На онлайн-покупки українці витратили 182 млрд грн у 2023

19.12.2023   |  Новини

 Українці впродовж 2023 року витратили 182 млрд грн на товари та послуги, що були придбані в інтернеті. Це на 21% більше, ніж торік. Про це стало відомо з досліджень групи компаній EVO (Prom, Shafa, Kabanchik та ін), пише The Page.

Згідно з наведеними даними, кожна 10-та покупка відбувається онлайн: на маркетплейсах, в інтернет-магазинах та соцмережах.

 «Майже 10 млн українців купують товари в інтернеті, з них 1,5 млн зробили свою першу онлайн-покупку цього року, — говорить Денис Горовий, CEO Prom.ua та EVO. — У 2023 році люди менше переміщувались усередині країни, ніж минулого року. Частина повернулася додому, частина — продовжує обживатися на новому місці, а відтак більше витрачають на побутові та особисті речі».

Також продовжується тренд минулого року — готовність людей змінювати споживацькі звички та купувати повсякденні товари онлайн, здебільшого на маркетплейсах.

Структура онлайн-покупок на Промі відображає ситуацію в країні — шукають і купують чимало товарів для військових, облаштування дому та саду. Максимальний приріст замовлень був у таких категоріях: комплектуючі для касок та бронежилетів, біодобавки, садові рослини, автозапчастини та парфуми.

У 2023 році на Промі найактуальнішими покупками були чохли для телефонів, кеди, кросівки, жіночі парфуми, корм та ласощі для домашніх улюбленців.

«Частіше за все в онлайні купують об 11-12 ранку та о 15-16 годині після обіду, – говорить Олександр Лапко, CEO RozetkaPay – платіжного партнера Prom.ua. — Понад 40% замовлень на маркетплейсі оплачують одразу карткою. Водночас майже половина покупців оплачують товари у точках видачі, щоб мати змогу його оглянути перед покупкою».

Найпотужнішим драйвером ринку лишається безкоштовна доставка, зокрема у точки видачі «Розетки», та дешева доставка товарів. Відповідно, висока вартість доставки, навпаки, гальмує зростання ринку. Середній чек на Промі — 1225 грн, на Шафі — 450 грн, а середня вартість доставки — 105 грн. Коли покупець на доставку витрачає додаткові 10-25% вартості товару, мотивація до покупки онлайн нижча, ніж коли доставка безкоштовна.

Рухають ринок і онлайн-шопінг стрімінгові продажі та товари, що «залітають» у тренди у соцмережах, контент від блогерів.

Водночас безпечні оплати, сервіс, вигідні ціни та великий асортимент вже стали базою, на яку очікують за замовчуванням.

Минулого 2022 року через переміщення українців за кордон кількість інтернет-покупців знизилася на чверть. Цього року навпаки бачимо приріст +17%.

У 2022 році сума всіх роздрібних покупок в Україні і онлайн, і офлайн не зросла.

У 2023 році є істотний приріст + 30% рік до року.