Фільми про бізнес, які варто подивитися. Добірка by Arricano

15.05.2020

Property Times разом зі співробітниками Arricano підготував добірку цікавих фільмів про бізнес, які рекомендуємо до перегляду.

Нагадаємо, раніше ми готували добірки цікавих книг Reading Club by Arricano, з якими можна ознайомитися за посиланням.

Наталія Денисів,
в.о. директорки Департаменту торговельних площ

Серіал «Містер Селфридж»

В першу чергу у фільмах чи серіалах ціную візуальну складову. Якщо фільм естетично красивий, він обов’язково знайде місце в моїй фільмотеці. А якщо стрічка може ще й чогось навчити — я в групі шанувальників. 

Однією із таких кінокартин є британський серіал «Містер Селфридж», знятий за мотивами книги Лінді Вудхед «Шопінг, спокуса та Містер Селфридж». 

У серіалі показана історія одного із перших універмагів Британії — Selfridges. 

Звичайно серіал насичений класичними художніми лініями, життєвими перепитіями героїв та відсилками до реальних історичних подій. Та найцікавішими для мене були приклади роботи реального торгівельного бізнесу. 

За чотири сезони серіалу можна пройти короткий курс рітейлера. Герої стрічки вчать мистецтву вітриністики, показують як працювати з конкурентами, управляти персоналом та взаємодіяти з колегами, ілюструюють систематизацію роботи, демонструють приклад, як привертати увагу споживачів маркетинговими активностями, знижками та розпродажами. 

Серіал «Містер Селфридж» може стати для свого глядача своєрідною ілюстрованою методичкою з етики продажів і організації вікового бізнесу в витонченій палітурці британського реалізму.

Олена Обухівська,
менеджерка із комунікацій

«Бобро пожайловати»

Хочу порекомендувати два фільми про пошту, обидва комедійні, легкі, трохи нереалістичні, але для приємного перегляду.

«Бобро пожайловати», 2008. Режисер — Дані Бун. Фільм про директора поштового відділення, який так хотів підвищення заради дружини, що пішов на провокацію. І в результати потрапив у «кар’єрне» заслання у найвіддаленіший провінційний регіон. Як він адаптувався до нових місцевих жителів та правил, як вивчав їх традиції та розплакався в останній день. Для мене у всіх взаєминах важливо вбачати моральну складову, находячи режисерське виправдання побрехенькам та лицемірству персонажів. Фільм демонструє романтичну реальність та лайтову версію складних життєвих викликів.

«Опочтаріння»

«Опочтаріння» — комедійне фентезі режисера Джона Джонса за мотивами Террі Пратчетта про геніального шахрая, який на ходу видумував рішення. У сучасному світі його б назвали генератором ідей для стартапів, нових продуктів та ринків. Головна думка — заробляти можна з будь-чого, коли є потреба та попит, який можна поставити на виробничо-сервісні рейки. Цікавий кейс про те, як головний герой придумав поштовий сервіс. Захоплюючий фільм для вечірнього сімейного перегляду, щоб розказати дітям про бізнес.

Людмила Чеснокова,
contract-менеджерка компанії Arricano

«Сироп», 2011

5 років моєї роботи у відділі маркетингу не могли пройти безслідно. Саме тому, думаючи про бізнес, першим я пригадала фільм про маркетинг — «Сироп», де показано роботу маркетологів. У сучасному житті великого значення набули ринкові взаємини. Світ ділиться на виробників та споживачів. Щодня людина опиняється перед можливістю вибору того чи іншого товару. І великий вплив на цей вибір надає реклама. Оскільки будь-який виробник стикається з конкуренцією на ринку збуту товару, то реклама має велике значення у боротьбі за увагу покупця. Вона містить інформацію про споживацькі властивості товарів та послуг з метою підвищення попиту на них. І ми самі не помічаємо, як щодня знаходимося під впливом реклами.

На прикладі молодого та креативного героя фільму показано, як треба продавати ідеї, презентувати продукт та робити його популярним серед споживачів. Не менш важливим є вміння швидко адаптуватися та орієнтуватися в жорсткому маркетинговому бізнесі. Але попри всі знання та вміння маркетолога, на мою думку, найбільша його цінність полягає в умінні генерувати ідеї.

«Диявол носить Prada», 2006

У 21 столітті не дивно бачити, яких успіхів у бізнес-середовищі можуть досягти жінки, особливо, коли йдеться про світ моди. Акула бізнесу, головна редакторка одного з найпопулярніших журналів мод у Нью-Йорку бере на роботу помічницю — молоду дівчину з провінції. Не маючи почуття стилю, від слова «зовсім», нічого не знаючи про моду, Енді Сакс стає об’єктом пліток та глузувань, щодня стикається з труднощами та непорозумінням. Звісно, їй не до душі така робота, проте мрія стати журналісткою стимулює амбітну героїню продовжувати працювати в корпорації. Вона розуміє, що без труднощів успіху не здобути. І згодом Енді пристосовується до офісної біганини і професійно виконує свою роботу. Її стиль починає змінюватись, щоразу ми бачимо її то в одному новому образі, то в іншому, і, врешті, вона перевтілюється у яскраву, стильну та цікаву особистість.

