Більше ніж гнучкі офіси: тренди та прогнози на 2022 рік
Юлія Литвиненко,
директорка мережі гнучких робочих просторів Regus та Spaces в Україні
Пандемія пришвидшила перехід на гібридну модель роботи, а гнучкі простори стали основним драйвером зростання ринку офісів. Згідно з дослідженнями IWG, 72% офісних працівників віддадуть перевагу гібридній роботі та не готові повернутися в офіс, навіть якщо заробітну плату підвищать на 10%.
Flexspace — основний елемент успіху гібридної моделі роботи
Компанії активно повертаються в офіси, але шукають способи оптимізувати свої робочі процеси та витрати. Майбутнє, однозначно, за гібридною моделлю. Саме вона дозволяє команді розділити свій час між офісом, коворкінгом і домом.
Згідно з дослідженнями IWG, тільки 13% компаній повернуться до офісу на повний робочий день. Ми прогнозуємо, що запит на гнучкі офіси продовжуватиме зростати впродовж 2022 року. Особливо вигідна така модель для невеликих компаній, стартапів та IT-сектору, який один з перших оцінив переваги такого підходу.
Своєю чергою, ми повинні пам’ятати, що пандемія змінила не тільки ринок нерухомості, але і поведінку споживачів. Ми не можемо брати попередні прототипи взаємодії та намагатися створити аналогічний варіант. Девелопери, брокери, керуючі компанії повинні не тільки гнучко реагувати на поведінку, але і впроваджувати зміни якомога швидше.
Більше ніж гнучкий офіс
У 2022 році все більше уваги приділяють персоніфікації простору. До всіх зручностей і додаткових благ додаються питання: «Хто працює в цьому просторі? Якою ідеєю об’єднані тут люди? Яка у них мотивація? Які болі можна закрити?»
Хоч ми й говоримо про збільшений попит до гнучких офісів, з кожним роком споживач стає все вибагливішим. Потенційно він очікує не просто комфортний офіс для роботи, але і простір, який стає повноцінною частиною життя. Щоб в обідню перерву він міг зустрітися з колегами в ресторані, перед роботою взяти чашку кави, встигнути зробити стрижку чи сходити в спортзал. Нове покоління особливо цінує свій час і звертає увагу на деталі.
Для Regus такий підхід не в новинку, але особливо яскраво він виражений в першій локації бренду у Львові. На території креативного простору KIVSH резиденти Regus знайдуть лекторій для тренінгів і презентацій, галерею, спортклуб Smartass, оранжерею, конференц-зали, затишну зону для роботи чи дозвілля, салон краси G.Bar Львів, кав’ярні та кафе-кондитерську Cheese Bakery.
Працюй звідусіль (в Україні та світі)
Особливу увагу у 2022 році ми звертаємо на український ринок. Якщо раніше воркейшен був популярним для поїздки в Європу чи інші країни, то зараз все більше людей звертають увагу на українські міста: Львів, Дніпро, Одесу, Харків. У 2020 році багато хто стикнувся з непідготовленою інфраструктурою регіонів, неготовністю змінюватися та надавати послуги високої якості, оскільки переважали локальні контрагенти. Зараз же на регіональний ринок виходять великі міжнародні та вітчизняні гравці з сучасним підходом до робочого простору.
Згідно з даними Colliers International, у світі за 2021 рік запит на формат hot desk збільшилася на 77%, хоча до пандемії у такий спосіб було досить складно працювати. Враховуючи, що Україна рухається повільнішими темпами, все більше вітчизняних компаній дозволяють працювати віддалено, у гібридному форматі чи знаходять працівників у різних містах України.
Work from anywhere — тренд, який завжди був актуальний для Regus та Spaces. Постійні резиденти мають можливість скористатися будь-яким нашим коворкінгом Regus чи Spaces у світі та в Україні з повністю підготовленою офісною інфраструктурою. Ми розуміємо, що це створює додаткову цінність як для роботодавця, так і для команди.
Офіс біля дому та work-life balance
Мобільність і до пандемії була важливим критерієм для працівників. Завдяки карантину люди усвідомили, що можна зовсім по-іншому будувати work-life balance. Наприклад, проводити більше часу з сім’єю, а не витрачати по 2 години в заторах дорогою на роботу. Зараз все більше людей прагне працювати в офісах біля дому чи у пішій доступності.
В якомусь плані це трансформована варіація Work from anywhere, але яка направлена на іншу категорію працівників, що хочуть оптимізувати свій час і працювати якомога ближче до дому чи зручної локації.
Плани Regus та Spaces на українському ринку
IWG (бренди Regus та Spaces) продовжує експансію українського ринку. Ще у 2021 році ми оголосили про відкриття перших локацій у регіонах — Regus KIVSH та Spaces LvivTech.City у Львові та Regus PSHKN у Дніпрі, відкриття якого заплановане на травень 2022 року.
Далі розглядаємо вихід на ринки Харкова, Запоріжжя, Одеси й Івано-Франківська та не перестаємо працювати над масштабуванням у Києві. До кінця року ми плануємо збільшити свій портфель та оперувати 30 000 кв. м (зараз 24 000 кв. м).