Якою має бути сучасна журналістика про нерухомість?
Четвертий рік поспіль URE Club організовує професійну премію «REALісти» для журналістів, які пишуть про нерухомість. Завдання премії — підтримати якісне та всебічне висвітлення ринку нерухомості та суміжних із ним галузей із боку профільних і ділових ЗМІ.
Property Times звернувся до експертів ринку нерухомості з питанням: Якою ж має бути журналістика про нерухомість?
Олена Шуляк, керівниця сектору Будівництво, член правління Офісу ефективного регулювання (BRDO)
Сучасна журналістика в сфері нерухомості зосереджена, зазвичай, на двох проблемах – «Подорожчає чи подешевшає?» та «Чи «лопне» ринок?». Звичайно, інколи з’являються цікаві матеріали щодо тенденцій та трендів. Але такі матеріали, скоріше, — виняток.
Я вважаю, що сучасній журналістиці в сфері нерухомості не вистачає фахового погляду. Переважає соціально-економічний погляд. Тобто – переміг масовий «мейнстрим». Можливо, це відображення запитів масового споживацького ринку, відображення певної стагнації в сучасному ринку нерухомості України.
На мою думку, фахова журналістика в нерухомості повинна виступати своєрідним драйвером змін, каталізатором розвитку й прогресу. Мені не вистачає цікавих досліджень архітектурних трендів, візійних поглядів на майбутнє містобудування, аналітики щодо майбутнього ринку. Західний ринок інформації вже давно сформував нішевий підхід до аудиторії, і тому там якісні матеріали щодо тенденцій — це шлях до виживання журналістики. Інтерв’ю з прогресивними архітекторами, аналізи цікавих архітектурних проектів, порівняння різних девелоперських підходів до забудови території, екологічний та ландшафтний дизайн — це тренди сучасної журналістики в сфері нерухомості. Таких матеріалів дуже не вистачає фаховому середовищу. І ми читаємо в більшості перекладні матеріали.
В сучасній журналістиці в сфері нерухомості не вистачає саме нерухомості, архітектури, будівництва та містобудування. А от економіки в ній забагато.
Олена Дмитрієва, заступниця голови правління «Глобус Банку»
По-перше, такої журналістики має бути більше. Для такої динамічної сфери, як нерухомість, має бути набагато більше аналітичних оглядів, професійних оцінок експертів, статистичних та прогнозних даних. Є куди рухатись!
По-друге, журналістика про нерухомість має бути прикладною. Вона має провести читача через все розмаїття архітектурних рішень і дизайнерських знахідок, щоб читач міг зробити максимально об’єктивний вибір.
І ще журналістика має бути сучасною, знаходячи свого читача в усіх можливих видах комунікацій.
Григорий Перерва, генеральный директор рейтингового агентства «Євро-Рейтинг»
Журналісти мусять давати правдиву інформацію для всіх, навіть тих, хто не дуже готовий до її сприйняття. На жаль, частина публікацій про ринок нерухомості базується на дещо інших принципах: похвалити замовника, втопити конкурента, сподобатися максимально широкому колу читачів. Не меншим, якщо не більшим злом, є підготовка текстів людиною, яка не розбирається в темі професійно, але гарно володіє стилем письма. В результаті такого невибагливого підходу створюється спотворена картина про вітчизняний ринок нерухомості з двома крайнощами: на ньому або все добре — треба негайно купувати житло, бо ціни ось-ось почнуть стрімко зростати, або все погано — треба негайно звідти тікати і ніколи не повертатися, бо ринок вже починає колапсувати. Як наслідок: отримуємо чималу кількість потенційних покупців, котрі готові вірити солодким заявам відділів продажу і купують житло в проблемних ЖК. Щоб цього уникнути, хочу побажати українським журналістам, що пишуть про ринок нерухомості, - завжди зберігати об’єктивність і неупередженість.
Віталій Грусевич, виконавчий директор Конфедерації будівельників України
Будівництво – найінноваційніша галузь, адже вона створює майбутнє, у буквальному та переносному значенні. Споруди, в яких живуть, працюють та відпочивають люди, формують настрій, мрії, бажання ставати краще або навпаки, байдужість та зневіру. Один з трендів сучасності — збільшення ролі громади у вирішенні питань розвитку територій, як стратегічних, на рівні міст, так і локальних, на рівні окремих проектів. Тож перед журналістами, що пишуть про нерухомість, стоїть завдання не тільки висвітлювати здобутки та викривати проблеми галузі. Головне – допомагати у комунікації жителів, забудовників та влади. Тільки взаєморозуміння, повага та синергія допоможуть нашим містам стати кращими.