Торговельна нерухомість 2023: нові тренди та нестандартні рішення

29.02.2024   |  Новини

Перший рік від початку повномасштабного вторгнення рф поставив перед всіма учасниками ринку роздрібної торгівлі серйозні виклики: безпекові ризики, зменшення попиту через масовий відтік населення за кордон, внутрішня міграція, перебої в енергопостачанні, зниження платоспроможності покупців, а також зміни в логістичних ланцюжках. Про це йдеться у матеріалі Property Times.

 Нові тренди

Ганна Корягіна, CEO Nhood Україна, міжнародний директор з Tenant Representation, Nhood Holding виділила наступні тренди за категоріями:

Споживачі

 Перевага віддається форматам, які відповідають ціновим очікуванням, а також знаходяться поруч із споживачем. Доказом тому може бути стрімкий розвиток мережі «Аврора», яка під час війни кожні 14 годин відкриває новий магазин і нарощує виторг;

 Серед лідерів продажів залишаються такі категорії товарів, як ліки та солодощі;

 Сприйняття торгівельних центрів як можливості відпочинку та зміни фокусу уваги з повсякденних подій;

 Беручи до уваги стабілізацію курсових очікувань, можна відмітити схильність населення до більш вагомих покупок;

 Попит на товари національного виробництва.

Орендарі/ритейл

 Відкриття перших offline-магазинів для багатьох гравців Instagram-простору, при цьому очевидним є прагнення навіть no-name брендів в кращих ТРЦ країни;

 Соціальна відповідальність  більшість ритейл-мереж мають власні проєкти, які так чи інакше спрямовані на допомогу постраждалим від війни або сприяють задоволенню потреб ЗСУ та НГУ. Прикладом тому є акція «Новорічний подарунок», в рамках якої у грудні 2023 року стартував масштабний збір від Першої Президентської бригади оперативного призначення імені гетьмана Петра Дорошенка Національної Гвардії України «Буревій» та українських ритейлерів. До ініціативи долучились Foxtrot, «Територія мінімальних цін»«Люксоптика», БІ, Athletics, Akvarel, «Будинок Іграшок», мережа ресторанів MAFIA, MyPlay, «Циферблат», Butlers, Fly Kids та багато інших;

 Інклюзивність  на жаль, кількість людей, які вимагають спеціальних архітектурно-планувальних рішень в Україні зростає, тому забезпечення доступності будівель і споруд, у яких кожна особа незалежно від віку, статі, інвалідності, функціональних порушень, рівня комунікативних можливостей або обставин може відчувати себе безпечно стає як ніколи актуальним;

 Продовжується тренд на використання національних та історичних мотивів в дизайні, але багато брендів виходять на принципово новий якісний рівень в своєму підході до опрацювання національної спадщини (наприклад, Gunia, Kobzart.brand, Pupcha Kylym, Гушка (Gushka) та інші);

 Омніканальність та зростаюча увага до штучного інтелекту;

 Великі інвестиції в систему організації логістики, робочу силу та досконалість екосистеми в цілому;

 Нестандартне використання площі торгівельного залу (приклад, Ponchyk Boy в «Техно Їжак» в ЦУМ);

 Відкриття відділень та торгових точок за кордоном («Дніпро М»«Нова Пошта», Katsurina, One Price, «Чорноморка» та ін.).

Орендодавці/ТРЦ

 Активне нарощування долі українських брендів. Не завжди підставою таких рішень є той факт, що міжнародний ритейл має певні обмеження щодо розвитку в Україні. Національний ритейл користується великим рівнем лояльності від сучасного споживача, що також сприяє якісним змінам в tenant-mix;

 Більшість орендодавців підготували свої об’єкти до блекаутів ще на початку року;

 Омніканальність, а саме розвиток вже декілька років тому заданого тренду від компанії WISHIBAM, створення digital близнюка для ТРЦ. Пілотним проектом на українському ринку можна назвати новий проект від River Mall - застосунок Get by River. Також можна зазначити відкриття Kyiv Metamall, першого віртуального ТРЦ в Україні;

 Масштабність маркетингових івентів  ТРЦ добре розуміють важливість зміни фокусу для своїх споживачів, тому більшість ТРЦ столиці та не тільки радували відвідувачів масштабними концертами;

 Підтримка та допомога в забезпеченні потреб НГУ та ЗСУ. Наприклад, головна ініціатива ТРЦ Lavina протягом 2023 року  благодійна акція «Енергія Єдності», яку ТРЦ реалізовував разом із БО «Фонд НАСТУПУ», діяльність якого спрямована на забезпечення сучасними технічними засобами передових підрозділів Національної гвардії України, посилення військової підготовки, а також забезпечення побутових потреб сімей військовослужбовців і сприяння реабілітації поранених героїв. Метою збору стала система MILES (комплект лазерних випромінювачів і приймачів, що допомагають імітувати реальні бойові зіткнення).