Зумери хочуть мати гнучкі та комфортні робочі місця

12.09.2023   |  Блоги

Марія (Тудоріка) Джіану

Genesis Property

Робоча сила змінюється, і покоління Z лідирує в цьому процесі. Це покоління, народжене між 1997 і 2012 роками, зараз у великій кількості виходить на ринок праці, і воно характеризується своїми унікальними цінностями і прагненнями. Детальніше у своїй колонці для Property Forum  розповідає Марія (Тудоріка) Джіану з Genesis Property.

Важливо розуміти, що до 2025 року покоління зумерів становитиме третину всієї світової робочої сили.

Одними з найважливіших елементів для покоління Z є гнучкість і баланс між роботою та особистим життям. Попит зумерів на гнучкий графік відображає більш широкі зміни у сприйнятті роботи. Це підкреслює зростаюче визнання того, що цілісний підхід до інтеграції робочого та особистого життя має вирішальне значення для задоволеності та продуктивності працівників.

Зумери також шукають сенс і задоволення у своїй роботі, керуючись сильним бажанням створювати позитивний вплив на світ. Їх приваблюють компанії, які відповідають їхнім цінностям, сприяють формуванню почуття спільної мети та внеску. Позиція компанії щодо соціальних та екологічних питань має неперехідне значення для покоління Z, як показало нещодавнє опитування, ініційоване нами в Genesis Property, де для 51% співробітників важливо, щоб їхній роботодавець брав участь у захисті навколишнього середовища, а 48% надали б перевагу роботі в компанії, яка бере активну участь у діяльності на благо спільноти.

В офісному середовищі представники покоління Z віддають перевагу виділеним робочим місцям, які забезпечують приватність і дають можливість зосередитися. Їхній ідеальний робочий простір підкреслює комфорт, продуманий дизайн, достатнє природне освітлення та безперешкодний доступ до технологій.

Роботодавці, які хочуть залучити й утримати співробітників з покоління Z, повинні створити робоче місце, готове задовольнити їхні потреби й очікування. Це включає в себе надання сенсу повсякденній роботі, гнучкість та комфортний, добре продуманий фізичний простір.

Ось кілька конкретних кроків, які роботодавці можуть зробити, щоб створити приємне робоче місце для зумерів:

  • Створюйте змістовні та ефективні робочі можливості: зумери хочуть відчувати, що вони змінюють світ на краще. Роботодавці повинні надавати їм можливість долучатися до значущих проєктів, які відповідають їхнім цінностям і позитивно впливають на суспільство.
  • Дозвольте гнучкий графік роботи: зумери цінують гнучкість і баланс між роботою та особистим життям. Необхідно дозволити їм працювати в гібридному режимі або за гнучким графіком, якщо молоді люди дотримуються дедлайнів.
  • Додайте природи та природного світла: додайте в робочий простір зелені та достатньо природного світла. Зумери цінують середовище, яке пов'язує їх з природою та підвищує загальний рівень добробуту.

Згідно з дослідженням Steelcase, 73% представників покоління Z вважають, що простір дуже або надзвичайно важливий для ефективності компанії, в якій вони працюють.

На додаток до вищезазначеного, ось ще кілька речей, які роботодавці можуть зробити, щоб залучити покоління Z:

  • Поєднуйте технології та ефективність: вроджене вміння зумерів працювати з технологіями прискорює інтеграцію цифрових інструментів і платформ у щоденні робочі процеси, підштовхуючи до більш ефективних та інноваційних способів роботи.
  • Забезпечте культуру навчання та розвитку: зумери завжди прагнуть вчитися і розвиватися. Їм потрібні програми професійного розвитку та можливості наставництва, щоб вони могли продовжувати розширювати свої навички.
  • Різноманітне та інклюзивне середовище: покоління Z робить акцент на різноманітності та рівності, тому робочий простір має бути інклюзивним та гостинним для всіх. Це допоможе кожному відчути свою цінність і сприятиме формуванню почуття приналежності до колективу.

Зумери змінюють парадигму робочого місця, дехто вважає, що більше, ніж будь-яке інше попереднє покоління. Пандемія глибоко вплинула на їхній світогляд, сформувавши чіткий і прагматичний підхід до факторів, які найбільше впливають на їхню задоволеність роботою. Сильне лідерство, здатне надихати та надавати наставництво, а також створювати здорову та інклюзивну корпоративну культуру, матиме першорядне значення для покоління Z. Що стосується офісу, то зумери — це, по суті, група, яка найбільше вірить у додаткову цінність робочого місця після пандемії, визнаючи його потенціал для покращення зв'язку в організації та збільшення їхніх перспектив кар'єрного зростання.

Розуміння та задоволення цих потреб і очікувань працівників-зумерів може значно підвищити їхню задоволеність роботою, що призведе до більшої залученості, продуктивності та довгострокового утримання.