Як буде працювати Офіс протидії рейдерству

21.12.2019   |  Новини
У середу, 18 грудня 2019 року, Міністерство юстиції України відкрило Офіс протидії рейдерству. На думку чиновників, це допоможе захистити права бізнесу і громадян України, пише Дело.
Робота Офісу протидії рейдерству передбачає:
  • Створення Експертної офісу з питань держреєстрації.
  • Запуск гарячої телефонної лінії для людей з питань протидії рейдерству.
  • Надання консультацій потерпілим щодо стратегії захисту прав у разі рейдерського захоплення.
  • Впровадження електронної системи нотаріату.
  • Забезпечення доступу до якісних послуг нотаріуса.
  • Впровадження технічних антирейдерских застережень на рівні програмного забезпечення державних реєстрів.

У разі, якщо представник бізнесу або фізична особа потрапили під приціл рейдерів і хочуть отримати допомогу від держави, необхідно зробити наступне:

▶ ️ Особисто подати скаргу до Міністерства юстиції України звернувшись за адресами: Київ, вул. Євгена Сверстюка, 15, вул. Городецького, 13, провулок Рильський, 10.

▶ ️ Відправивши лист за адресою: вул. Городецького, 13, Київ, 01001.

▶ ️ Через Портал державних послуг IGov.

Після подачі скарги в Офіс протидії рейдерству вона буде розглянута протягом 30 календарних днів. У разі, якщо для передачі справи до правоохоронних органів буде не вистачати інформації строк розгляду скарги збільшується до 15 днів. Відзначимо, що скаргу не буде розглянуто в разі, якщо оформлена і подана в некоректному вигляді.

Також, якщо ви дізналися про незаконну реєстрацію дій щодо нерухомості або бізнесу, необхідно в електронному вигляді подати скаргу комісії в електронному варіанті через IGov. Після оформлення скарги та її розгляду комісією протягом 30-45 днів, повідомлення зі скаргою надходить до правоохоронних органів.

У Мін'юсті нагадують, щоб застерегти себе від рейдерських захоплень необхідно:

 - стежити за відомостями в державних реєстрах, а саме про зміну в статуті їх нерухомості.

 - внести застереження до статуту, наприклад, якщо станеться якесь рішення про зміну учасників або керівників компанії.

 - впорядкувати документи щодо прав на земельні ділянки, на яких знаходяться активи великих підприємств.

 - внести у відомості про об'єкти нерухомості до державного реєстру — це допоможе застрахувати майно від розділу за підробленими документами.

 -  позначити в статуті підприємства вимоги щодо обов'язкового нотаріального посвідчення договорів відчуження корпоративних прав.