Як відкрити прибутковий магазин біля дому — поради експерта: що робити і чого точно не робити
Марія Ігнатенко,
керівник відділу комерційної нерухомості Будівельної групи Синергія
Чому «злетів» формат магазину біля дому
Починаючи з 2020 року спостерігається тренд на магазини формату «біля дому». Його підхопили навіть мережі, які раніше не займались продуктовою групою товарів. До прикладу, «One Price», що раніше мав магазини тільки у форматі dollar store, у Вінниці відкрив перший свій магазин, де продає продукти харчування та товари повсякденного вжитку за найнижчими цінами.
Продуктові магазини формату біля дому мають безліч переваг як для покупців, так і для власників такого бізнесу. Покупці цінують економію часу, адже не потрібно їхати до супермаркету, паркуватись та стояти у черзі на касі. Це комфортно для відвідувачів й через дружні стосунки, що часто виникають між ним і продавцем. Так утворюється довіра покупців до магазину, а отже збільшується регулярність покупок.
Бізнесменам також вигідно відкривати магазини формату біля дому. Такі продуктові «точки» потребують меншого вкладення коштів на ремонт, закупку товару та заробітну плату персоналу, у порівнянні з магазинами середнього та великого розміру. А можна взагалі піти простішим шляхом і купити франшизу, до прикладу, SPAR чи Коло маркет. У такому разі зазвичай окупність ще швидша, адже всі бізнес-процеси вже заздалегідь налагоджені.
Що на практиці: не локацією єдиною
За мій 12-річний досвід роботи з нерухомістю, в тому числі комерційною, я стикалась з багатьма магазинами формату біля дому та іншими. І хочу поділитись практичними порадами, як зробити такий бізнес прибутковим. Адже є й інші складові успішного відкриття роздрібного магазину, а не тільки локація, як прийнято вважати.
- Підходьте до бізнесу розсудливо та далекоглядно. Перед тим, як відкриватись, придумайте свою «фішку» та стратегію розвитку. Вивчіть свого клієнта, зрозумійте, що йому треба, і дайте це. Майте достатній запас коштів, щоб не економити на необхідному: оренді, ремонті, закупці товару тощо.
- Працюйте над своїм брендом. Оберіть влучну назву та стильну вивіску, ведіть соціальні мережі, придумуйте акції та цікаві пропозиції, розробляйте програму лояльності.
- Щоб вирізнятися від конкурентів, робіть акцент на власній унікальності. Оберіть свою цільову аудиторію, закуповуйте ширший чи інакший асортимент товарів, продавайте те, чого потребують споживачі та чого більше ніде нема.
- Сервісність — ось за чим люди завжди повертаються. Наприклад, запропонуйте клієнтам доставку або передзамовлення, а також інформуйте про новинки чи наявність свіжих поставок. Сміливо використовуйте для цього соціальні мережі та месенджери, пишіть у чат комплексу чи навіть міста.
- Обирайте локацію для бізнесу комплексно: вивчайте локацію, сусідні працюючі заклади, робіть заміри прохідності потенційних клієнтів у різний час доби та різні дні.
Водночас хочу вберегти власників магазинів формату «біля дому» від помилок, що призводять до занепадання бізнесу. Отже:
- Не обирайте тісні приміщення площею до 50 кв. м, слідкуйте за чистотою та актуальністю ремонту.
- Не обмежуйте асортимент одним видом кожного товару, дешевим чи дорогим сегментом, або повною відсутністю категорії товарів.
- Не продавайте зіпсований або неякісний товар — звучить, як база, проте й досі трапляються такі прикрі випадки.
- Не копіюйте стиль, асортимент, фішки тощо ваших конкурентів по локації.
- Не наймайте продавців, що не зосереджені на роботі, не привітні, не охайні тощо, та стежте за дотриманням стандартів обслуговування.
- Не економте на опаленні взимку чи кондиціонуванні влітку: і продавцеві, і покупцеві буде не комфортно знаходитись в магазині.
- Не змінюйте графік роботи занадто часто та не закривайтесь у час, коли повинні працювати.
Розшукую магазин формату біля дому в ЖК Синергія Сіті
Прямо зараз я шукаю магазин формату біля дому в житловий комплекс «Синергія Сіті» в Ірпені. Хочу бачити саме мережу, що має свої напрацьовані стандарти роботи та буде надавати мешканцям комплексу якісне обслуговування.
Сьогодні в комплексі 17 зданих будинків, а це більше тисячі квартир і дві тисячі мешканців з дітьми, що потребують якісних продуктів в кроковій доступності. До того ж тут розташовані 3 офіси нашої компанії та інші комерційні приміщення, працівники яких теж є потенційними покупцями.
Варто зауважити, що у «Синергія Сіті» вибаглива аудиторія мешканців, адже вони живуть у ЖК бізнес-класу, мають середній рівень доходів та вище середнього. А тому асортимент магазину «біля дому» має включати в себе як базові молоко та хліб, так і, наприклад, healthy food для прихильників здорового способу життя, майже готові ресторанні страви, свіжі фрукти та великий вибір продуктів для дітей.
Для магазину формату «біля дому» пропонуємо приміщення площею 150 кв. м. Воно має зручне розташування: ліворуч величезний дитячий майданчик у внутрішньому дворі. А праворуч — суспільний простір для гостей комплексу та містка парковка. Поруч також готується до відкриття «Спорт Сіті», де мешканці будуть грати у футбол, баскетбол, теніс, а тому потребуватимуть прохолодної води, морозива й снеків. Навкруги будинки вже здані та заселяються.
З технічної точки зору це приміщення ідеально підходить під такий бізнес. Забудовник, Будівельна група Синергія, завів всі необхідні комунікації достатньої потужності, стелі висотою 4 м, панорамні вікна. Вхід на рівні землі забезпечить легкий доступ матусям з візочками, дітям, літнім людям та покупцям на кріслі колісному.
Продукти харчування — це завжди гарна ідея для відкриття свого магазину. Адже на товари першої необхідності попит буде завжди. Тож бажаю вдалих бізнес-ідей!