Як почався 2021 рік в українському ритейлі
Зазвичай, лютий і березень, завдяки низці свят — успішні місяці для роботи ритейла. У індексі динаміки активності споживачів Shopping Index від Watcom.Україна, побудованого на основі даних відвідуваності торгових центрів у січні-лютому, наразі покращилися показники, попри падіння січня 2021 до січня 2020 на 32,2%, завдяки локдауну.
Якщо середньорічні показники трафіку торгових центрів за підсумками 2020 на цілому впали на 26,5% у порівнянні з 2019, то падіння в січні-лютому 2021 сповільнилося і склало вже всього лише 16,8% до аналогічного періоду 2020 року.
Причому, активність відвідувачів торгових точок в категорії «електроніка» практично зрівнялася з докризовим рівнем (знизилася лише на 4%), а в категорії «одяг» спостерігалося навіть стрімке зростання в порівнянні з попереднім роком із середнім показником + 17% за період. Особливо високий сплеск відвідуваності магазинів одягу прийшовся на перший тиждень відкриття ТРЦ після локдауна - + 32,1% щодо 2020 року.
Однак, ймовірно, такий результат обумовлений завдяки відкладеному попиту (недоступністю офлайн магазинів в період з 8 по 24 січня), і необхідністю оновлення гардероб у зв'язку з різким погіршенням погоди (снігопади і морози до -20 С).
Але ситуація може змінитися: індекс споживчих настроїв в січні за даними Info Sapiens при стабільній економічній ситуації й зміцненні гривні, знизився на 5,2 пункти в порівнянні з груднем 2020 і склав 60,7 пунктів, досягнувши мінімального значення за період з квітня 2019 року. На думку експертів, таке падіння зумовлене загальними негативними очікуваннями людей щодо зменшення доходів та погіршенню економічної ситуації в цілому.