Резиденти коворкінгів — хто вони?
Хельга Морено,
andcards — платформа для менеджерів коворкінг-просторів
Правильний вибір цільової аудиторії має вирішальне значення для успіху коворкінг-бізнесу. Послуги загальної спрямованості не можуть зробити резидентів щасливими, оскільки вони не резонують з їх особистими і діловими інтересами.
Незадоволені резиденти рідко залишаються лояльними, купують лише найнеобхідніші додаткові послуги і рідко рекомендують ваш робочий простір своїм друзям.
Всі ці аспекти, безумовно, впливають на економіку вашого бізнесу. Насправді, найкращий час для вибору цільової аудиторії робочого простору ще до його запуску, коли ви досліджуєте ринок і визначаєте позиціонування бренду.
Однак, якщо ваш проєкт вже запущений, але ви відчуваєте, що втратили щось важливе для його зростання і стабільності, ніколи не пізно внести коригування. З цієї статті ви дізнаєтеся, які основні типи резидентів коворкінг-просторів, чого вони хочуть і головне, як ви можете задовольнити вимоги кожної аудиторії.
9 типів резидентів коворкінг-просторів
У минулі часи в коворкінг-просторах працювали в основному фрілансери і приватні підприємці. Однак, у міру становлення індустрії гнучких робочих просторів населення коворкінгів стає все більш різноманітним.
Почнемо з найновішої категорії резидентів, яка з'явилася не так давно, але відразу ж стала найбільш бажаною для власників робочих просторів, як найбільш стабільна і прибуткова.
1. Корпоративні клієнти
Все більше великих корпорацій, таких як Google і Twitter, вважають за краще гнучкі робочі простори замість традиційних офісів. У них є багато причин стати орендарями коворкінг-простору:
- Робочі простори преміум класу
- Престижні локації для офісів
- Можливість наймати кращих співробітників по всьому світу
- Відсутність проблем з обслуговуванням офісу
- Розумні ціни та багато іншого.
Корпоративні клієнти — це мрія робочих просторів, тому що цифри в їх рахунках за обслуговування досить великі, що дозволяє бізнесу рости набагато швидше. Але як залучити корпоративного клієнта? Перш за все, вам потрібна помітна присутність в Інтернеті. Сарафанне радіо тут не працює, тому краще задіяти стратегії цифрового маркетингу.
Що стосується сервісів робочого простору, підприємства віддають перевагу великим приватним офісам з індивідуальним брендингом, тому ваше завдання створити для них ці самі добре обладнані, сучасні офіси. Я також рекомендую оснастити ваш робочий простір передовими технологіями, такими як система бронювання переговорних кімнат, друк, контроль доступу тощо. Тут вам знадобиться програмне забезпечення для коворкінг-просторів з крутими додатками для резидентів, яке об'єднає всі перераховані вище рішення на одній платформі і дозволить резидентам користуватися всіма послугами, які надаються з їх смартфонів.
2. Невеликі команди
Невеликі команди можуть включати від двох до десяти чоловік. Це традиційні юридичні, бухгалтерські, дизайнерські, архітектурні, ріелтерські, інженерні та інші фірми. Ось короткий список їх типових потреб:
- Безкоштовна безлімітна кава
- Конференц-зал/кімната для нарад
- Приватний офісний простір
- Доступ до офісного обладнання, такого як принтер і сканер
- Гарне кафе або ресторан, розташований в самому коворкінгу або десь поблизу
Якщо ви хочете отримати невелику команду в якості резидента, ось додатковий аргумент, який можна буде використовувати. Розкажіть їм про можливість додавання їх сервісу в каталог додаткових послуг для резидентів коворкінгу, доступний прямо в вашому додатку. Це стане серйозною мотивацією для ваших майбутніх орендарів підписати з вами контракт, адже таким чином, вони зможуть отримати нових клієнтів, без будь-яких витрат і зусиль.
