Тематичні парки — наступна велика бізнес-можливість у ЦСЄ

29.04.2024   |  Новини

Від існування тематичних парків у ЦСЄ виграли б як туризм, так і галузь комерційної нерухомості. Попит є реальним і існує, проте існує кілька проблем, які необхідно вирішити як інвесторам, так і девелоперам. Property Forum попросив Роберта Секелі, старшого радника з питань індустрії гостинності та дозвілля компанії Newmark VLK в Угорщині, зробити огляд потенціалу таких парків у нашому регіоні. Про це пише видання Property-forum.eu.

Громадяни Центральної та Східної Європи у великій кількості відвідують західноєвропейські тематичні парки.  На відміну від регіону Центральної та Східної Європи (ЦСЄ), Західна Європа має давню історію розвитку туризму, в тому числі популярних тематичних та водних парків. Такі країни, як Франція, Німеччина, Великобританія, Данія, Іспанія та Нідерланди  і це лише деякі з них  десятиліттями стимулювали інвестиції в туристичну інфраструктуру. Це дозволило інвесторам створити та підтримувати численні тематичні та аквапарки, відомі своїми різноманітними атракціонами, унікальними розвагами, інноваційними атракціонами та захоплюючими враженнями від всесвітньо відомих брендів, персонажів та франшиз.

Регіон ЦСЄ не зазнав такого ж історичного органічного прогресу у сфері туризму та дозвілля, що призвело до певного відставання у цьому напрямку, і саме тому ми не бачимо подібних парків у нашому регіоні. Нечисленні існуючі подібні атракції часто мають набагато скромніший вигляд. Як наслідок, тематичні парки та парки розваг в основному привертають місцевий або регіональний інтерес. Однак у ЦСЄ існують рушійні сили для розвитку якісного масштабного тематичного парку: значний розмір ринку (понад 100 млн.) і значний дискреційний дохід (у західноєвропейських парках цей дохід наразі витрачається на оплату проїзду та проживання).

Незважаючи на існуючий попит, буде нелегко розвиватися в ЦСЄ і перевершити десятиліття інвестицій і тривалого власного розвитку західноєвропейських ринків: наприклад, тільки Порт Авентура в Іспанії може похвалитися більш ніж 5 кілометрами американських гірок, тому ви можете собі уявити, які величезні ресурси необхідні для відтворення такої пропозиції. Навіть знаючи, що деякі компоненти атракціонів у західноєвропейських парках виробляються на заводах у Центральній та Східній Європі постачальниками з Центральної та Східної Європи. Існує ще один аспект, який слід враховувати: відвідувачі з країн ЦСЄ також мають можливість зануритися в іншу культуру, відвідуючи тематичні парки в Західній Європі. Поїздка до паризького Діснейленду, наприклад, дозволяє їм познайомитися з паризькою архітектурою, гастрономією тощо, що є додатковим рівнем привабливості. Крім того, ці парки часто проводять спеціальні заходи, сезонні фестивалі та тематичні святкування протягом року, тому відвідувачі з країн ЦСЄ можуть планувати свої подорожі, враховуючи ці події, щоб додати додатковий азарт і розваги до свого візиту.

Інвесторам, які планують інвестувати в класичний тематичний парк у регіоні ЦСЄ, важливо розуміти, що їхні західні колеги вже працюють за новими моделями девелопменту. Традиційно розвиток тематичних парків зосереджувався на балансі між внутрішніми та зовнішніми елементами, причому більшість з них розташовувалася на відкритому повітрі. Однак останні тенденції свідчать про зміну динаміки: по-перше, зростає тенденція до того, що кілька (нових) поколінь шукають розваг разом, вимагаючи різноманітних вражень.

Така еволюція в очікуваннях гостей може призвести до змін у традиційному поєднанні критих і відкритих атракціонів, потенційно віддаючи перевагу більше враженням, отриманим у приміщенні. По-друге, вплив ШІ на атракціони тематичних парків залишається невизначеним, що відкриває можливості для створення небачених або більш інноваційних атракціонів у майбутньому. Ще одним важливим аспектом, який слід враховувати, є невизначеність мінливих погодних умов. Оскільки погода стає все більш непередбачуваною, відзначаючись штормами та екстремальною спекою, існує ймовірність зменшення кількості робочих днів для атракціонів на відкритому повітрі. Така зміна кліматичних умов, ймовірно, призведе до більшої уваги до розвитку розваг у закритих приміщеннях.