Гайд безбар’єрної комунікації: в Україні з’явився спеціальний довідник для рієлторів
Команда «OLX Нерухомість» спільно зі спеціалістами Superhumans і «Доступно.UA» розробила гайд (довідник) для рієлторів з простими рекомендаціями щодо правильного спілкування, виявлення потреб клієнта та основних вимог до безбар’єрної інфраструктури. Про це пише Property Times.

Відповідно до досліджень «OLX Нерухомість», все більше рієлторів стикаються з запитами від людей з інвалідністю, зокрема після початку повномасштабного вторгнення. 70% опитаних рієлторів не мали досвіду роботи з цією категорією населення. Натомість половина готові, але потребують додаткових знань на різних етапах взаємодії.
На думку авторів довідника, безбар’єрність починається на етапі правильної комунікації та коректного вживання термінів, діагнозів. Порада фахівців — завжди починати зі слова «Людина», а потім додавати тип інвалідності або інші особливості. Зокрема неправильно казати «інвалід», «людина з обмеженими можливостями», адже це суперечить концепції безбар’єрності (відсутність обмежень для всіх категорій населення). Єдиний правильний варіант — людина з інвалідністю.
Інший виклик, з яким стикаються люди з інвалідністю, — поспішні висновки рієлторів, які попередньо повідомляють про відсутність «підходящих варіантів», наприклад, квартир на першому поверсі. У таких випадках варто поставити питання та виявити потребу, потім запропонувати людині всі можливі варіанти та допомогти обрати найзручніший саме для неї. Людям із протезованими кінцівками поверх і ліфт можуть бути не пріоритетними під час пошуку житла.
Окрім перешкод у взаємодії клієнтів із рієлторами, також вплинути на процес можуть рішення власників. За результатами дослідження, 20% рієлторів стикались із відмовою власника здавати житло людям з інвалідністю. Причина — сформовані міфи щодо цієї категорії населення. Серед них: неплатоспроможність, неможливість виселення згідно з законом України, додаткові витрати на адаптацію житла для людей з інвалідністю, пошкодження майна (наприклад, кріслом колісним). Роль рієлтора у цих ситуаціях — роз’яснення всіх деталей, підготовка договору з прописаними ризиками й умовами відшкодування.
Безбар’єрність — потреба не лише людей з інвалідністю. Це про доступність і для літніх людей, батьків із дитячими візочками. І саме рієлтор, який розуміє ці принципи, може стати посередником між клієнтом і власником, забезпечуючи ефективну й комфортну взаємодію. У довіднику представлений практичний блок про те, на що варто звертати увагу під час оцінки житла на доступність. Наприклад:
- ширина вхідних дверей — щонайменше 80 см;
- пороги — відсутні або не вище 2 см;
- вхід у під’їзд — із пандусом (не крутішим за 8%), зручним для крісла колісного;
- покриття підлоги — неслизьке, без порогів та виступів.
Окрім розробленого гайду, на платформі у категорії OLX Нерухомість тепер є фільтр «Інклюзивність» параметрів доступності. Ці параметри можна позначити під час розміщення оголошення, щоб пришвидшити пошук житла для покупців чи орендарів.
Слідкуйте за новинами в нашому Telegram
Читайте також: В Ірпені ввели в експлуатацію торговельний центр із найбільшим у регіоні маркетом

