7 тез про розвиток інновацій у нерухомості
Михайло Меркулов
CEO Arricano Real Estate plc
16 травня 2019 я взяв участь у бізнес-сніданку «Інновації в нерухомості», організованому Українським Клубом нерухомості, де власники й ТОП-менеджери компаній-учасників URE Club обговорювали актуальні питання розвитку галузі — готовність ринку до інтенсивного розвитку та впровадження новітніх технологій у нерухомості, особливості digital-управління, ділилися кейсами реалізованих інновацій. Хочу поділитися своїми тезами стосовно інновацій у нерухомості.
#1
Інновації — це складові бізнес-моделі. Це мислення, стратегія, управлінські рішення, технології та зміни.
#2
Для впровадження інноваційних технологій треба сфокусуватися, тому що кількість можливостей значна. В Arricano для кожного напрямку бізнесу обрана одна технологія, яка впроваджується в компанії. Наприклад, юрист бот, який на перших етапах погоджує договори з орендарями.
#3
В Arricano в цьому році реалізується одне технологічне рішення, яке переводить компанію на нову бізнес-модель. Відповідь на питання: «Що ми будемо продавати через 5 років?» — привела до вирішення цього питання за допомогою технологічної інновації.
#4
Сьогодні в нерухомості доступні десятки готових технологій, у тому числі безкоштовних і доступних, які вирішують завдання бізнесу. Їхня кількість зростає в прогресії. Наприклад, існує достатня кількість інтелектуальних систем для управління з допомогою голосу, у тому числі безкоштовних.
#5
Для поінформованості про інновації можна моніторити інформаційний простір. В Arricano налаштований щотижневий зріз з інновацій у декількох сегментах, у тому числі, в управлінні будинками, ритейлі, ритейл-tech. Щотижня з’являється щось цікаве, гідне уваги.
#6
Не споживач рухає інновації, а його больові точки. Якщо споживачів запитати безпосередньо, чого вони хочуть, то виявляється, що говорять вони не те, що думають, а думають — не те, що роблять. Потрібно дослідити їхні точки болю. В Arricano виявили 5 ключових больових точок орендаря і приблизно 10 болів покупців, знайшли перетин цих точок болю й реалізували спільне рішення з допомогою мобільного додатку Prospektus. Наприклад, для гостя — підбір лука з того, що є в торговому центрі, що означає для орендарів — збільшення товарообігу. Якщо є задоволення, позитивний клієнтський досвід — більше покупок, менше повернень.
#7
Не потрібно поспішати. Усе змінюється швидше, ніж ми думаємо; впроваджуючи інновації сьогодні можна не встигнути. Не треба інвестувати в розробку самостійно — у світі це вже хтось робить набагато успішніше. І коли ви готові будете впроваджувати свою розробку, виявиться, що є готове рішення, яке дешевше і якісніше. Тільки 8 % інноваторів стають успішними, водночас 47 % «других» стають успішнішими за «перших», покращуючи їхній продукт.