічного періоду 2020 року
подробнее
23.02.2021
Нагадаємо, в ТРЦ будуть представлені магазини групи Inditex, Argo, MD Fashion, MTI, Ultragroup, «Сiльпо», Multiplex, Sport Life і інші.
подробнее
04.02.2021
Разом з торговим центром «Макросом» до Києва прийшли стокові магазини, а заодно і розуміння того, що таке стокова торгівля
подробнее