Якою має бути сучасна журналістика про нерухомість? Частина друга

05.06.2019

Четвертий рік поспіль URE Club організовує професійну премію «REALісти» для журналістів, які пишуть про нерухомість. Завдання премії — підтримати якісне та всебічне висвітлення ринку нерухомості та суміжних із ним галузей із боку профільних і ділових ЗМІ.

Property Times звернувся до експертів ринку нерухомості з питанням: Якою ж має бути журналістика про нерухомість?

 

Ольга Соловей, співзасновник і керуючий партнер «Українського клубу нерухомості»

Журналістика в будь-який спеціалізованої сфері повинна бути в першу чергу професійною. Як у юристів і лікарів, є спеціалізація, так вона повинна бути і у журналістів. Важливо говорити з ринком його мовою, розуміти не тільки термінологію, але і процеси і взаємозв'язки. Другим за значущістю критерієм оцінки професійності я особисто вважаю любов до міста і гарне знання історії та історій. Саме, це може допомогти при виборі фінальної подачі матеріалу.

Сьогодні пул профільних журналістів в нерухомості сформований і потрапити в це досить вузьке коло складно, але можна. Премія для журналістів, це не тільки можливість відзначити маститих фахівців, а й пошук нових імен і точок зору.

Тетяна Шульга-Забельська, керуючий партнер бізнес-асоціації RED Community

Після кризи 2008 галузева журналістика про нерухомість та будівництво зі зрозумілих об'єктивних причин сильно постраждала і багато втратила: авторів, рубрик, спецвидань. І в докризовому масштабі не відновилася: досі відчувається дефіцит системних видань, глибоко занурених у тему авторів.

Сьогодні на тлі постійних конфліктів навколо нового будівництва, гострих проблем з довгобудами для читача вкрай важливі:

- об'єктивна зважена інформація, заснована на фактах (підкреслюю), що враховує і висвітлює інтереси всіх стейкхолдерів;
- активна позиція ЗМІ в роз'яснювальній роботі щодо законності та відповідності об'єктів нормам і вимогам будівельного законодавства.

У діловій журналістиці відчувається потреба в системній аналітиці: багато девелоперів нарікають, що зараз недостатньо якісних аналітичних текстів.

Владислав Кисіль, партнер юридичної компанії KPD Consulting

Якою має бути ХОРОША журналістика про нерухомість? Якщо архітектура — це застигла музика, то журналістика про нерухомість — це музична критика. З одного боку, публіка чекає від журналіста-критика проникнення в суть творчого задуму автора, а з іншого, неупередженої думки знавця про високі матерії творчості, на яке глядач (читач) міг би, не ризикуючи, покластися в своїх оцінках. Завдання аж ніяк не просте, тому подужати його може не лише той, хто досконало опанував матеріальною частиною предмета, а й той, чиє серце б'ється в такт, завмираючи в резонанс з прекрасними акордами застиглої музики.

Валерія Іонан, керуючий партнер групи компаній Quadrate 28, SMEA, ліцензіат Disrupt HR Kyiv, екс-видавець МС Today

Якою має бути журналістика для нерухомості? В першу чергу, повинно з'явитися більше різнопланових матеріалів як професійних — для гравців ринку, так і лайфстайл — для потенційних інвесторів. Адже в сфері нерухомості є так багато тем, про які можна писати — починаючи з експертних колонок про сам бізнес (бізнес-процеси, розробка концепції ЖК, фінансове управління в сфері нерухомості, маркетинг та продажі ЖК), закінчуючи оглядами і трендами з усього світу в кожному із сегментів — економ, комфорт, бізнес. Залежно від читача матеріалу/видання, в матеріалах повинно бути більше фактів з публічних джерел і документації, які допоможуть потенційному інвестору ознайомитися з репутацією забудовника, а самому забудовникові презентувати свої «причини вірити». Хочеться більше перевіреної та інсайдерської інформації.

Забудовникам слід перестати давати замовні матеріали, а ЗМІ вже давно пора перестати публікувати сухі і нікому не потрібні прес-релізи, скажімо про «старт продажів другої черги». Потрібно поважати читача і створюючи матеріал, думати про його цінності і конкретну користь для читача.

Необхідно розробляти цікаві спецпроекти за участю інвесторів поточних ЖК, архітекторів, суміжних брендів. Створювати сюжети і підключати якісний фото і відео продакшн.

Матеріали, написані від першої особи або представника компанії, викликають довіру до забудовника і роблять інтерв'ю і колонки живими і цікавими.

Матеріали про нерухомість варто адаптувати під інвесторів і людей, які тільки починають цікавитися нерухомістю. Варто уникати складної термінології, писати зрозуміло і доступно.

Ігор Дармостук, шеф-редактор видання «КиевVласть»

Писати про нерухомість в Києві та столичному окрузі, де за останні кілька років слово «будівництво» викликає у читача стійку негативну реакцію — нелегко. Щось, схоже на прогулянку мінним полем, де права нога наступає на фугас «так він же топить за забудовника!», а ліва — на протипіхотку «як дістали ці псевдоактівісти!». Зберегти при цьому психічну рівновагу, баланс і тверезий погляд — вкрай складно, але можливо. А ті, кому вдається відповісти на питання, чому добре, творче поняття «забудовник» стало в один ряд з якоюсь відвертою сволотою, що норовить вирізати сквер у вас під вікнами, і ніяк не хоче асоціюватися з «зодчими» і «новаторами», — взагалі, величезні розумники.