Як йде будівництво траси Н08 Бориспіль — Дніпро — Запоріжжя — Маріуполь. Фото
Кабмін розпорядженням від 14 серпня перенаправив Укравтодору 1,9 млн.грн коштів від перевиконання Дорожнього фонду. Левова частка коштів — 1,2 млн.грн — направлені на дорогу Запоріжжя-Маріуполь.
Цю магістраль не ремонтували близько 30 років.
Стан ділянки в Запорізькій області трохи краще, тому тут йде середній ремонт, в Донецькій — капітальний. Відповідно гарантійний термін на ділянку в Запорізькій області п’ять років, в Донецькій — десять. Ремонтні роботи почалися лише в 2017 році. 2017 році на ремонт дороги Запоріжжя-Маріуполь було направлено близько 950 млн гривень, аналогічна сума була виділена в 2018 році. За 2017-й і 2018 роки з 209 км траси відремонтовано 54,1 км (в Донецькій —10,1 км; Запорізька обл. — 44 км).
У Запорізькій області, зокрема, до кінця 2019 року дорожники планують відремонтувати 80,4 км дороги на суму 1,567 млрд гривень, у Донецькій - 31,2 км на 840,6 млн гривень.
«У цьому році планувалося відремонтувати 65 км під фінансування в 1,2 млрд гривень. Але за рахунок перевиконання Дорожнього фонду в 2018 році вдалося отримати додаткове фінансування, поки в розмірі 1,2 млрд гривень. Також сподіваємося отримати додаткове фінансування за рахунок зекономлених коштів за трасу Одеса-Рені та за іншими проектами. за рахунок цих коштів хочемо восени дофінансувати дорогу Запоріжжя-Маріуполь на 900 млн гривень», — розповів виконуючий обов’язки глави Держагентства автомобільних доріг України («Укравтодор») Славомір Новак.
У Запорізькій області ремонт дороги забезпечують три приватні компанії — вітчизняні «Автомагістраль Південь» і «Альтком», та турецька Onur, в Донецькій — Onur і Славдорстрой.
Основа дороги — 24 см, вирівнюючий шар —10 см, верхній шар— 5 см. Гарантійний термін робіт по Запорізькій області становить п’ять років, по Донецькій — 10 років.
Як розповів керівник проекту «Автомагістраль-Південь» Олександр Чорний, зараз працює 200 одиниць техніки і 350 людей. На цей проект техніку мобілізували з усієї України, докуповували не так багато, наприклад, світлоприлади, які дозволяють цілодобово вести роботи. Керівник проекту від Onur Емрах Багамян повідомив, що на трасі H08 працює 200 одиниць техніки і 400 працівників компанії, які за день виконують роботи на 1,5–2 км траси.
Як розповів керівник Служби автомобільних доріг в Донецькій області Ігор Макогон, на 16-км ділянці від Маріуполя, який здійснює «Славдорстрой», відсоток виконання близько 70%. Onur приступив на своїй 15 км ділянці до робіт 12 серпня, на сьогодні виконано близько 10% робіт, але кожен день нарощуються обсяги, прибувають техніка і люди, тож прогнози оптимістичні. «Нам поставили завдання забезпечити проїзд по трасі 12 жовтня, і ця дорога, яку в Маріуполі називають Дорогий Життя, буде відновлена і почне працювати в обіцяні терміни», — повідомив Магокон.
Відзначається, що на 22 серпня H-08 відновлена від Запоріжжя до кордону з Дніпропетровською областю.
У Запорізькій області роботи на трьох з чотирьох ділянок вже завершені. У Донецькій області, де проводиться капітальний ремонт дороги від Маріуполя в напрямку Запоріжжя, також роботи частково завершені. Додаткове фінансування дозволить в цьому році повністю відремонтувати весь коридор в межах Запорізької та Донецької областей.