Ірина Седлецька: Головне правило успіху — викладатись на всі сто

08.07.2019

Ринок готельної нерухомості — найкращий індикатор ділової, політичної і економічної ситуації в країні. 2019 видався багатим на турбулентні події: спочатку вибори президента, згодом — парламентські. Як індустрія гостинності переживає цей час, ми поговорили з CEO Vertex Hotel Group Іриною Седлецькою. Відверто про ринок, нову посаду, перспективи і очікування готельєрів Ірина розповіла в інтерв’ю Property Times.

— Ви починали з посади, яка не передбачає великого кар’єрного росту, — консьєржа, проте дуже швидко стали гендиректором мережі готелів і побудували успішну кар’єру. Яким чином Вам це вдалось? 

— Відповідь доволі проста: потрібно любити свою справу і відчувати задоволення від того, що ти робиш щодня. Якщо в тебе це виходить, тоді ти на правильному шляху. Це моє життєве правило, яке часто повторюю своїй команді. Воно дійсно працює, я пересвідчувалась в цьому і не раз.

Для того, щоб проявити себе в галузі гостинності, потрібно запам’ятати три речі: любити людей, завжди бути готовим їм допомогти і бути корисним. Якщо від самого початку свого кар’єрного шляху не відчуваєш в собі наснаги виконувати ці правила, в індустрії гостинності тобі робити нічого. Мені пощастило: я завжди любила свою роботу, бути поруч із гостями, розуміти їх потреби і думати про те, як зробити так, щоб українські готелі розвивались не гірше іноземних. Коли ти думаєш на перспективу про бажання гостей, вдається створити хороший продукт.

— Який Ваш головний принцип як топ-менеджера? 

— Я б сформулювала його так: завжди потрібно викладатись на всі сто. Якщо ти не готовий до цього, краще не братися. Будь-яке завдання чи ідею, яку ти озвучив, треба бути готовим довести до кінця.

— Як топ-менеджер ви — диктатор чи ліберал для своєї команди?

— Демократ. Завжди працюю із командою, слухаю колег і беру до уваги слушні поради. Інколи, звичайно, у певний момент доводиться ухвалювати рішення одноосібно. Готельний бізнес — це сервісні послуги, тут дуже важливо, як налаштована команда. Якщо ти випадково їх демотивуєш чи придушиш ініціативу, то з того нічого не вийде. Кожен член команди повинен відчувати свою участь у проекті, значимість і значущість для спільної справи і, звичайно, відповідальність за результат. 

— Яка модель готельного девелопмента, на вашу думку, наразі найбільш ефективна?

— Я завжди кажу, що ідеальна модель готелю — це такий собі трикутник: щасливі гості, щасливі співробітники і щасливий власник. Якщо всі стейкхолдери задоволені, то це справді успішний бізнес.

Успіх готелю дійсно залежить не лише від матеріально-технічного стану, а від того, яке враження сервіс і обслуговування справить на гостя. За це відповідає команда. Якщо вона матеріально чи морально невмотивована викладатись на повну, навряд стане піклуватись про гостей і їхні потреби як треба.

Йдеться про готовність додавати трохи більше, ніж місце для тимчасового проживання. Наприклад, розповісти трохи більше про країну, місто, порадити місця для прогулянок і ресторани. Гість хоче відчути Україну на смак, тож йому в нагоді стане порада місцевих. З цим чудово може впоратись команда готелю, перетворивши його перебування в Україні на приємну подорож, а не на суцільне вирішування турбот самотужки.

Власник буде щасливий тоді, коли поверне інвестиції і матиме прибутковий готель. У часи такої турбулентності вкрай важливо розуміти, що попри тривалу окупність, вкладати гроші в оновлення матеріально-технічної бази, створення ідеального місця і налагодження сервісу, є обов’язковим, щоб готель був конкурентноздатним на ринку і цікавим для перебування в ньому гостей. 

— Розкажіть про перші місяці роботи і найближчі плани у Vertex Group? 

— Ми наразі вибудовуємо напрямок подальшого розвитку компанії. Однозначно фокусуємось на тому, щоб налагодити всі процеси внутрішнього управління в бізнес-одиницях групи. Звичайно, хочемо покращити рівень обслуговування — немає меж досконалості, а також, думаємо про нові послуги.

Це буде стосуватись як розвитку існуючих об`єктів, так і відкриття нових ринкових ніш. 

— Яка Ваша стратегія управління компанією: які основні її складники?

Подальша стратегія — це розвиток компанії як основного лідера українського ринка управління в галузі HoReCa. У нас є декілька різних об’єктів, які ми плануємо активно розвивати найближчим часом. Вони поповнять наше портфоліо і дозволять здобути неповторний досвід управління.

