Згідно з наведеними даними, кожна 10-та покупка відбувається онлайн: на маркетплейсах, в інтернет-магазинах та соцмережах.
Також продовжується тренд минулого року — готовність людей змінювати споживацькі звички та купувати повсякденні товари онлайн, здебільшого на маркетплейсах.
Структура онлайн-покупок на Промі відображає ситуацію в країні — шукають і купують чимало товарів для військових, облаштування дому та саду. Максимальний приріст замовлень був у таких категоріях: комплектуючі для касок та бронежилетів, біодобавки, садові рослини, автозапчастини та парфуми.
У 2023 році на Промі найактуальнішими покупками були чохли для телефонів, кеди, кросівки, жіночі парфуми, корм та ласощі для домашніх улюбленців.
«Частіше за все в онлайні купують об 11-12 ранку та о 15-16 годині після обіду, – говорить Олександр Лапко, CEO RozetkaPay – платіжного партнера Prom.ua. — Понад 40% замовлень на маркетплейсі оплачують одразу карткою. Водночас майже половина покупців оплачують товари у точках видачі, щоб мати змогу його оглянути перед покупкою».
Найпотужнішим драйвером ринку лишається безкоштовна доставка, зокрема у точки видачі «Розетки», та дешева доставка товарів. Відповідно, висока вартість доставки, навпаки, гальмує зростання ринку. Середній чек на Промі — 1225 грн, на Шафі — 450 грн, а середня вартість доставки — 105 грн. Коли покупець на доставку витрачає додаткові 10-25% вартості товару, мотивація до покупки онлайн нижча, ніж коли доставка безкоштовна.
Рухають ринок і онлайн-шопінг стрімінгові продажі та товари, що «залітають» у тренди у соцмережах, контент від блогерів.
Водночас безпечні оплати, сервіс, вигідні ціни та великий асортимент вже стали базою, на яку очікують за замовчуванням.
Минулого 2022 року через переміщення українців за кордон кількість інтернет-покупців знизилася на чверть. Цього року навпаки бачимо приріст +17%.
У 2022 році сума всіх роздрібних покупок в Україні і онлайн, і офлайн не зросла.
У 2023 році є істотний приріст + 30% рік до року.