Готелі на карантині: працюємо до останнього клієнта та впроваджуємо інновації

27.03.2020

 Автор: Оксана Гришина

Перший і найсильнішій удар від пандемії коронавірусу взяла на себе готельна індустрія. Про вплив карантину Property Times розпитав деякі готелі країни.

Згідно з даними World Travel & Tourism Council, кількість робочих місць, які опинились під загрозою внаслідок пандемії COVID-19, може сягнути 75 млн. В Європі під загрозою до 10 млн робочих місць у сфері подорожей та туризму, це втрати у розмірі майже 552 млрд доларів. В Україні втрати оцінюються у 0,5 млн робочих місць.

З метою оцінки впливу епідемії Covid-19 на сектор послуг тимчасового розміщення в Україні експерти Vertex Hotel Group та Colliers International (Україна) провели анкетування ринку готельної нерухомості України. Опитування проводилось 20-21 березня 2020 року, у ньому взяли участь 205 представників готельного бізнесу зі всіх регіонів України.

Переважна більшість (96%) опитаних констатувала різке зниження попиту, починаючи з 13 березня 2020 року. Карантин та припинення міжнародного та внутрішнього пасажирського сполучення привели до суттєвого зниження заповнюваності готелів. Як наслідок — 85% всіх опитуваних респондентів або вже закрили свій заклад, або готуються до закриття чи думають над цим. «Серед опитуваних представників 5-ти зіркових готелів — 42% зазначили, що не планують закривати заклад за жодних умов», — повідомили у Colliers International (Україна).

Між тим вже призупинили роботу два п’ятизіркових готелі InterContinental Kyiv та Fairmont Grand Hotel Kyiv. Інші поки тримаються. Директор з продажів готелю «Опера» Катерина Луценко повідомила Property Times, що незважаючи на невелику кількість постояльців, поки не планують припиняти роботу. «Є іноземці, є співгромадяни. У зв’язку із карантином ми припинили обслуговування гостей в ресторані, лобі барі та спа-салоні, посилили мери безпеки. Харчування організовано виключно рум-сервіс», — розповіла Луценко.

Генеральний менеджер готелів ibis Андрій Давиденко повідомив, що готель ibis Kiev Railway Station закритий ще минулого четверга, а Ibis Kiev City Center продовжує працювати. «У мене питання: куди мені подіти гостей-іноземців, які не можуть вибратись з країни, у них немає машини, а міждержавне пасажирське сполучення припинене. Навіть якщо у мене залишиться два-три гостя — я буду працювати», — підкреслив Давиденко.

Ще працює й готель Khortitsa Palace (Запоріжжя). «Обмежень немає, але гостей дуже мало», — повідомили у готелі.

Як повідомили в Radisson Hotel Group, вже закриті Park inn, Radisson Blu Kyiv Podil. Сьогодні призупиняє роботу на час карантину готель на Ярвалу.

Курортна нерухомість отримала ще значнішій удар. «Практично все зупинено. І небезпека цього саме у тому, що ніхто не може спрогнозувати, як розвиватимуться події та на скільки може затягнутися  ця криза. Ми повинні готуватись до того, що туристи будуть довго відновлюватися після цієї пандемії», — прокоментував директор по розвитку санаторного комплексу «Деренівська Купіль» Дмитро Шатерников.

Карантин вже продовжено до 24 квітня. Згідно опитуванню від Colliers International (Україна) та Vertex Hotel Group, збитки від карантину з 13 березня та до 3 квітня 2020 року оцінюються в значні суми: 40% представників п’ятизіркових готелів називали втрати від 3 млн грн, 10% — понад 8 млн грн. Більше половини (60%) представників 4-х та 3-х зіркових готелів оцінюють економічні втрати від 500 тис грн до 3 млн грн, 70% респондентів, що представляють готелі інших класів, оцінюють втрати до 500 тис грн.

Більшість власників турбізнесу переглядають свої плани з огляду на продовження карантину щонайменше два місяці. «Після такої консервації не всі туристичні бізнеси зможуть відновитися. Однак, попри цей складний час ми розуміємо всю важливість ситуації. Лише від того, наскільки успішними будуть карантинні методи, залежить подальша робота, як готелів, так і ресторанів. Адже  кожен власник зацікавлений у тому, щоб карантин завершився і можна спокійно розпочати відновлення своєї роботи. Для сфери туризму можливістю втриматися на плаву — може стати допомога з боку держави. Важливо, щоб після пандемії державна підтримка була максимально цільовою, щоб її скеровували на адресну підтримку туристичного бізнесу та промоцію українських туристичних продуктів. У цій ситуації, з боку влади, також доцільно, аби в Україні зняли туристичний збір, щоб його не потрібно було платити гостям, і тим самим зменшили вплив на коливання цін», — вважає Шатерников.

Бізнес вимушений реагувати та вживати необхідних антикризових заходів, щоб зменшувати збитки: переведення працівників у відпустку за власний рахунок, виведення з експлуатації номерного фонду, зменшення маркетингових бюджетів, тощо.

Майже 30% опитуваних представників готелів з номерним фондом понад 100 номерів зазначають, що змушені будуть скоротити від 50 до 150 співробітників, 45% зазначили, що скоротять до 10 робочих місць. Більше половини (61%) представників готелів з номерним фондом до 50 номерів планують скоротити до 10 робочих місць, ще 30% респондентів зазначили, що скоротять від 10 до 50 співробітників

Карантин рано чи пізно закінчиться, а гості та туристи, обов'язково повернуться. «В цій ситуації найголовніше — зберегти персонал, підтримати рівень сервісу і зайнятися саморозвитком. Зараз саме час подивитися на готель збоку. Дотягнути «хвости», на які так часто не вистачає часу. А головне, максимально розвивати свій колектив, адже за допомогою інтернету та онлайн навчань варіантів для самовдосконалення безліч. У будь-якій ситуації потрібно шукати позитив», — говорить Шатерников.

Понад 77% опитуваних представників 5-ти зіркових готелів відзначають, що вже будують стратегії виходу з кризи по завершенню епідемії. Представники найвищого класу готелів в якості стратегій переважно зазначають вихід на нові ринки та впровадження нових послуг.

Майже половина (49%) опитуваних, що представляють 4-х та 3-х зіркові готелі, ще не мають сформованого action-плану з стратегіями виходу із кризи. Інша половина обирає задля виходу з кризи впровадження більше інноваційних технологій та нових послуг. 41% представників готелів, що мають 2 зірки чи менше також не мають або ще працюють над своїми стратегіями виходу з кризи. Інші — вже визначились: впроваджуватимуть нові послуги, інноваційні технології чи виходитимуть на нові ринки, задля того, щоб лишитись конкурентноздатним гравцем.