Вітчизняне замість імпорту: як українські девелопери адаптують стратегії закупівель
З початку повномасштабного вторгнення частка імпорту на будівельних майданчиках України змінилася незначною мірою. Але попри виклики більшість девелоперів прагне максимально використовувати українські матеріали. Про це Property Times дізналось під час опитування деяких девелоперських компаній.

Фото: Alliance Novobud
Наприклад, Марк Марченко, СЕО та засновник SENSAR Development та співзасновник UniClinic, наголошує: «Наша принципова позиція — підтримувати вітчизняний бізнес і тих виробників, які залишилися в Україні та продовжують розвивати економіку».
Анна Лаєвська, комерційна директорка компанії «Інтергал-Буд» додає, що українські виробники активно адаптуються до потреб ринку, пропонуючи конкурентоспроможну продукцію. Наприклад, у сегменті керамічної плитки українські виробники випускають вироби, які не поступаються імпортним аналогам за технічними характеристиками та дизайном. В проєктах компанії 80% матеріалів і комплектуючих мають українське походження.
Крім того, співпраця з українськими постачальниками забезпечує:
-
прогнозовані терміни постачання;
-
зручніші умови контрактів;
-
зниження логістичних витрат.
Але іноземні будматеріали та устаткування залишаються незамінними у таких сегментах:
- ліфтове обладнання;
- фасади та теплоізоляція;
- системи опалення та комунікацій;
- віконний профіль, скло;
- внутрішні мережі.
Ці категорії часто не мають конкурентних аналогів серед українських виробників через обмежену кількість підприємств чи специфічні вимоги до якості продукції.

