Які перспективи повернення світових брендів в Україну?

15.01.2025   |  Новини

Минулого року з’явилася інформація про можливе повернення IKEA до України, проте  станом на початок 2025 року магазини мережі в Україні залишаються закритими. Property Times запитав, що думають українські експерти ринку ритейлу про перспективи повернення провідних світових брендів та вихід нових гравців на український ринок?

Перспективи повернення світових брендів 

Міжнародний комерційний директор Nhood Ганна Корягіна, зазначає, що вірогідність повернення світових брендів залишається високою, попри поточні виклики. Україна продовжує бути перспективним ринком для міжнародних ритейлерів, і багато з них активно розглядають можливість відновлення роботи.

«IKEA дійсно озвучувала наміри повернутися в Україну, і це питання залишається актуальним. Важливим сигналом для IKEA стало успішне повернення та робота інших міжнародних брендів, таких як H&M та Inditex, тому є високий шанс, що перезапуск IKEA в Україні відбудеться найближчим часом, але в таких компаніях завжди вирішальним фактором залишається забезпечення безпеки персоналу»,  повідомила в коментарі для Property Times Ганна Корягіна.

Директор компанії UTG Євгенія Локтіонова  також вважає, що шанс для перезапуску світових брендів є, адже великі міжнародні гравці зацікавлені у глобальному розширенні.

Євгенія Локтіонова звертає увагу на те, що ринок починає відновлюватися. Повернення Inditex та H&M є важливими показниками, а нові ТРЦ, які були заплановані до війни, перебувають на завершальних стадіях будівництва.

За словами експертки, вихід IKEA на український ринок зараз може стати інвестицією в майбутнє. Попит на побутові товари, враховуючи внутрішню міграцію, лише зростає. 

Нові бренди

Ганна Корягіна вважає, що вихід нових брендів у 2025 році також цілком можливий. «Для міжнародних брендів важливо бути впевненими в безпеці персоналу та мати гідні проєкти формату entry project як Ocean Mall, наприклад. Проте для нових брендів також є можливість відкриватися за допомогою локальних партнерів по франшизі. Наприклад, в пакеті компанії Nhood, зараз декілька fashion-операторів різних форматів (mass market, premium), а також декілька операторів F&B, серед яких два ресторани з моно-спеціалізацією (винний, пивний), оператор здорового харчування та преміальних формат кафе-кондитерської, які зацікавлені в розвитку в країні за допомогою локальних партнерів, які знають ринок, що суттєво зменшує ризики»,  підкреслила експертка.

«Що стосується нових мереж, вони можуть обрати формат онлайн-виходу з подальшим відкриттям фізичних магазинів у нових ТРЦ. Це дозволить брендам оцінити потенціал ринку без значних ризиків», — коментує Євгенія Локтіонова.

Читайте також: Ринок торговельної нерухомості в регіонах: вплив безпекових викликів та міграційних процесів