В Україні працює понад 2 100 роздрібних мереж – дослідження УРТЦ

05.12.2024   |  Новини

Український ринок торгівельної нерухомості та ритейлу активно розвивається, навіть на тлі викликів, спричинених воєнними діями. Проте, проблема точного підрахунку кількості торгівельних мереж та магазинів залишається. Для того, щоб почати розв'язувати цю проблему, Українською Радою Торгових Центрів (УРТЦ) було проведено дослідження.

Максим Гаврюшин, Голова Української Ради Торгових Центрів, зазначив: "Проблема підрахунку кількості магазинів та торгових мереж в Україні насправді стоїть дуже гостро. Офіційна статистика с цим завданням не впоралася. До 2018 року Управління статистики України ще надавало дані щодо кількості торгівельних точок різних форматів та торгових площ. Ми неодноразово перевіряли ці дані на прикладі конкретних міст, і на жаль офіційні дані не мали нічого спільного з реальністю. А зараз навіть таких даних статистика не надає. Те що УРТЦ зробила зараз, звісно не вирішить проблему повністю, але принаймні ми маємо розуміння обсягів мережевого ритейлу, скільки його та які його складові. У цьому звіті представлені попередні результати дослідження. Підрахунки тривають постійно". 

Основні результати дослідження

  • Проаналізовано компаній: 4 500.
  • Визначено мережевими операторами: 2 118.
  • Кількість філій: 74 923.

У середньому на одну мережу припадає 35 торгівельних точок, однак медіанне значення, яке більш точно відображає стан ринку, становить 6.

Площа торгівельних точок

  • Медіанне значення площі: 90 кв. м.
  • 41% мереж мають точки площею 50-250 кв. м.
  • Половина мереж оперує точками площею 30-300 кв. м.

Типологія мереж

Мережі класифікуються за географічним охопленням:

  • Локальні: працюють в одній області.
  • Регіональні: оперують у межах одного макрорегіону (Київ, Центральний, Західний, Східний або Південний).
  • Національні: представлені у декількох макрорегіонах.

Більшість мереж є національними, що свідчить про широку присутність великих операторів на ринку.

Також було проаналізовано розподіл мереж за середньою площею торгівельних точок. Більшість точок має площу до 250 кв. м. Медіанне значення площі торговельної точки становить 90 кв. м. 

 Сегментація за категоріями

За основною товарною категорією роздрібні мережі розподілилися наступним чином:

  • Фешн (мода): 25%.
  • Продукти харчування: 10%.
  • Громадське харчування: 8%.

За кількістю торгівельних точок лідирують такі категорії:

  • Парфуми, косметика, дрогері: 22%.
  • Медикаменти: 17%.
  • Продукти харчування: 15%.