«Укравтодор» оприлюднив програму розвитку цементобетонних доріг в Україні
Державне агентство автомобільних доріг України («Укравтодор») до 2025 року планує побудувати в країні 2,9 тис. км цементобетонних доріг.
Згідно з програмою розвитку цементобетонних доріг в Україні, оприлюдненою главою «Укравтодору» Олександром Кубраковим на його сторінці в Facebook, основними об’єктами мережі цементобетонних доріг будуть об’єкти на півдні України, оскільки бетонні дороги більш пристосовані до спекотної погоди і проходження перевантаженого транспорту.
Планується будівництво таких доріг: Харків — Перещепине (М-29, 180 км), Одеса — Новий Буг (Р-55, 135 км), Бориспіль — Маріуполь (Н-08, 95 км — в межах Дніпропетровської області).
«Наразі цементобетонні дороги становлять лише 1% загальної протяжності мережі автомобільних доріг в Україні, але якщо втілимо розроблену програму — матимемо не менше 3%, це близько 2,9 тис. км за п’ять років», — написав Кубрак.
Глава «Укравтодору» також додав, що в світі будівництво бетонних доріг значно дорожче, ніж асфальтобетонних, але, за даними ДП «ДерждорНДІ», в Україні вони навпаки повинні бути дешевшими — бо бітум на 60% Україна імпортує, а цемент — вітчизняний.
«Всі тендери, на „бетонки“, які ми зараз будуємо, проводилися ще до мене, тому не можу їх судити. І очікуємо завершення розробки проекту з використанням технології укоченого бетону на дорозі територіального значення в Київській області — тендер повинен показати, чи реальною є економія», — додав він.
В даний час в Україні реалізуються проекти з цементобетонним покриттям на дорозі Н-31 Київ-Дніпро в Полтавській області, на дорозі М-06 — обхід Житомира і на дорозі Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв у Миколаївській області.
Нагадаємо, раніше Property Times писали, чи потрібні Україні бетонні дороги?