Якою має бути сучасна журналістика про нерухомість?

17.05.2019

Четвертий рік поспіль URE Club організовує професійну премію «REALісти» для журналістів, які пишуть про нерухомість. Завдання премії — підтримати якісне та всебічне висвітлення ринку нерухомості та суміжних із ним галузей із боку профільних і ділових ЗМІ.

Property Times звернувся до експертів ринку нерухомості з питанням: Якою ж має бути журналістика про нерухомість?

Олена Шуляк, керівниця сектору Будівництво, член правління Офісу ефективного регулювання (BRDO)

Сучасна журналістика в сфері нерухомості зосереджена, зазвичай, на двох проблемах – «Подорожчає чи подешевшає?» та «Чи «лопне» ринок?». Звичайно, інколи з’являються цікаві матеріали щодо тенденцій та трендів. Але такі матеріали, скоріше, — виняток.

Я вважаю, що сучасній журналістиці в сфері нерухомості не вистачає фахового погляду. Переважає соціально-економічний погляд. Тобто – переміг масовий «мейнстрим». Можливо, це відображення запитів масового споживацького ринку, відображення певної стагнації в сучасному ринку нерухомості України.

На мою думку, фахова журналістика в нерухомості повинна виступати своєрідним драйвером змін, каталізатором розвитку й прогресу. Мені не вистачає цікавих досліджень архітектурних трендів, візійних поглядів на майбутнє містобудування, аналітики щодо майбутнього ринку. Західний ринок інформації вже давно сформував нішевий підхід до аудиторії, і тому там якісні матеріали щодо тенденцій — це шлях до виживання журналістики. Інтерв’ю з прогресивними архітекторами, аналізи цікавих архітектурних проектів, порівняння різних девелоперських підходів до забудови території, екологічний та ландшафтний дизайн — це тренди сучасної журналістики в сфері нерухомості. Таких матеріалів дуже не вистачає фаховому середовищу. І ми читаємо в більшості перекладні матеріали.

В сучасній журналістиці в сфері нерухомості не вистачає саме нерухомості, архітектури, будівництва та містобудування. А от економіки в ній забагато.

Олена Дмитрієва, заступниця голови правління «Глобус Банку»

По-перше, такої журналістики має бути більше. Для такої динамічної сфери, як нерухомість, має бути набагато більше аналітичних оглядів, професійних оцінок експертів, статистичних та прогнозних даних. Є куди рухатись!

По-друге, журналістика про нерухомість має бути прикладною. Вона має провести читача через все розмаїття архітектурних рішень і дизайнерських знахідок, щоб читач міг зробити максимально об’єктивний вибір.

І ще журналістика має бути сучасною, знаходячи свого читача в усіх можливих видах комунікацій.  

Григорий Перерва, генеральный директор рейтингового агентства «Євро-Рейтинг»

Журналісти мусять давати правдиву інформацію для всіх, навіть тих, хто не дуже готовий до її сприйняття. На жаль, частина публікацій про ринок нерухомості базується на дещо інших принципах: похвалити замовника, втопити конкурента, сподобатися максимально широкому колу читачів. Не меншим, якщо не більшим злом, є підготовка текстів людиною, яка не розбирається в темі професійно, але гарно володіє стилем письма. В результаті такого невибагливого підходу створюється спотворена картина про вітчизняний ринок нерухомості з двома крайнощами: на ньому або все добре — треба негайно купувати житло, бо ціни ось-ось почнуть стрімко зростати, або все погано — треба негайно звідти тікати і ніколи не повертатися, бо ринок вже починає колапсувати. Як наслідок: отримуємо чималу кількість потенційних покупців, котрі готові вірити солодким заявам відділів продажу і купують житло в проблемних ЖК. Щоб цього уникнути, хочу побажати українським журналістам, що пишуть про ринок нерухомості, - завжди зберігати об’єктивність і неупередженість.

Віталій Грусевич, виконавчий директор Конфедерації будівельників України

Будівництво – найінноваційніша галузь, адже вона створює майбутнє, у буквальному та переносному значенні. Споруди, в яких живуть, працюють та відпочивають люди, формують настрій, мрії, бажання ставати краще або навпаки, байдужість та зневіру. Один з трендів сучасності — збільшення ролі громади у вирішенні питань розвитку територій, як стратегічних, на рівні міст, так і локальних, на рівні окремих проектів. Тож перед журналістами, що пишуть про нерухомість, стоїть завдання не тільки висвітлювати здобутки та викривати проблеми галузі. Головне – допомагати у комунікації жителів, забудовників та влади. Тільки взаєморозуміння, повага та синергія допоможуть нашим містам стати кращими.   


Читать другие статьи

31.05.2019
За даними Мін'юсту, за 2018 рік було проведено 473 586 трансакцій на ринку житлової нерухомості, з них лише 2% прийшлось на іпотечні договори
подробнее
31.08.2018
Property Times обратился к экспертам с просьбой прокомментировать решение суда.
подробнее