Українським брендам потрібні ТРЦ

30.12.2020   |  Новини

Експерти міжнародної компанії Colliers International, провідного консультанту на ринку комерційної нерухомості України проаналізували стан вітчизняного ринку fashion-ритейлу.

До поширення пандемії бренди прагнули зайняти локації в ТРЦ, оскільки бачили в цьому більш активний показник розвитку в порівнянні зі street-ритейлом. Але незважаючи на стабільність в попередні роки, в результаті карантину, український fashion-ритейл так і не зміг зайняти міцні позиції на ринку та закріпитися на одному рівні зі стійкими роздрібними мережами.

На сьогодні локальні бренди становлять близько 12% від загальної кількості fashion-операторів в ТРЦ Києва.

Власники торговельних центрів, як і раніше, не бачать в них пріоритетних орендарів, за винятком окремих брендів, які мають досить широку мережу та досвід розвитку в рамках ТРЦ. Здебільшого, торговельні центри віддають перевагу знаковим операторам з широкою споживчою аудиторією, які демонструють більш високі показники товарообігу та залучають додатковий трафік відвідувачів.

В умовах сьогодення для більшості локальних гравців сегменту fashion вхід в якісні торговельні обєкти став фінансово непідйомним через рівень орендних ставок та ситуації, що склалася з продажами самих операторів. Діючі ставки оренди можуть дозволити собі тільки окремі українські бренди, які вже мають функціонуючу мережу.

Слід зазначити, що національні бренди меншою мірою залежать від закордонних постачань, ніж іноземні. Це дозволяє швидше реагувати на мінливі правила гри у вигляді введення тих чи інших урядових обмежень в існуючих умовах. Після завершення весняного жорсткого локдауну деякі українські бренди готові були відкриватися та могли продемонструвати оновлений асортимент. Водночас представлені в Україні деякі міжнародні бренди мали проблеми з постачаннями та реалізовували залишки минулих колекцій.

За словами Анни Селюкової, співвласниці магазинів cabanchicom, до карантину компанія здійснювала закупівлю тканин в Туреччині, а італійських тканин  у місцевих постачальників. Із закриттям кордонів вдалося знайти виробника якісних тканин в Україні, що дозволило уникнути затримки у випусках нових колекцій та розширення асортименту. Виробництво колекцій бренду повністю здійснюється в Україні  на трьох фабриках в Києві, а також на одній фабриці в Харкові.здійснюється в Україні  на трьох фабриках в Києві, а також на одній фабриці в Харкові.

Світова практика доводить, що багато міжнародних ритейлерів на старті свого розвитку заручалися державною фінансовою підтримкою, яка допомагала розширити свою присутність на інших ринках, зокрема й в Україні. Наприклад, ряд турецьких брендів отримували підтримку від свого уряду.

 

Українські бренди стикаються з рядом обмежень для розвитку роздрібної торгівлі та виробництва якісних колекцій у великих обсягах в рамках своєї країни:

- відсутність зовнішнього фінансування;

- високі податки;

- відсутність підтримки з боку держави.

 

Як результат, розвиток розтягується на тривалі періоди, а фізичний роздріб зазвичай обмежений однією торговельною точкою. 

«При цьому українські fashion-бренди досить перспективні для розвитку та мають такі переваги:

- більшість колекцій високої якості;

- доступні ціни;

- ряд виробників не залежать від міжнародних постачань, пропонують швидку доставку та активно розвиваються онлайн;

- можливість оперативної реорганізації, оптимізації бізнес-процесів, а також вміння пристосовуватися до реалій ринку, порівняно з міжнародними гравцями, представленими на території України;

- більш тонке розуміння переваг і потреб українського споживача», - зазначає Катерина Балакай, старший консультант департаменту торговельної нерухомості Colliers International (Україна).