У Києві дорожчають квартири бізнес-класу, але попит також збільшується — девелопери
Новини партнерів
У столиці поступово зростають ціни на житло бізнес-класу. При цьому навесні покращився попит. Це пов’язується як із сезонними факторами, так і з політичними.
Середня вартість квадратного метру в київських новобудовах поступово зростає. За перший квартал поточного року, згідно з даними ЛУН, ціни в середньому зросли на 400 грн. Якщо в січні квадратний метр коштував 53,3 тисячі грн, то в квітні — 53,7 тисячі грн. Найактивніше додав бізнес-сегмент. Тут середня ціна піднялася на 1900 грн — з 71 200 до 73 100 грн. Тобто, прогнози аналітиків, які давалися на початку року, справдилися.
Зростання попиту не лише відзначають у відділах продажів київських девелоперських компаній, але й підтверджують аналітичні дослідження. Згідно з аналізом маркетплейсу «OLX Нерухомість», у Києві зафіксована активність на ринку преміального житла. Мається на увазі той сегмент квартир, який відповідає низці критеріїв: локація в центрі, закрита територія, консьєрж-сервіс, паркінг, зони відпочинку, індивідуальний доступ тощо. Планомірне підвищення цін та попиту фіксується з 2024 року.
«Найбільшим попитом зараз користуються однокімнатні та двокімнатні квартири, більшою мірою не під інвестицію, а для себе. Покупці готові вкладати гроші, якщо бачать якісний проєкт зі зрозумілою концепцією, інноваційними рішеннями та вдалим розташуванням», — підкреслює керівниця департаменту продажів житлових комплексів Greenville Park та Greenville на Печерську Сусанна Караханян.
У дослідженні «OLX Нерухомість» йдеться, що з 2022 року однокімнатні квартири зросли в ціні в середньому на 15%, двокімнатні — на 21%, трикімнатні — на 14%. Це пояснюється також збільшенням собівартості будівництва: логістики, виробничих операцій, оплати праці будівельників і дефіцитом кадрів. За 3 роки повномасштабної війни собівартість житла зростає приблизно на 16% щорічно, про що звітує Міністерство розвитку громад та територій України. Хоча це офіційна цифра, реальна вірогідно ще більша.
Свій вплив на попит чинить також велика політика. Тривожні новини в геополітичному розрізі (після перемоги Трампа на виборах в США та всіх його заяв на адресу України) змушували людей займати вичікувальну позицію. Але зараз ситуація певним чином покращилася.
«Люди не можуть постійно відкладати життя на потім. Так чи інакше, всі ми адаптуємося до новинного фону. Важливий чинник, який відзначили із розмов з клієнтами, це очікування миру. Можливе припинення вогню дає людям надію. Ну і сезонний фактор: сонячна тепла погода, настання весни — все це психологічно сприяє бажанню людей реалізовувати мрію про власне житло», — зазначає комерційний директор Greenville Дан Сальцев.
Читайте також: Чому девелоперам важливо диверсифікувати портфель — думка експерта