3. Стартапи
Коли кілька людей вирішують почати свій бізнес, вони не можуть бути на 100% впевнені в його успіху і прибутковості. Вони не хочуть вкладати багато грошей в оренду офісу, тому що не знають, як довго проживе їх бізнес — кілька місяців або багато років. Стартапи зазвичай задовольняються робочими місцями у відкритому просторі. Їх головний критерій — чи підходить пропонований вами робочий простір під їх обмежений бюджет чи ні.
Беручи стартапи в свої ряди, ви повинні пам'ятати про те, що вони, швидше за все, будуть рости, особливо якщо ви пропонуєте програму прискорення бізнесу. Незабаром успішний стартап захоче переїхати з галасливого оупен-спейсу в приватний офіс. Ви повинні бути готові задовольнити зростаючі потреби такого бізнесу, інакше команда піде до конкурента або зніме офіс.
4. Фрілансери
Фрілансери і приватні підприємці — це так звані представники гіг-економіки. Вони працюють на себе, укладаючи короткострокові контракти з місцевими та іноземними клієнтами. Ця група підприємців рідко може вміститися в класичний графік роботи з дев'яти до п'яти. Вони часто працюють до пізньої ночі через різницю в часових поясах, а також у вихідні дні, коли потрібно вкластися в терміни.
Якщо фрілансери беруть участь в місцевих проєктах, їм потрібно пристойне приміщення для зустрічей. Щось більш професійне, ніж кав'ярня, щоб спілкуватися з клієнтами. Їм також необхідно десь зідзвонюватись з клієнтами. Якщо ви надасте телефонні будки або скайп кімнати, це вирішіть цю проблему. А якщо ви організуєте для фрілансерів цілодобовий доступ в робочий простір, вони точно це оцінять. Цій категорії резидентів просто необхідно, щоб робоче місце було доступно в будь-який час (і пізно вночі, і рано вранці). Так вони зможуть бути найбільш продуктивними і здавати проєкти вчасно.
Порада: Щоб не наймати додатковий персонал для нічних змін, встановіть систему контролю доступу на робоче місце. Це допоможе вам істотно заощадити бюджет не пожертвувавши при цьому комфортом і безпекою резидентів-сов.
5. Віддалені працівники
У наші дні, завдяки численним програмам для віддаленої роботи, ми можемо влаштуватися буквально в будь-яку компанію, незалежно від її місцезнаходження. Дана тенденція виявляє ще одну цільову аудиторію коворкінг-просторів. У неї входять віддалені, частково віддалені і розподілені співробітники.
Співробітникам, віддаленим від головного офісу, і розподіленим працівникам необхідний тихий відокремлений простір для частих відеодзвінків з іншими членами команди. Вони можуть кілька разів на день бронювати невелику переговорну кімнату (тобто обов'язкова наявність системи онлайн бронювання), а решту часу проводити за фіксованим робочим місцем. Дистанційні працівники зазвичай багато подорожують, а компанії з розподіленими співробітниками використовують відточені механізми взаємодії, що дозволяють людям ефективно спілкуватися на відстані, використовуючи телефонні будки і скайп кімнати.
Що стосується частково віддалених співробітників, то їм дозволяється працювати поза офісом кілька днів в тиждень. Оскільки вони іноді обслуговують кілька ринків одночасно, особистий кабінет може бути кращим рішенням, ніж робоче місце в загальному просторі, навіть якщо він не використовується кожен день. Це допомагає даній категорії резидентів виглядати професійно під час зустрічей з клієнтами і відокремити роботу від особистого життя.
6. Цифрові кочівники і люди на воркейшн
Цифрові кочівники — це мандрівники, які завжди в дорозі. Вони можуть залишатися на одному місці кілька днів, кілька тижнів або кілька місяців. Все своє обладнання вони носять в рюкзаках. Це, звичайно, ноутбук і навушники з шумопоглинанням, щоб можна було легко зосередитися на поточному проєкті навіть в галасливому коворкінг-кафе або посеред оупен спейсу. Якщо ви надаєте хороші умови для спільного проживання, це саме те, що потрібно цифровому кочівнику або людині на воркейшн (від англ. слова workation, яке складається з двох слів: work (робота) + vacation (відпустка)).