— Як би Ви охарактеризували перше півріччя для ринку готельної нерухомості і Ваших об’єктів? 

— Турбулентний період. Готельний бізнес — це завжди індикатор ділової, економічної і політичної стабільності, рівня інвестиційної привабливості країни. Особливо в Україні, де поки що домінує бізнес-туризм, дуже важливо мати певну політичну стабільність. Цей рік для нас непростий: спочатку вибори президента, тепер парламентські. Це додасть нам певної нестабільності, оскільки міжнародні реформаторські програми відновляться лише з осені. Проте з позитивних речей хочу зазначити, що новий курс на розвиток держави як туристичної дестинації однозначно допоможе нам на міжнародній арені. Я маю дуже велику надію, що Україна з часом ухвалить програму розвитку туризму, яка буде реалізовуватись якнайшвидше. 

— Які фінансові плани компанії стосовно розвитку мережі? Назвіть суму інвестицій і на що вони підуть?

— Наразі це є питанням 2020 року. Ми плануємо кілька нових об’єктів у регіонах з багатомільйонними власними інвестиціями компанії, проте поки що зосереджені у налаштуванні бізнес-процесів в наших готелях.

— Яких готелів не вистачає Києву і регіонам? 

— Якщо говорити про Київ, то на ринку є перенасичення в сегменті п’ятизіркових об’єктів і нестача серед великих конгрес-готелів для того, щоб залучити в Київ великі заходи. Вони зазвичай потребують делегацій до півтори-двох тисяч людей. Окрім того, є велика потреба в якісних недорогих об’єктах. Це доволі перспективний напрямок.

До того ж, Україні потрібно було б більше уваги приділяти розвитку регіонального туризму, розвивати інфраструктуру обласних міст, зокрема відкривати виставкові центри, аеропорти і запрошувати туристів. Серед міст, де не вистачає якісних готелів, я б назвала Дніпро, Вінницю, Чернівці і Івано-Франківськ.

— Як формується собівартість номерів у Ваших готелях? Чи буде вона збільшуватись в найближчий час і чому? 

— У готельній сфері найбільша витратна частина припадає на зарплатню. Саме за рахунок трудової міграції за кордон у сервісній індустрії суттєво змінились витрати на працівників. Це впливає на собівартість. З іншого боку, ми розуміємо, що мотивація команди — це рівень сервісу, тому тут економити не треба. Хоча завжди можна знайти резерви у оптимізації виробничих процесів. Головне — щоб не постраждала якість послуги! 

Далі у структурі ціни, мабуть, варто зазначити матеріально-технічну базу — комплектацію номерів, фірмову продукцію тощо. Тут дуже багато хороших вітчизняних виробників створюють конкуренцію імпорту, тож готель може економити дещо не за рахунок якості.

Також на ціни на номери впливають комунальні послуги, вони в Україні недешеві. Але за рахунок енергоефективних технологій і розумного використання ресурсів цю статтю витрат також можна суттєво скоротити.

Тому казати про якесь підвищення суттєве не варто. Номери будуть мати економічно обґрунтовану ринкову ціну. 

— Які показники за минулий рік по Ваших об’єктах? 

— Ми задоволені результатами минулого року, оскільки досягли найкращого завантаження за 5 років.

Але з іншого боку, ми усвідомлюємо, що тенденція характерна для всього ринку України, який відновлюється після кризи.

Наскільки сильна конкуренція на ринку готельної нерухомості наразі і як ви конкуруєте за гостя? 

— Я про це вже казала напочатку: основний акцент — якість продукту. Ціна і розташування — це дві складові, які мають найсуттєвіший вплив на вибір гостя. З іншого боку, не треба забувати про питання якості, іміджу того продукту, який він купує. Якщо ми говоримо про номери, то це його комплектація, зокрема якість ліжка, сну і відпочинку. Якщо говоримо про ресторан, то це сучасна пропозиція, меню, яке відповідає стилю життя сучасного мандрівника. Я кажу команді постійно: демпінгувати може кожен, а створити гарний продукт, розуміти потреби гостя, працювати над рейтингами, відгуками, іміджем — це якість. Вона врешті переможе. 

— Які фінансові показники і результати очікуєте на 2019 рік?

— Зростання показників в цей переломний рік для України, на мій погляд, не може бути масштабним і 10–12% приросту в ADR є досить реалістичним до кінця 2019 року. Однак, це може бути нівельовано помірним збільшенням завантаження готелів, що ми спостерігали в першому півріччі цього року.

Спілкувалася Вікторія Берещак