Ірина Седлецька: Горизонт планування у готельній галузі — 2-3 місяці

23.06.2021

Ірина Седлецька, Голова Української асоціації готелів і резортів (UHRA) відповіла на кілька запитань Property Times під час IV Міжнародної готельної конференції International hospitality conference, яка відбулася в Києві 18 червня 2021 р. 

Чи можна говорити, що готельний ринок відновився після коронакризи?

— Зараз працюємо в умовах дуже малого горизонту планування (2-3 місяці) й використовуємо максимальну маневреність в операційних командах готелів для того, щоб реагувати на ті чи інші зміни. Сьогодні ми бачимо, як зросла бізнес-активність та загалом сегмент бізнес-тревел. Це сталося органічно, внаслідок послаблення карантинних обмежень та введення зеленої зони в Україні. А очікування щодо осені — насторожені, якщо будуть якісь обмеження і зростання випадків захворюваності, то тоді будуть змінюватися і прогнози. Але зараз, на найближчий час, ми дуже оптимістичні. 

— Повна зупинка роботи під час локдаунів, падіння ADR, завантаження готелів і RevPAR в інші місяці, сильно вплинуло на готельну галузь. Але чи можна говорити про якісь позитивні висновки і практики, які стали наслідком коронакризи? 

— По-перше, позитивним вважаю консолідацію галузі, яку показала й діяльність UHRA. Ми стали більш зрілими у комунікаціях між собою і з владою. Що стосується операційного менеджменту, я впевнена, що ті, хто зміг швидко пристосуватися до нових вимог, побудувати сервіс в нових умовах, перейти від стандартних процедур, які були десятиліттями, до швидкого реагування на сучасні виклики, —  у виграші. Внаслідок переходу на електронний документообіг та подальшу диджиталізацію вдалося дещо скоротити операційні витрати. Але ми повинні були забезпечити наші готелі дезінфекторами, масками, рукавичками, захисними екранами, одноразовим посудом. З'явилися дуже цікаві змінив організації та оплаті праці: тут ми переходимо на європейські практики, зокрема, до аутсорсу персоналу, практикується перехід на позмінну роботу персоналу, деякі компанії ризикують і експериментують й з погодинною оплатою праці, яка у нас поки не закріплена в трудовому законодавстві, хоча в США це стандартна практика. В цілому, ситуація дала можливість гравцям ринку бути сміливішими і швидше приймати рішення.

— Що стосується класифікації готелів, як ситуація на сьогодні?

— Поки що йде довгий процес обговорення  -  зараз третя редакція знаходиться на етапі громадського обговорення. Після цього ми, як робоча група при ДАРТ (Державне агентство розвитку туризму), розглянемо зауваження та  прийдемо до фінальної версії. Для нас важливо, щоб наша класифікція  відповідала критеріям Hotelstars Union та після присудження «зірок» працювала система контролю та моніторінгу. Сподіваємося, що в рамках постанови 803 вона буде прийнята, це може статися вже в липні 2021.

— Ринок також хвилює питання про реєстр готелів. На якому етапі його впровадження сьогодні?

— Єдиний державний туристичний реєстр передбачений проєктом закону «Про туристичну діяльність», у якому повинні бути зареєстровані всі суб'єкти туристичної діяльності — до яких відносяться туроператори, турагенти, гіди, екскурсоводи та готелі. Щойно закон буде прийнято, кожен з цих суб'єктів повинен надати про себе інформацію. Що стосується готелів, то це кількість номерів, чисельність персоналу, кожному готелю буде присвоєно номер, таким чином ми зможемо порахувати, скільки ж готелів у нас насправді. Це станеться, якщо закон буде прийнято та він запрацює у 2022 році. Ми дуже сподіваємось на це.

Спілкувалася Катерина Клюєва