На прикладі головних героїв фільму мимоволі задумуєшся, чи варто поступатися своїми принципами, піддаватися маніпуляціям, бути стервом із жорстким характером та «працювати ліктями» на шляху до успішної кар’єри. Звісно, ні. Адже єдина людина, з якою ви проживете все своє життя — це ви самі. І ваш внутрішній комфорт та особисте життя набагато важливіші, ніж амбіції, успіх чи гроші. Звісно, кожен самостійно розставляє кордони свого внутрішнього світу, за які не готовий переступати. Моя думка та висновки про фільм опираються на власні цінності.

«У гонитві за щастям», 2006

Надихаючий фільм, що вчить не втрачати віру в себе, навіть коли доводиться починати все з нуля, долати труднощі, терпіти провали. Головному герою у виконанні Уілла Сміта вдається вибратися з жахливих злиднів і заснувати брокерську фірму. Коли від тебе залежить життя маленького сина, можна зробити неможливе, щоб наздогнати щастя.  Протягом усього фільму він проходить важкий і довгий шлях від розореного невдахи, що втратив роботу, свої заощадження, житло, дружину — до мільйонера.

Людина, яка знаходиться за межами комфорту і має сильну бізнес-мотивацію, рано чи пізно досягне успіху, про який мріє. І вона знатиме його справжню ціну.

Олена Погодіна,
заступниця директорки із маркетингу

«Мартін Іден»

Мені здається, що перш ніж гуглити «список мотивуючих фільмів», добре було б розуміти, що саме мотивує, налаштовує на конструктивне мислення та на прорив. І це, безумовно, у кожної людини є щось своїм. Особисто для мене одним із найважливіших мотивуючих факторів є якісне художнє виконання картини. Тому що фільм без хорошої драматургії та операторської роботи, талановитої гри акторів не може по-справжньому «заціпити», а значить, змінити щось у моєму мисленні.

Одним із найсильніших мотивуючих творів протягом довгих років залишається «Мартін Іден» Джека Лондона. Це класика про постановку цілей, а в 2019 році вийшла прекрасна екранізація від італійського режисера Пьєтро Марчелло. У фільмі багато всього — фактурних персонажів, красивих ракурсів, крупних планів, документальних кадрів. У цієї історії сумний фінал, зате глядача гарантовано буде позбавлено від сцени з аплодуванням, яка присутня у кожному американському фільмі про особистісний ріст та досягнення, що викликає скептичну посмішку.

Принцип пріоритету краси фільму над його сюжетною лінією «народився — добився» допомагає виділити ще кілька дуже неординарних фільмів про людину, яка захоплюється своєю справою. А це хіба не є головним мотивуючим фактором?
- «Геній», 2016. Режисер Майкл Грандадж,
- «Коко до Шанель», 2009. Режисер Анн Фонтен,
- «Ван Гог. На порозі вічності», Режисер Джуліан Шнабель,
- «Принцеса Монако», 2014 та «Життя у рожевому кольорі», Режисер Олівьє Даан,
- «Танцівниця», 2016. Режисер Стефани Ді Джусто.

Також мені подобаються серіали, які допомагають не занурюватися глибоко в драматургію персонажів, а побачити рішення досить конкретних тактичних завдань або обдумати слова та дії моїх колег і партнерів. Зі всіх виділяю:

«Мільярди» — фактурні образи, ритм мегаполісу, конфлікт систем та поколінь, що роблять сюжет максимально динамічним, який відповідає викликам сучасності.

«Божевільні» — якісна стилізація Америки 60-их, яскраві персонажі, провокаційні ситуації, а також зародження рекламної індустрії у тому виді, у якому ми її знаємо сьогодні — налаштовує на думки про вічні пристрасті та мотиви, що рухають цілими галузями та напрямками, щоб розвиватися дальше.

 

Дар’я Понкратова,
бренд-менеджерка

«Гра на пониження»

Фільм «Гра на пониження» демонструє часи кризи 2008 року та людей, які змогли попередити катастрофу. А в результаті — ще й отримати заробіток. Вивчивши тисячі документів, до яких нікому не було діла, головний герой передрік кризу та завчасно почав вживати рішучі, ризиковані і навіть дивні дії — скуповувати всі облігації, які будуть оплачені у випадку ринкового краху.

Фільм захоплюючий та серйозний. Дивитися треба уважно, оскільки можна пропустити важливі деталі в бізнес-процесах. Один із висновків, яким можна зробити — прагнете бути на крок попереду конкурентів чи не зануритися в колапсі — аналізуйте цифри, уважно читайте документи, особливо ті, які надруковані дрібним шрифтом. Адже саме там заховане все найцікавіше. Довіряй, але перевіряй. Завжди є незалежні експерти, але часто саме вони займають чиюсь «чужу» позицію. Чим привабливіший контракт, тим більше його варто перевіряти особисто. Головна думка фільму — ризикувати варто, але інвестувати краще ті кошти, які не будуть потрібні впродовж найближчого часу.