Крім того, якщо ви можете запропонувати даній аудиторії екскурсії і показати околиці, або запросити їх на місцевий культурний захід, вони залишаться задоволені вашим сервісом.
Цифрові кочівники дуже активні в Instagram, вони викладають фотографії з усіх місць, які відвідують. Переконайтеся, що ваш робочий простір буде впізнаваним на фотографіях.
Повертаючись до людей, які подорожують і працюють одночасно, іноді особистий кабінет є найкращим рішенням. Якщо трапиться щось несподіване або термінове, вони зможуть впоратися з цим, поки родина насолоджується черговим днем відпустки, однак робоче місце в загальному просторі з доступом до переговорних кімнат і телефонних будок теж підійде.
7. Організатори заходів
Завдяки своїй гнучкості, креативності, модним дизайнерським рішенням і доступними цінами, коворкінг-простори стають кращим вибором для компаній, які проводять заходи. Якщо їм потрібно щось поменше, ніж конференц-зала, ви можете запропонувати їм свій простір для проведення заходів, досить гнучкий, щоб можна було швидко підігнати його під формат заходу і вподобання гостей. Більш того, персонал коворкінг-просторів завжди доброзичливий і готовий допомогти, це сприяє успіху будь-яких заходів, що проводяться в ньому.
8. Благодійні та некомерційні організації
У кожного з нас є своя особиста місія, але для багатьох людей з активною життєвою позицією цього не достатньо, вони хочуть бути частиною чогось набагато більшого і виконують соціаяльні місії. Якщо ви хочете підтримати благодійну організацію, то повинні бути готові до їх жорсткого бюджету, який змінюється з року в рік. Вам потрібно буде скорочувати або розширювати займане ними приміщення, проявляючи максимальну гнучкість і тактовність, щоб фінансовий аспект жодним чином не позначився на їх діяльності.
Крім того, благодійні організації часто проводять зустрічі, тренінги та заходи, що означає, що ви повинні надати просторе приміщення для їх проведення.
9. Студенти та інтерни
І останній тип резидентів робочих просторів в цьому списку — це студенти. Коли виші перейшли на онлайн-навчання під час пандемії COVID-19, коворкінги стали помічати більше студентів серед своїх нових резидентів. Дійсно, нелегко готуватися до складного іспиту з вищої математики сидячи в кафе. Студенту необхідна сприятлива атмосфера коворкінгу, зручні меблі, велика дошка, смачна кава, пінг-понг або відеоігри з товаришами під час коротких перерв і т.д.
Якщо ви пропонуєте програму стажування або, можливо, хтось із ваших резидентів готовий навчити гіка-стажера, це буде величезним плюсом для вашого студента-резидента. Крім того, якщо ви орієнтуєтеся на цю аудиторію, дуже корисно буде розробити плани зі знижками для студентів або спонсорські плани. Навіщо це робити? Тому що таким чином ви інвестуєте в майбутнє країни. Більш того, студенти привносять молоду кипучу енергію і творчі ідеї в унікальне співтовариство вашого гнучкого робочого простору.
Висновок
Знання своєї аудиторії є ключовим для оператора коворкінгу. Абсолютно неможливо задовольнити потреби резидентів, якщо ви не знаєте, хто вони і що їм потрібно. Намагаючись орієнтуватися на кожного, ви неминуче зазнаєте невдачі, так як цілі резидентів занадто різні, тому для їх досягнення потрібні різні речі.
Сподіваюся, що після прочитання цієї статті ваше розуміння персон, що користуються послугами гнучких просторів, стало набагато глибше. Тепер все, що вам потрібно зробити, це відповісти на просте запитання — для кого в першу чергу призначен ваш робочий простір. Тоді у вас з'явиться безліч ідей про те, як поліпшити досвід резидентів, що призведе до підвищення лояльності до бренду і зростання прибутку вашого бізнесу.