Проблеми з електропостачанням. Як БЦ та коворкінги долають виклики війни

29.11.2022

Тривалий перерив у електропостачання та віялові відключення змусили бізнес-центри у Киві шукати нові рішення для організації аварійного електропостачання та покращення енергетичної стабільності комерційних приміщень.

Ми зібрали інформацію по деякім БЦ та мережам коворкінгів у Києві.

Торгово-офісний центр (ТОЦ) Silver Breeze (Київ) замовив генераторне обладнання для безперебійного електропостачання турецького виробника Dalgakiran, повідомила пресслужба торгово-офісного центру агентству «Інтерфакс-Україна».

«Устаткування прибуде до нас уже в грудні, запуск у роботу — у лютому 2023 року. Це буде досить складний, але дуже цікавий проєкт, що забезпечить резервними 1,5 МВт потужності», — повідомили у пресслужбі.

Загальні інвестиції в облаштування генераторної станції становитимуть 600 тис. євро.

Dragon Capital адаптує свої об’єкти до різних можливих стрес-сценарії, зокрема усі бізнес-центри, торгові центри та логістичні комплекси забезпечуються потужними дизель-генераторами, повідомили у пресслужбі компанії агентству «Інтерфакс-Україна».

Крім того, компанія закуповує ємності для води та забезпечує зберігання запасів у розрахунку на кілька діб.

«Встановлюємо у підземних паркінгах санвузли, інтернет та опалення для облаштування тимчасових укриттів; дозволяємо орендарям використовувати дах для розташування Старлінків», — повідомив директор з Facility Management Dragon Capital Property Management Олександр Шморгун.

Він також повідомив, що для мінімальних потреб охорони, безпеки об’єктів та для економної витрати палива за тривалого відключення електропостачання всі об’єкти забезпечені одним-двома генераторами малої потужності.

«Ми укладаємо договори на зберігання дизеля із запасом на автономну роботу на два-три дні за повного знеструмлення об’єкта, за погодженням з орендарем термін автономної роботи може збільшитися до тижня. Тримаємо повні баки дизель-генераторів, згідно з чинним договором підрядник підвозить паливо та забезпечує заправку; модернізуємо системи для роботи в автоматичному режимі», — повідомив Шморгун.

Мережа коворкінгів Сreative state продовжує працювати, та її генеральний директор Ілля Кенігштейн навіть зазначає, що попит на приміщення виріс. «Зараз маємо до сотні запитів на день — давно такого не було», — написав він.

За словами Кенігштейна на локації в Арсеналі (Київ) замовлено найпотужніший генератор до 1,25–1,5 МВт, він у дорозі, скоро прибуде та буде встановлений. Усі резиденти на сьогодні економлять світло та усі непотрібні електроприлади вимкнуті.

На локації CS у Дніпрі також немає відключень, але перемовини щодо підключення до генератора йдуть. У Дніпрі компанія також взяла в оренду велике приміщення у паркінгу на локації — під бомбосховище. Буде носити ім’я Creative States Shelter.

«Старлінки в дорозі, хоча як я і пишу вище — відключень немає, інтернет стабільний. У нас на кожній локації за замовчуванням заведено 2 провайдери, що працюють одночасно», — написав він.

Гнучкі офіси IWG plc забезпечені електрикою та інтернетом, повідомила директор IWG plc в Україні Юлія Литвиненко.

«Резиденти оцінили перевагу мережі IWG, представленої Regus та Spaces, що дозволяє працювати з будь-якого району столиці. Бізнес-центри забезпечені електрикою та інтернет-мережею. Компанії обирають для себе різні формати роботи: чи то в приватному офісі, чи то в коворкінгу. У Львові функціонують дві локації, забезпечені генераторами», — повідомила Литвиненко.

В БЦ Форум (Київ) повністю оптимізовано використання електроенергії, зовнішнє освітлення скоротилося на 80%: використовується лише у нічний час для охорони, а внутрішнє освітлення замінено на LED-лампи.

Про це написала Ірина Школьник, Член наглядової ради Forum Group: «Проводимо розмови з орендарями щодо використання кондиціонерів. Закликаємо регулювати опалення, а не вмикати кондиціонери. Щодо води: маємо заповнення цистерни та басейни з технічною водою; є великий запас питної води; встановили біотуалети. Що стосується опалення: опалення у наших БЦ повністю автономне і не залежить від центральних енергосистем. Перебоїв з ним не було і не буде. Регулювати опалення можна. Часи дійсно непрості. Але, підгодовувавшись, ми точно пройдемо і через це. Здається, що вже нічого не зможе нас зломити! Головне піклуватися один про одного».

У БФК Gulliver (Київ) з першого дня було впроваджено принципи розумного використання електроенергії та енергозбереження. Про це Property Times розповіла Ірина Круппа, генеральний директор БФК Gulliver.

«Зокрема, для освітлення комплексу переважно використовуються світлодіодні та інші енергозберігаючі лампи, режим роботи системи вентиляції та опалення постійно коригується з огляду на погодні умови, постійно здійснюються оптимізація роботи системи диспетчеризації комплексу. Компанія постійно проводить заходи щодо зниження споживання енергоресурсів. Ще у 2021 році успішно впроваджено ряд заходів, спрямованих на економію енергоресурсів», — зазначила вона.

У жовтні БФК Gulliver приєднався до загальної економії електроенергії, аби розвантажити мережі міста. Додатково до зазначених вище заходів було вимкнуто фасадний екран, який є найбільшим у Європі, та всі рекламні носії у самому комплексі.

«Наступним кроком було додатково зменшити інтенсивність внутрішнього освітлення до приблизно 60%. Крім того, частково з вимикачів ми перейшли на датчики присутності — зокрема, у санвузлах і на паркінгу. Вимкнули частину освітлення евакуаційних сходів, які наразі автоматично вмикаються при сигналі пожежної тривоги», — зазначила Круппа.

Наразі від дизельних генераторів покрито усі потреби для безперебійного функціонування комплексу.

Також БФК Gulliver облаштував два укриття в підземному паркінгу — у разі повітряної тривоги відвідувачі та працівники ТРЦ можуть скористатися безпековою зоною на паркінгу P-1. Укриття обладнали необхідною кількістю місць для сидіння, питною водою, аптечкою та телевізором. Також наші food-орендарі пригощають гарячими напоями та снеками.

«Для резидентів бізнес-центру відведено укриття у паркінгу P-3. У цій зоні ми облаштували необхідну кількість робочих місць, місця для сидіння, забезпечили безперебійний доступ до wi-fi, організували виїзне кафе з гарячими напоями, снеками, а також, звичайно, питною водою та аптечкою. Тобто є все необхідне для повноцінної роботи. Серед додаткових сервісів укриття для орендарів БЦ Gulliver: є настільний футбол, сервіс буккросингу та навіть душові кабіни з гарячою водою. До слова, безпекові зони, у тому числі підключені до живлення від генераторів на випадок знеструмлення комплексу», — уточнила Круппа.

Підготувала Катерина Клюєва