Апарт-готелі — курс на професіоналізацію всього ринку

29.03.2021   |  Блоги

Олександр Островський

співзасновник LEV Development

Один з небагатьох сегментів нерухомості, який отримав імпульс розвитку в кризовий 2020 рік — курортна нерухомість, зокрема апарт-готелі. При цьому значно зросли вимоги до таких проєктів.

Внутрішній туризм продовжує зростання на тлі закритих поки кордонів. Туристи, які звикли відпочивати на гірськолижних курортах Австрії та Швейцарії або проводили раніше вікенди в столицях європейських держав, бажають бачити аналогічного класу і сервісу проєкти в Україні.

Щоб задовольнити цю потребу і підвищити якість послуг ми почали реалізацію апарт-готелів на Західній Україні.

Яка ситуація в Україні зараз? Значна частка пропозиції — це сімейні готельні комплекси по 20-50 номерів, які створювалися за смаком членів сім'ї і управляються ними ж, з залученням 5-10 найманих працівників.

У чому мінуси таких проєктів? Досить часто вони створювалися без розуміння власниками особливостей готельної нерухомості. Найбільш поширені помилки пов'язані з інклюзивним, розведенням потоків і інженерією. Наприклад, замість припливно-відточної вентиляції використовуються кондиціонери.

Людина, вперше задумавшись про запуск готелю або садиби, навряд чи здатна обійти всі вузькі місця, про які знають професіонали. Як і неможливо знайти всередині сім'ї фахівців, які потім однаково якісно зможуть працювати на рецепції, обслуговувати номера, паркувати, грамотно розподіляти навантаження номерного фонду, планувати реновацію, закладаючи майбутні витрати в послугу і при цьому не виходячи з тарифікації ринку...

Ми створюємо проєкти для внутрішнього туриста за міжнародними стандартами. Проєкти сучасні, професійні, з урахуванням прогресивного міжнародного досвіду, стандартів будівництва і управління. Ми залучаємо для створення проєкту кращі архітектурні бюро, ведемо переговори з міжнародними готельними операторами.

Насправді немає ніякої різниці, внутрішній або зовнішній турист — вибираючи між готелями середнього цінового сегмента всі віддають перевагу відомим готельним брендам. А для нас як девелопера залучення професійного готельного оператора дає можливість швидкої окупності проєкту — за рахунок грамотного управління.

Найголовніше, що дає можливість виконати два перші пункти, залучити топове архітектурне бюро і готельного оператора — ми пропонуємо колаборації, можливість інвестицій в наші проєкти.

Невеликий проєкт, 50-80 номерів, вимагає інвестиції в 2-4 млн євро. Для створення проєкту, який зацікавить міжнародного готельного оператора, необхідно від 10 млн євро. Поділ цієї інвестиції на лоти-номера дозволяє залучати кофаундеров на зрозумілі і прозорі умови. Для проєкту в цілому така практика дуже позитивна, адже позбавляє від необхідності звертатися до банківського кредитування, що значно знижує вартість проєкту і термін його окупності.

Нам цікава така колаборація, пошук інвесторів, які поділяють наші цінності і погляд на розвиток курортної нерухомості.

Окреслю коротко ці цінності: наше завдання — інтегрувати на вітчизняний ринок кращі міжнародні практики, з точки зору стандартів будівництва, екології, інженерії, матеріалів, оптимізації робочих процесів і т. д. Ми розуміємо, що індустрія нерухомості в Україні дуже динамічно мінятиметься — вже впливає податок на нерухомість, неминуче підвищення тарифів на ресурси і т. д. Треба бути готовим до подібного і спочатку все правильно спроєктувати.

Ну і головний ресурс — люди. Приклад оптимізації процесів, який ми плануємо впровадити на одному з наших проєктів — розмістити рецепцію не на першому, а на верхньому поверсі. У цьому випадку один фахівець зможе реєструвати поселення і готувати, наприклад, коктейлі. Безумовно, є моменти, які не можна оптимізувати — те ж прибирання номерів. Але ми вивчаємо практику інших країн. Наприклад, в Норвегії було дослідження, яке показало, що співробітники, які паралельно з іншими функціями брали готівку і були за неї матеріально відповідальними, відчували дискомфорт. Перехід на повністю безготівковий розрахунок з клієнтами значно підвищив ефективність співробітників. Ось такі «дрібниці» і продумує готельний оператор, спираючись на широкий досвід всієї мережі.

Туризм в Україні — дуже перспективний напрямок, точки росту є в кожному із сегментів. У нашому пакеті є кілька проєктів на різній стадії, в різних форматах, наприклад, resort & business. Найближчим часом плануємо зробити презентацію наших нових готелів.